[Spyware] Policies aangetast

Pagina: 1
Acties:

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-11 21:02
Ik ben hier bezig een bevriende PC te desinfecteren van Sasser en een berg spyware. Nou lukt het meeste, op een policy wijziging na. Ik mag vanuit IE niet meer naar Internet-opties (Melding: 'De bewerking is geannuleerd vanwege op uw systeem geldende beperkingen. Neem contact op met uw systeembeheerder.'). Via het control panel kan ik er wel heen, maar daar is het gedeelte om de startpagina te wijzigen disabled.

Ik heb al lopen graven in secpol.msc en aanverwanten, maar ik kan de magische setting niet vinden. De machine is inmiddels dichtgegooid (Firewall, S&D 1.3 gedraaid en AVG geinstalleerd), maar dit probleempje wil ik eigenlijk ook nog fixen.

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Volgens mij ligt dit aan sasser; bij mij disabelde die ook regedit enz.

leoaq.fm // Jeune Loop

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ga even naar:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Policies\ en rename die key even naar Policies.old - het kan zijn dat er nog een subkey is die ook 'Policies' heet - wijzig de naam daarvan dan ook eventjes :) (dit alles doe je na een volledige backup gemaakt hebt, uiteraard) :)

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 07:31

sjaakaq

It might get loud

Dan hoop ik voor em dat regedit nog werkt...

leoaq.fm // Jeune Loop

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-11 21:02
Regedit heb ik niet geprobeerd. Ik ben inmiddels niet meer bij die machine, heb het zo maar gelaten. De gebruikers zijn niet van het aard om met de internet opties iets te doen, laat staan regedit :) Ik zal het iig onthouden voor de volgende keer (lees: draadje hier weer opzoeken).