ADSL / KPN

Pagina: 1
Acties:

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-05 00:47
Helaas werkt mijn ADSL vanaf de dag van oplevering tot nu nog steeds niet naar behoren..

ruim 300 disconecties in 24 uur tijd..
CRC errors vliegen om mijn oren..

BBned heeft echt alles onderzocht en het blijkt aan de koper draaden te liggen..

De orginele voedings/aarde draad is al niet meer goed en waarschijnlijk de reserve ook niet.. hierdoor is mijn ADSL zeer onstabiel en kan de modem de lijn niet continu getraind houden..
Dit probleem blijkt iedereen hier in de flat te hebben waaruit blijkt dat waarschijnlijk de kwaliteit van de draden gewoon zeer slecht is om daar ADSL vanaf 1mbit overheen te laten lopen..

Vandaag belde KPN en kreeg gelijk al 2 argumenten te horen:

Hoe oud is uw woning..
- eind jaren 60

Dan heeft u kans dat er zeer oude telefoon draden onder de grond liggen die eigenlijk niet geschikt is voor ADSL.

Maar hou er rekening mee dat we die draden niet voor u gaan vervangen..

(Het PUNT is wel dat de hele flat er last van kan hebben)

Hoever woont u van de centrale?
3km woon ik van de centrale..

Nou dat kan dus ook het probleem zijn waardoor u problemen heeft met uw ADSL..

ARGGGGG snappen ze nou nog niet hoe verder je van de centrale woont hoe lager de modem gewoon traind maar dan wel stabiel blijft..

Zelf dat is hier niet het geval..
Bij een lijn training van 50kb klapt ie eruit..!

Tis echt niet te geloven betaal je 9 euro p/m voor gebruik en onderhoud van de koperdraden..

Worden deze nog geen eens vervangen als dat het probleem zou zijn..

Maar goed KPN wilt nog niet vooruit lopen maar ik moet er maar wel rekening mee houden dat ik waarschijnlijk dan maar geen ADSL kan hebben omdat de koperdraden misschien te slecht van kwaliteit kunnen zijn..

Wie heeft dit ook wel eens mee gemaakt en wat zou ik hier aan kunnen doen?

Greetzzz

Mabili

Verwijderd

Dan zeg je toch je ADSl op, en neem je kabel, als dat mogelijk is.

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 18:10
Mabili schreef op 05 mei 2004 @ 15:11:

Tis echt niet te geloven betaal je 9 euro p/m voor gebruik en onderhoud van de koperdraden..

Worden deze nog geen eens vervangen als dat het probleem zou zijn..

Mabili
Daar heb je wel een punt ja.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-05 13:03

Pubbert

random gestoord

Zelfde prob als bij een kennis van mij: Let goed op hoe hij het aangepakt heeft: :)

Hij had natuurlijk al veel gebeld met zn ISP etc., hij wilde gewoon stabiele ADSL verbinding, en heeft na 3 maanden (had ook nog een Kabel verbinding, maar die zou over 4 maanden aflopen) dus niet gebruik gemaakt van ADSL, en toen plots met KPN gebeld dat hij een bedrijf had gestart, en dus een Business DSL aansluiting etc. wilde, en toen had KPN het probleem binnen 3 dagen gefixt :D Ze hadden iig zitten graven en enkele aansluitingen vervangen zover ik weet.

misschien heb je er wat aan? :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-05 00:47
Ik zal dat even goed onthouden ;)

Maar het blijft vaag en morgenochtend komen ze dan langs en ben zeer benieuwd of deze argument dan alsnog beverstigd gaat worden..

Het zou toch wat zijn nu mijn ADSL dan maar wat nou als binnenkort de kwaliteit zo minder wordt dat ik dan ook geen telefonie meer heb...

Lekker dan kijk uit als in je in een flat gaat wonen.. telefoon niet gegarandeerd!

Even dat over kabelinternet nooit dat ik nog zaken ga doen met UPC!

Greetzzz

Ringo

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 15:14:
Dan zeg je toch je ADSl op, en neem je kabel, als dat mogelijk is.
Als je nou eerst probeert haar / zijn probleem op te lossen. :/

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
via een dealer van KPN de boel laten escaleren. KPN is nl. verplicht het onderhoud van hun netwerk op orde te hebben. Dit doen ze blijkbaar niet. Als je het via een dealer probeert heb je meer kans van slagen.

Is er geen VVE in de flat die iets kan forceren ?

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
pkouwer schreef op 05 mei 2004 @ 22:28:
via een dealer van KPN de boel laten escaleren. KPN is nl. verplicht het onderhoud van hun netwerk op orde te hebben. Dit doen ze blijkbaar niet.
Het enige dat KPN verplicht moet doen is telefonie leveren. Als de telefoon werkt hebben ze hun plicht vervuld.

