ZyXel P650, ICMP requests doorlaten?

Pagina: 1
Acties:

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Ik zit met het volgende probleem.

Er is hier een server, die handeld de filestorage en VPN connecties af, en dient ook als firewall / LAN router.

Nu heb ik na 2 dagen prutsen eindelijk alles werkend, behalve de inkomende ICMP requests. Uitgaand werkt het, en in de firewall klopt het ook.

Nu had ik al eerder problemen met de ZyXel router die opgeslost zijn, maar nu heb ik dus dit. Iemand enig idee hoe ik de ZyXel modem ICMP request kan laten forwarden? De modem staat trouwens in route, dus niet in bridge!

Ook heb ik natuurlijk zelf al naar info gezocht, en onderandere op de site van zyxel zelf stond bruikbaar spul, maar niets dan mijn probleem oplost.

Alvast bedankt :)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

ICMP = UDP protocol, en volgens mij poort 389, als ik zo de 1ste hit in google bekijk :)

Ey!! Macarena \o/

• m33p
Helaas, ping, tracert en finger werken nog steeds niet :( er wordt wel "naar buiten" gestuurd maar er komt gewoon niks terug. Naar domein en IP maakt niks uit, er wordt ook gewoon geresolved. Ook al gooi ik de firewall op de server uit, dan werkt het nog niet, dus ik ben er nu aardig van overtuigd dat het in de zyxel modem zit, maar die heeft alle poorten open, dus jah....

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

ICMP is een apart protocol, net als UDP en TCP. Er moet een aparte optie zijn voor ICMP anders kan je het waarschijnlijk niet doorlaten.

zyxel.com lijkt eruit te liggen, maar googlen op "zyxel 650 icmp" geeft wel wat resultaten...

[ Voor 27% gewijzigd door grhmpf op 05-05-2004 17:48 ]

• m33p
Het lijkt mij dat deze er ergens in moet zitten als er zelfs op de zyxel site support wordt verleend over hoe je modem als router in te stellen. (hoe wou je dan anders kunnen pingen en dergelijke) maar ik kan het niet vinden :| ben het menu al te vaak door geweest, dus ben wel blind ofzo als het er toch staat, maar alles kan :)

• grhmpf

grhmpf

Android <3

Of ie als router staat ingesteld of niet heeft weinig met pingen te maken. Misschien ping je wel sites die zelf ping's blocken?

• m33p
Heb wat doms gedaan :X Ik ben "vergeten" dat de server wel kan pingen, dus de zyxels is uitgesloten.

Ik draai RRAS voor VPN en Kerio WinRoute Firewall voor firewall en routing, monitoren van stuff enzo.

Geen idee waar ik het probleem zou moeten zoeken binnen deze software. De clients kunnen wel gewoon internetten en wel op MSN enzo via een proxy, maar mail werkt niet (want daar kun je dus geen proxy instellen).

• grhmpf

grhmpf

Android <3

"Via proxy" dat wil dus zeggen dat ze alleen dat kunnen. Je routeert kennelijk niet al het verkeer van je clients via de server. Daar zijn goeie faqs voor op got dus succes :)
Pagina: 1