Toon posts:

[XP home] Eindelijk virus vrij?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na veel problemen met mijn pc door de vele virussen die mijn pc in zijn bezit had heb ik besloten om mijn pc compleet opnieuw te installeren. ( lees 25 Gig aan entertainment weg! )

Ik heb de volgende stappen genomen:

1) C: Geformateerd
2) XP opnieuw geinstalleerd
3) Kaspersky Anti-Virus Trial gedownload
4) Gehele systeem gecontroleerd ( virusvrij)
5) Alle beschikbare Updates van Windows geinstalleerd
6) Programmatuur geinstalleerd

> Alleen kom ik bij mijn processen in mijn taakbeheer de volgende file tegen

avserve2.exe

Nou is mijn vraag of dit per defenitie een virus is of een virus kan bevatten?

Want als ik deze file door google haal dan word ie bestempeld als een virus! |:(

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Nou is mijn vraag of dit per defenitie een virus is of een virus kan bevatten?
Ja, dat is Sasser.B. Zie de sticky in dit forum.

Virussen? Scan ze hier!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Het is het Sasser worm virus :)

Even de patch bij MS downloaden en klaar...
http://www.microsoft.com/...a42d14cc17&DisplayLang=en

[ Voor 42% gewijzigd door Han op 05-05-2004 17:16 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Je hebt een Sasser infectie opgelopen door je computer reeds voor het installeren van een firewall en de benodigde windows updates aan het internet te hangen.

Kaspersky moet 'm kunnen vinden, update deze dus eens.

Verwijderd

dit is zeker weten de sasser.B heb hem zelf ook gehad

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:09
De hamvraag nu aan de topicstarter: was kaspersky geupdate?
Daarnaast zou de installatie van een firewall zoals zonealarm free de nodige ellende ook al beperken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gewoon de beschikbare versie van kaspersky gedownload en gebruikt.......ik heb daarna geen update gedraaid....

Dit is toch niet normaal meer.........als ik het goed begrijp heb ik die worm binnengekregen op het moment dat ik effe naar www.kaspersky.com heb gesurfd. |:( |:( |:(

Maar tijdens het scannen is mijn anti-virus programma die worm niet tegen gekomen....dan vraag ik mijn af hoe dat mogelijk is! :?

Ik vraag me af wat ik het beste kan doen om 100% zeker van te zijn dat ik geen virus of worm meer heb en hoe ik deze ook kan weren.....iemand suggesties?

Trouwens....worm is dankzij die patch verwijderd .........bedankt! ;)

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:58
Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 17:55:
Ik heb gewoon de beschikbare versie van kaspersky gedownload en gebruikt.......ik heb daarna geen update gedraaid....

Dit is toch niet normaal meer.........als ik het goed begrijp heb ik die worm binnengekregen op het moment dat ik effe naar www.kaspersky.com heb gesurfd. |:( |:( |:(

Maar tijdens het scannen is mijn anti-virus programma die worm niet tegen gekomen....dan vraag ik mijn af hoe dat mogelijk is! :?

Ik vraag me af wat ik het beste kan doen om 100% zeker van te zijn dat ik geen virus of worm meer heb en hoe ik deze ook kan weren.....iemand suggesties?

1) Alle software zoveel mogelijk up 2 date houden
2) een NAT router redelijk strak instellen
3) niet alles installeren wat je tegenkomt (email attachements etc.)

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 17:55:

Kaspersky vond 'm niet omdat je het een recent virus betreft zodat he eerst had moeten updaten. Doh!

Een firewall had deze specifieke worm al tegengehouden...

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:09
SyS_ErroR schreef op 05 mei 2004 @ 17:57:
[...]

1) Alle software zoveel mogelijk up 2 date houden
2) een NAT router redelijk strak instellen
3) niet alles installeren wat je tegenkomt (email attachements etc.)
Een degelijke antvirus software, plus daarbij zorg dragen voor de updates -regelmatig controleren dus.

Naast de NAT router is het ook handig om een software firewall achter de hand te houden. Een NAT router kan alleen maar inbound verkeer blokkeren, outbound verkeer gaat er net zo hard weer uit namelijk.
Pagina: 1