[html] back knop, form verversen

Pagina: 1
Acties:

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-05 12:13
Hoi,

Ik heb een form, en voor het posten worden er wat dingen gechecked.

Uiteindelijk als goed is ingevuld, zet ik met Javascript een Hidden element op true.

Deze pagina, is tevens ook een ASP pagina, die steeds het Hidden element controleert.
Is dit element false, laat het form weer zien
Is het element true, verwerk dan de waardes van het formulier
(de pagina post dus naar zichzelf)

echter, als een gebruiker alles netjes heeft ingevuld en post, en daarna weer op de "back" knop drukt, staat de waarde van het Hidden element nog op true.

Hoe kan ik dit voorkomen? Als op de back knop wordt gedrukt, wil ik mijn Hidden element weer op false zetten.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Server side dingen checken of in een onsubmit de velden checken en alleen als alles goed staat verder laten gaan :)
faabman schreef op 05 mei 2004 @ 18:06:
je moet altijd de userinput serverside valideren... ik kan nu zo een fakepagina maken en die op jou script posten...
Jep, maar mensen vinden het vaak leuk als alles ook clientside gecheced word. Don`t ask why ik begrijp er ook niets van maar 9 van de 10 mensen vinden een k*t alertje leuker dan een goede ondersteuning :P

[ Voor 66% gewijzigd door disjfa op 05-05-2004 18:08 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
je moet altijd de userinput serverside valideren... ik kan nu zo een fakepagina maken en die op jou script posten...

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• trekker22
probleem is:

als men een back doet, dan staan alle waardes nog goed.

Verder staat er een Select Input, waar een aantal elementen instaan...
als men de Select wisselt, dan wordt automatisch ook het form weer gepost.

maar op dit moment staat dit Hidden Element dus nog op true, en zal men weer aan de verwerking van het form gaan, en niet het form zelf laten zien.
En als men op een back drukt, dan zal ik op de server dus niks meer kunnen afvangen...

En ik weet dat Serverside handling stukken beter is, maar dit is een oud paginaatje, van toen ik er nog niet zoveel verstand van had:)

[ Voor 24% gewijzigd door trekker22 op 05-05-2004 18:24 ]

• trekker22
Is het niet op een of andere manier te forceren dat de pagina altijd vers van de server wordt geladen?

Dat een druk op de Back knop er voorzorgt dat de vorige pagina ook volledig opnieuw wordt geladen en niet uit de cache?
EDIT

Ik heb het al voor elkaar, door wat JavaScript gebroddel:)

niet netjes maar wel effectief genoeg voor deze ouwe klant:)

[ Voor 24% gewijzigd door trekker22 op 05-05-2004 20:27 ]