Hoi, zit met een vraagstuk.
Ik zou graag willen inventariseren in onze eigen inventory tool (vb) welke Hotfixes en Patches zijn geïnstalleerd in windows. Deze staan in het register in windows onder:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Updates\Windows 2000
(in ons geval de 2000 machines)
Binnen deze key staan (op het moment) 3 mapjes; SP2, SP3, SP5. Die zijn weer onderverdeeld in de mappen voor de hotfixes. Zo heb je dus een mapje voor de laatste sasser update:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Updates\Windows 2000\SP5\KB841720
Hoe kan ik al die sub folders in een string zetten?
Dus dat je in één string krijgt; KB841720,KB835732,KB828749 ... etc.
Heb het een en ander geprobeerd:
Dit werkt echter (natuurlijk) niet. Zou echter niet weten hoe je die mapjes kan ophalen. Een leuk detail is dat er misschien binnenkort SP6 uitkomt, en deze automatisch meegepakt moet worden...
Ben benieuwd welke antwoorden jullie hebben.
Alvast erg bedankt!!!
Ik zou graag willen inventariseren in onze eigen inventory tool (vb) welke Hotfixes en Patches zijn geïnstalleerd in windows. Deze staan in het register in windows onder:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Updates\Windows 2000
(in ons geval de 2000 machines)
Binnen deze key staan (op het moment) 3 mapjes; SP2, SP3, SP5. Die zijn weer onderverdeeld in de mappen voor de hotfixes. Zo heb je dus een mapje voor de laatste sasser update:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Updates\Windows 2000\SP5\KB841720
Hoe kan ik al die sub folders in een string zetten?
Dus dat je in één string krijgt; KB841720,KB835732,KB828749 ... etc.
Heb het een en ander geprobeerd:
code:
1
2
3
| Set sh = CreateObject("wscript.shell")
bKey = sh.RegRead("HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Updates\Windows 2000")
Set sh = Nothing |
Dit werkt echter (natuurlijk) niet. Zou echter niet weten hoe je die mapjes kan ophalen. Een leuk detail is dat er misschien binnenkort SP6 uitkomt, en deze automatisch meegepakt moet worden...
Ben benieuwd welke antwoorden jullie hebben.
Alvast erg bedankt!!!