Drivers en software voor SB live 5.1 retail, waar?

Pagina: 1
Acties:

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hola... :)

Sinds jaar en dag ben ik in het bezit van een geluidskaart: Soundbaster Live! 5.1 Retail.

Prima kaartje, 5.1 boxen setje er bij en knallen maar.

Vorige week heb ik mijn PC geformateerd en Win XP er opnieuw opgezet. De geluidskaart wordt prima herkent als zijnde een SB Live! reeks (WDM). Ik kan ook middels de audio-opties aangeven dat ik er 5.1 boxen aan heb hangen, alleen kan ik nergens een thema instellen zoals 'movie' zodat ook de middelste speaker het ook doet. Sterker nog, ook al stel ik in dat er een 5.1. setje aan vast zit, enkel de twee voorste en de subwoofer doen het.

Nu had ik vroeger een cdrom van de geluidskaart. Daarop stond de software waarmee je alles kon instellen. Echter die cdrom ben ik kwijt. Geen probleem dacht ik, ik download de drivers en toebehoren wel bij de site van Creative...

Wanneer je op die site komt, kun je al snel kiezen voor de optie 'drivers downloaden': http://nl.europe.creative.com/support/drivers/welcome.asp
Daarna kies je je OS, taal en gewenste driver voor jouw geluidkaart.

Maar dan, dan kun je de volgende driverpakket downloaden voor de 5.1 Live!:
SBLIVE_HOTFIX_031226.exe

Wanneer je die driver vervolgens wilt installeren begint de ellende, hij vraagt om de cdrom van de SB Live 5.1.... 8)7
Als ik die had dan zou ik die driver ook niet downloaden, geachterlijke Creative :|
Vervolgens is het jammer maar helaas, je kan niks installeren en je bent verdomd met de standaard XP drivers...

Nu mijn vraag: waar kan ik gewoon de reguliere driverpakket voor de SB Live! 5.1 downloaden? En de daarbij behorende software?

Ik krijg een beetje een vieze smaak van Creative in mijn mond... bij het installeren van een Creative produkt wordt je wel honderd keer verzocht om je te registreren zodat je eindeloos gebruikt kunt maken van hun super ondersteuning, maar als ik dan één keer een complete driverpakket wil downloaden en installeren, helaas, pech....

Dus waar o waar staan de reguliere drivers en software voor de SB Live! 5.1. PCI retail?

Ow ja, zoeken op GoT naar 'soundblaster live 5.1 driver' of varianten op de zoekwoorden leverden enkel een foutmelding op:
'Search took more than 15 seconds and was terminated. Please adjust your query (especially the phrase search parts, if any) or try again later on.
(interne identificatie: find::execute_omega::read_data)'...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Je hebt gelijk. Creative heeft dat inderdaad niet 100% goed voor elkaar.

Voor een antwoord op jou probleem zie de Amerikaanse site van Creative daar staan jouw drivers wel. Ik zie er twee:

Sound Blaster Live! - LiveDrvUni-Pack (English) Date : 28 Feb 2003
Size : 23.32 MB

Sound Blaster Live! - Driver Patch Date : 28 Feb 2003
Size : 6.17 MB

http://us.creative.com/support/downloads/download.asp

Succes!

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Laatste van deze driver dateert bij mij in ieder geval 11-11-2003 en bij mij werkt het zonder probleem.

Lucky Goldstar

• the_bbk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Je kunt via http://uk.europe.creative.com/support/drivers/welcome.asp de Nederlandse drivers downloaden (als je dat wilt). Kies als geluidskaard de SB Live!, dan kan je onderaan de volgende pagina de Nederlandse drivers downloaden...

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
the_bbk schreef op 06 mei 2004 @ 09:09:
Je kunt via http://uk.europe.creative.com/support/drivers/welcome.asp de Nederlandse drivers downloaden (als je dat wilt). Kies als geluidskaard de SB Live!, dan kan je onderaan de volgende pagina de Nederlandse drivers downloaden...
Anders lees je even de startpost goed door... ;)

Blafhert, je bent een held :*

Die drivers werken prima en ik kan weer alle 5 speakers laten blazen :9

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Merely schreef op 06 mei 2004 @ 09:43:
[...]
Blafhert, je bent een held :*

Die drivers werken prima en ik kan weer alle 5 speakers laten blazen :9
Graag gedaan :)

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:03
* SysRq Blafhert is nu ook mijn held

@Merely: misschien even een mailtje aan Creative Nederland wagen? Help je ook anderen mee (die GoT niet kennen) :)

-

Pagina: 1