Toon posts:

avi afspelen

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Had problemen met avi file afspelen. Heb zo'n tien programma's gedownload en geinstalleerd, waaronder codecs, divxplayer, dvix, ac3filter, avxvideoconvert etc etc. Mijn probleem was: geluid, geen beeld. Heb het oerwoud aan topics hierover doorgespit en kwam uiteindelijk bij VLC: videolan, locatie: http://www.videolan.org/vlc/download-windows.html

Resultaat: film speelt af. Geluid EN beeld in dit programma. Ik heb XP, dus voor iedereen die dit probleem heeft, probeer dit eerst zou ik zeggen. Ik heb hier zelf een aantal dagen over gedaan, daarom vind ik dat anderen dit in 5 minuten kunnen doen. Volgens mij moet dit het ook in andere windows versies kunnen doen.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Of je download gewoon Gspot, die verteld je meteen welke codec je nodig hebt ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:27
Jouw probleem is een typisch geval van iemand die een MPEG-2 stroom wilt afspelen. Gezien dit geen MPEG-4 stroom is, kunnen vele afspeelprogs hier NIET mee overweg...
MPEG-2 (=DVD / SVCD) zit meestal standaard NIET ingebakken in je OS

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Videolan (vlc) speelt je avi bestanden goed af omdat hij geen codecs gebruikt die wel of niet op je systeem staan geinstalleerd, in het programma zelf zitten deze codecs al. Gspot is idd de beste oplossing voor zulke problemen

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

En met deze twee tips komen we er achter dat deze kennis gelukkig op GoT al aanwezig is; overigens kan ik het nut van GSpot nog even benadrukken; mocht je een AVI niet af kunnen spelen is dat de tool om mee te beginnen. :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Dit topic is gesloten.