Toon posts:

Sasser.b verwijderd pc doet nog vreemd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een pc van een kennis deze deed vreeemd, daarom heb ik de hdd aan mijn schijf gekoppeld en zo gecheckt op virussen en daaruit bleek dat er een aantal bestander besmet waren met sasser.b.
De virusscanner (pc-cillin 2002) heeft ze verwijderd, maar nou doet de pc nog hetzelfde als voor die tijd, hij start continue opnieuw op.
Ik heb ook al een fixtool er over heen gedraaid deze vind niks.

Moet ik de pc nu gaan formatteren of is er nog een andere oplossing voor???

Verwijderd

heb je de update van microsoft al gehaald?

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 19:51

DeMoN

Pastafari

idd, je moet wel even begrijpen dat als je de Sasser worm van je PC afhaalt hij er in NO-time weer op staat als je je pc niet patched met de patch van MS :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de update er al opstaan en de patch al gedraaid.

Maar de pc blijft vreemd doen.

Is er iemand die weet wat ik aan dit probleem kan doen :X

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-11 12:50
Eens gekeken of er niet een stuk of 1000 spyware troep er op staat?

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Verwijderd

gooi er eens een online virus scanner overheen, en kijk eens of windows nog wel compleet is, of alle bendigde onderdelen er nog wel opstaan, bij virus jagen wordt er nog wel eens wat te veel weggehaald.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 09:59:
(..) en kijk eens of windows nog wel compleet is, of alle bendigde onderdelen er nog wel opstaan (..)
Een domme vraag wellicht, maar hoe doe je dat?

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:14
Ik zou Ad-Aware er even overheengooien, die vind vaak nogal een hoop rommel, zeker op "familie PC's". Checken of alle Windows bestanden er nog opstaan kun je volgens mij gewoon doen door de installatie in "repair" modus te laten draaien. Raak je niks kwijt, staat Windows er weer compleet op. Maar doe dat dan NA het checken!

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn allemaal wel goede ideeen maar ze hebben weinig nut want de pc start telkens opnieuw op.

Volgens mij is er maar een oplossing en dat is format |:(

Verwijderd

Instaleer een goede firewall.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 19:51

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 10:14:
[...]

Een domme vraag wellicht, maar hoe doe je dat?
Systeem bestanden checken doe je zo:

- Stop je Windows CD in je drive.
- Start -> uitvoeren
- Typ: sfc /scannow

Laat vervolgens gewoon uitlopen.. het sluit zich vanzelf af.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een vraag kan het zijn dat het sasser virus in de bios gaat zitten, ik kan namelijk mijn pc niet meer opstarten vanaf de cd want dan start hij ook weer opnieuw op.

Ik heb de pc wel weer laten scannen op virussen.

Hoe krijg ik mijn pc nou weer klaar???????????????

Help

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11 15:35
type via Start -> Uitvoeren
shutdown -a
Pagina: 1