Toon posts:

[2000] Event 308 in Windows EventViewer*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een testomgeving met een W2K DC en een W2K client pc.
De server is volgens MS norm ingericht en DNS, DHCP werken goed.
Op de server heb ik een map geshared met Full Control voor Iedereen.
Tevens zijn de rechten op deze map ook Full Control voor iedereen.

In deze map staat een MSI pakketje dat via Active Directory Users&Computers gedistribueerd wordt naar de client Pc (Computer Based)
Rechten goed gezet zodat het pad waar de MSI staat benaderbaar is. Tevens Read en Apply Policy aangezet.

Wanneer de client Pc opstart zie je even dat die de software wil gaan installeren, maar daarna meteen op het CTRL+ALT+DEL scherm springt.

Wanneer ik kijk in de Eventviewer geeft deze EVENTID 308 aan.

" Changes to software installation settings were applied successfully.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp."

Weet iemand waarom de software niet wordt geditribueerd?
Dit gebeurt op zowel WindowsXP als Windows 2000 clients.

Thx!

• Tha_LeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 09:32
op www.eventid.net kan je ze allemaal vinden :)

[ Voor 4% gewijzigd door Tha_LeX op 05-05-2004 16:24 ]

Roses are red, violets are blue, God made me beautiful, but what the FUCK happened to you?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb hierop gekeken maar staat niks op betreft deze Event :-(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
bij het instellen dan dat MSI pakket in je dsa.msc snapin heb je wel via een netwerkpad (UNC pad!!!!) aangeven waar dat pakketje stond :?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb ik gedaan, heb gisteren opnieuw de Server geformatted, maar het blijft hetzelfde eventID geven :?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:45
Op Windows XP clients is dit logisch dat het gebeurt (zie hier) maar onder Windows 2000 clients zou het probleem niet moeten bestaan.

Krijg je ook foutmeldingen van de Windows Installer Service (WIS)? Want als dat niet zo is zou ik toch gaan twijfelen of je alles wel goed hebt geconfigureerd. Ik zelf heb al mijn software hier in mijn thuisnetwerk via GPO aangeboden en het werkt allemaal perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem gevonden! (At Last :Y)

Ik was ergens een vinkje vergeten aan te zetten in de DSA.MSC
Waar ik dus tegenaan liep was dus dat ik een Nederlandse OfficeXP wilde distribueren naar een Engels talige Windows2000 Client (Zie je het al aankomen :) )

Er is een Advanced Button wanneer je de eigenschappen opvraagt van het MSI pakketje dat je wilt distribueren. Wanneer je deze button aanklikt bestaat er de mogelijkheid om hier een vinkje aan te zetten:

* Ignore Language when deploying this package (deze aanvinken en de problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon :*) )

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:45
Juist, kijk, die informatie had je ons ff eerder moeten geven 8). Ik had hetzelfde probleem ook eerst met MSN Messenger, alhoewel ik die publishde.
Pagina: 1