Ik heb hier een laptop met XP Home staan die geen iconen geeft bij netwerkverbindingen. Als ik op vernieuwen klik krijg ik de melding:
"De lijst met netwerkadapters op uw computer kan niet vanuit de map netwerkverbindingen worden opgevraagt. Controleer of de netwerkverbindingsservice ingeschakeld en actief is"
Bovenstaande heb ik uiteraard geprobeerd en ik ben het probleem hier op het forum al vaker tegengekomen maar geen goede oplossing.
Verder duurt het op de laptop ongeveer 3 minuten voor ik iconen krijg bij deze computer (heen en weer bewegend zaklampje) en als ik IE open dan krijg ik meteen de startpagina te zien, maar als ik een URL intyp dan gebeurt er niets. (Onder in het scherm staat "gereed") Pas na ongeveer 1 minuut hoor ik het bekende XP klikje en krijg ik de pagina op het scherm. Op de desbetreffende pagina kan ik dan gewoon surfen tot ik weer een nieuwe URL intyp.
Ik heb het idee dat deze problemen allemaal met elkaar te maken hebben.
Iemand ooit deze combinatie van problemen meegemaakt en opgelost?
Ik heb al geprobeerd:
Nieuwe account aangemaakt (zelfde problemen onder het nieuwe account)
Netwerkkaart verwijderd en nieuwste drivers er op.
SP 1 verwijderd en opnieuw geinstalleerd
Gescant op virussen
Gescant op spyware
Diverse netwerkonderdelen verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
Dit hele forum naagezocht en mogelijke (bovenstaande) oplossingen geprobeerd.
Greetz,
Rick
Rick
"De lijst met netwerkadapters op uw computer kan niet vanuit de map netwerkverbindingen worden opgevraagt. Controleer of de netwerkverbindingsservice ingeschakeld en actief is"
Bovenstaande heb ik uiteraard geprobeerd en ik ben het probleem hier op het forum al vaker tegengekomen maar geen goede oplossing.
Verder duurt het op de laptop ongeveer 3 minuten voor ik iconen krijg bij deze computer (heen en weer bewegend zaklampje) en als ik IE open dan krijg ik meteen de startpagina te zien, maar als ik een URL intyp dan gebeurt er niets. (Onder in het scherm staat "gereed") Pas na ongeveer 1 minuut hoor ik het bekende XP klikje en krijg ik de pagina op het scherm. Op de desbetreffende pagina kan ik dan gewoon surfen tot ik weer een nieuwe URL intyp.
Ik heb het idee dat deze problemen allemaal met elkaar te maken hebben.
Iemand ooit deze combinatie van problemen meegemaakt en opgelost?
Ik heb al geprobeerd:
Nieuwe account aangemaakt (zelfde problemen onder het nieuwe account)
Netwerkkaart verwijderd en nieuwste drivers er op.
SP 1 verwijderd en opnieuw geinstalleerd
Gescant op virussen
Gescant op spyware
Diverse netwerkonderdelen verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
Dit hele forum naagezocht en mogelijke (bovenstaande) oplossingen geprobeerd.
Greetz,
Rick
Rick