De redenen dat adsl niet werkt kunnen legio zijn:
* Te lange kabels
* Te slechte kabels
* Vocht in de kabels
* Storingsbronnen in de buurt van de kabels. (Binnen of buiten de flat)

Voor KPN in ieder geval geen noodzaak om een paar kilometer kabel te gaan vervangen.

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

little_soundman schreef op 06 mei 2004 @ 03:47:
[...]

Het enige dat KPN verplicht moet doen is telefonie leveren. Als de telefoon werkt hebben ze hun plicht vervuld.

De redenen dat adsl niet werkt kunnen legio zijn:
* Te lange kabels
* Te slechte kabels
* Vocht in de kabels
* Storingsbronnen in de buurt van de kabels. (Binnen of buiten de flat)

Voor KPN in ieder geval geen noodzaak om een paar kilometer kabel te gaan vervangen.
Bij vocht in de kabels zullen ze wel moeten vervangen. Helaas vervangen ze dan maar een paar meter (vanwege bepaalde stops die in de kabels zitten) Oplossing is om je kabel te gaan vernaggelen , maar om nou 3 km kabel te gaan opspitten :X

Storingsbronnen moeten wel behoorlijk sterk zijn though , aangezien de kabels een lekker dik omhulsel hebben :)

Volgens mij is de KPN nieteens verplicht telefoon te leveren. Lijkt me logisch het is een bedrijf wat een dienst levert , of je die wil en kan afnemen is nog maar de vraag. Omdat het vroeger een staatsbedrijf was heeft iedereen nu ws gewoon telefoon , maar vanuit commercieel belang denk ik dat het niet logisch is als ze overal verplicht toe zijn :)

@ TS > flink zeuren bij je ISP en de KPN . Hopelijk worden ze zooo zat van je dat ze er wat aan gaan doen. En natuurlijk zorgen dat alle klachten van de flat gebundeld worden. Voor 1 nietige gebruiker komen ze namelijk hun bed niet uit :/

Raku

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Simulated Zero schreef op 06 mei 2004 @ 04:22:
Volgens mij is de KPN nieteens verplicht telefoon te leveren. Lijkt me logisch het is een bedrijf wat een dienst levert , of je die wil en kan afnemen is nog maar de vraag. Omdat het vroeger een staatsbedrijf was heeft iedereen nu ws gewoon telefoon , maar vanuit commercieel belang denk ik dat het niet logisch is als ze overal verplicht toe zijn :)
KPN heeft een leverings plicht voor telefonie. Staat netjes geregeld in de telecomwet. Hoe afgelegen je ook gaat wonen, voor 47 Euro moet de KPN een werkende telefoonlijn bij je voordeur afleveren.

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

little_soundman schreef op 06 mei 2004 @ 04:25:
[...]

KPN heeft een leverings plicht voor telefonie. Staat netjes geregeld in de telecomwet. Hoe afgelegen je ook gaat wonen, voor 47 Euro moet de KPN een werkende telefoonlijn bij je voordeur afleveren.
Oke , dat wist ik niet. Ik ken de telecomwet ook niet uit mijn hoofd (ik heb dat ding nog nooit gelezen eigenlijk :+ )

Raku

• pkouwer
  • Laatst online: 07-10-2025
little_soundman schreef op 06 mei 2004 @ 04:25:
[...]

wat zegt deze wet dan over het onderhoud, want daar spreken we eigenlijk over ?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

pkouwer schreef op 06 mei 2004 @ 08:07:
[...]

wat zegt deze wet dan over het onderhoud, want daar spreken we eigenlijk over ?
Dat de telefonie en bedrading moet werken voor telefonie. Dat is alles. Verder is de ISP of de adsl leverancier verantwoordelijk voor het adsl signaal. Dat zij weer afhankelijk zijn van kpn is hun zaak, daar heb jij niets mee te schaften verder.

Dit is geen probleem waarvan de kpn verplicht is het op te lossen, als de oplossing zou zijn het opnieuw aanleggen van 3km telefoonkabel.

[ Voor 7% gewijzigd door JvS op 06-05-2004 08:24 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

.

[ Voor 129% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:25 ]

Verwijderd

Als de hele flat dezelfde provider heeft, en jullie betalen allemaal netjes appart een abonnement, dan zijn dat toch flinke inkomsten voor een provider.
als je daar nou es aanklopt met de bewoners, die provider gaat wel klagen bij KPN tot ze het gaan oplossen.

(ervan uitgaande dat je niet 1 verbinding deelt >:)

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Mabili schreef op 05 mei 2004 @ 17:13:
Maar het blijft vaag en morgenochtend komen ze dan langs en ben zeer benieuwd of deze argument dan alsnog beverstigd gaat worden..
Is er al een update te melden?
Pagina: 1