[XP] Geen iconen in netwerkverbindingen+meer

Pagina: 1
Acties:
  • 1.290 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een laptop met XP Home staan die geen iconen geeft bij netwerkverbindingen. Als ik op vernieuwen klik krijg ik de melding:

"De lijst met netwerkadapters op uw computer kan niet vanuit de map netwerkverbindingen worden opgevraagt. Controleer of de netwerkverbindingsservice ingeschakeld en actief is"

Bovenstaande heb ik uiteraard geprobeerd en ik ben het probleem hier op het forum al vaker tegengekomen maar geen goede oplossing.

Verder duurt het op de laptop ongeveer 3 minuten voor ik iconen krijg bij deze computer (heen en weer bewegend zaklampje) en als ik IE open dan krijg ik meteen de startpagina te zien, maar als ik een URL intyp dan gebeurt er niets. (Onder in het scherm staat "gereed") Pas na ongeveer 1 minuut hoor ik het bekende XP klikje en krijg ik de pagina op het scherm. Op de desbetreffende pagina kan ik dan gewoon surfen tot ik weer een nieuwe URL intyp.

Ik heb het idee dat deze problemen allemaal met elkaar te maken hebben.

Iemand ooit deze combinatie van problemen meegemaakt en opgelost?

Ik heb al geprobeerd:

Nieuwe account aangemaakt (zelfde problemen onder het nieuwe account)
Netwerkkaart verwijderd en nieuwste drivers er op.
SP 1 verwijderd en opnieuw geinstalleerd
Gescant op virussen
Gescant op spyware
Diverse netwerkonderdelen verwijderd en opnieuw geinstalleerd.
Dit hele forum naagezocht en mogelijke (bovenstaande) oplossingen geprobeerd.

Greetz,

Rick

Rick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Met welke software heb je gescanned op spyware?
Wat is je CPU belasting op het moment dat je PC zo traag is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gescant met Spybot en AD-Aware...

Laptop is niet traag... alleen duurt het heel lang voordat ie Deze computer of een URL opent..... in tussen kan ik alles doen wat ik wil zonder vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik heb het door jou vertelde symptoom wel eens gehad - bij mij was het dan wel snel als ik in de tussentijd dat het zo lang duurde met laden een menu aan clickte (als ik dat deed stond opeens alles er snel). Is dat bij jou ook zo?

Zo ja - moet je eens alle hotfixes verwijderen om te zien ofdat je daarmee je normale snelheid terugkrijgt (bij mij was dat zo) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok, gaan we morgen proberen (laptop staat op het werk).

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas... het verwijderen van de updates en hotfixes heeft geen resultaat opgeleverd. Bovenstaande klachten blijven.

Wat me wel opviel, bij de eigenschappen van de "network connections" service geeft deze bij het laaste tabblad Afhankelijkheden de foutmelding: Interface: Klasse is niet geregistreerd.

Iemand nog goede ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 11:20
Deze 2 al langsgelopen?
http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=254631
http://support.microsoft....n-us;825826&Product=winxp

De "Network Connections" service is afhankelijkheid van RPC.
Bij jou staat hier "Interface: Klasse is niet geregistreerd."
Lijkt mij dus een RPC-probleem....

Nog enige melding in de EventViewer?

[ Voor 40% gewijzigd door wens op 06-05-2004 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk, ik heb mijn icoontjes weer terug! alleen Deze computer blijft heel lang zoeken (venster opent wel maar dan krijg ik gedurende 1-2 minuten een zaklampje...) en als ik een url intyp in IE gebeurt er nog steeds niets voor +- 1 minuut..... Na die tijd komt de pagina plotseling naar voren....

Ik dacht dat deze problemen allemaal aan elkaar verwant waren maar dat schijnt dus niet zo te zijn?

Edit: Ik zie nu net in de eventviewer dat mijn COM+ beschadigd is en opnieuw geinstalleerd moet worden.... Hoe doe ik dat?

Rick

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 11:20
Wat is de exacte melding?

[ Voor 5% gewijzigd door wens op 09-05-2004 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook een tijd gehad. Bij mij lag het aan de router. Zodra mijn computer verbonden zat aan het netwerk deed deze er gemiddeld 1 - 2 minuten over voordat het windows geluidje kwam en ik actie kon ondernemen.

Als je een router heb probeer dan eens je netwerkkabel eruit te halen. Doet deze het dan niet meer dan ligt het hieraan.

Ik had toen verschillende wijzigingen aangebracht aan de conf van de router met betrekking op het forwarden naar mijn pc in het netwerk. Zodra ik de router een reset had gegeven (standaard instellingen en alleen adsl instellingen ingegeven) was het probleem opgelost.

Volgens mij help Norton ook mee aan het vertragings proces. Een herinstallatie van je pc helpt nog wel eens. Dit doe ik toch eens in de 3 maanden dus problemen zijn hier meestal snel de wereld uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thatsmej
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 07:52
je bent mijn held!
had al vele kb`s doorgelopen,
alles zei idd reinstall sp1..
maar ik had windows sp1 ingebakken.. en niet los
dus reinstall van windows is geen optie..

regsvr32 netshell.dll
regsvr32 netcfgx.dll
regsvr32 netman.dll

wilde wel helpen

dus voor mensen die het ook nog eens hebben...
misschien werkt dit....

*edit*
zie nu dat het een enorme bump is...
maja, ik vond het wel zinnig om te replyen met een mogelijk antwoord

[ Voor 10% gewijzigd door thatsmej op 27-08-2004 11:13 ]

Caravans!

Pagina: 1