Toon posts:

[cli] rtf2pdf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een command line applicatie die rtf documentjes kan omtoveren tot pdf. Ik heb totnogtoe geprobeerd:
- rtf2pdf.sh van Ted: deze knoeit verschrikkelijk met fonts en mn euro teken gaat verloren :'(. Tabellen gaan perfect.
- oowriter -pt "PDF converter": Werkt ietsje beter (nog steeds slechte fonts), maar het is de bedoeling dat het in een serveromgeving gaat draaien en oo.o installeren lijkt me dan een beetje overbodig.
- wvware: Deze kan totaal niet met RTF bestandjes als input overweg.

Ik krijg het idee dat de slechte fonts bij rtf2pdf en oowriter komen door een foute config van gs, maar het afdrukken naar een printer gaat wel goed.

Ik doe het het liefste op de rtf2pdf.sh manier, maar ik heb zelf geen idee hoe ik mijn euro teken kan behouden en gs wat beter kan laten werken.

Heeft iemand suggesties :)?

Verwijderd

Zoek eens een tooltje die (met behoud van het euroteken) RTF files kan converteren naar PostScript.

Dan kun je van PostScript weer makkelijk (met GhostScript) PDF's maken.

Vermoedelijk is dit de methode die rtf2pdf gebruikt.

Heb je op je $OS een tool die RTFs kan renderen naar het beeldscherm? Check dan of de euro-tekens in de RTF fonts bestaan.

Kun je PS en/of PDF renderen (gv, xpdf, acroread), kijk dan of een euro teken in die formaten werken.

Dat laatste kun je testen door een HTML document met een € teken erin af te drukken (Netscape/Linux?) naar een file, om een PS output te krijgen. Dit resultaat op het scherm toveren, en dan met ps2pdf converteren naar PDF en daarvan ook het resultaat bekijken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 18:52:
Zoek eens een tooltje die (met behoud van het euroteken) RTF files kan converteren naar PostScript.
Die heb ik ook nog niet kunnen vinden

Dan kun je van PostScript weer makkelijk (met GhostScript) PDF's maken.

Vermoedelijk is dit de methode die rtf2pdf gebruikt.
Zo doet rtf2pdf het idd, maar Ted (rtf editor) kan niet met het euro teken (\'80) overweg en gs vernaggelt de fonts

Heb je op je $OS een tool die RTFs kan renderen naar het beeldscherm? Check dan of de euro-tekens in de RTF fonts bestaan.
In Ted werkt het euro teken niet; oo.o werkt perfect, maar vind ik te zwaar

Kun je PS en/of PDF renderen (gv, xpdf, acroread), kijk dan of een euro teken in die formaten werken.
Dit kan dus wel, als ik bijvoorbeeld met oo.o exporteer naar pdf

Dat laatste kun je testen door een HTML document met een € teken erin af te drukken (Netscape/Linux?) naar een file, om een PS output te krijgen. Dit resultaat op het scherm toveren, en dan met ps2pdf converteren naar PDF en daarvan ook het resultaat bekijken.

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Ik vermoed dat rtf2pdf latex gebruikt. Correct? Als dat zo is zou je rtf2pdf zo kunnen aanpassen (ik neem aan dat het een script is), dat hij \usepackage{pslatex} na \documentclass{whatever} maar voor \begin{document} zet. Dan gebruikt latex (en dus rtf2pdf) postscript fonts ipv de standaard LaTeX bitmap fonts.