netwerk schijven verdwijnen plotseling

Pagina: 1
Acties:

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik word knetter gek hier.

wij draaien op win2k en hebben 2 win2k servers, en nou hebben wij sinds 2 dagen dat er bij verschillende pc's de netwerk schijven plotseling ontoegangkelijk zijn.

dit ligt niet aan hardware matig spul want als je met een andere gebruikers naam inlogd zijn de schijven er weer. als je de computer herstart (of uit-en inlogd) dan zijn de netwerkschijven zelfs niet eens meer te zien. (maar je hebt nog wel toegang op bepaalde mappen op beide servers). hoe de netwerkschijven komen te staan word geregeld door een batch bestand. die nog een keer uitvoeren heeft geen zin.

na een bepaalde tijd en 12X opnieuw opstarten en 35x het batch bestand op te starten werkt het weer maar dan ben je inmiddels een uur bezig en is nog steeds onduidelijk hoe het ontstaat en opgelost wordt.

weet iemand hierover meer?? (wat de oorzaak is of hoe je het snel oplost ofzo)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 18:05
Oplossing 1: hoofdletters en interpunctie :'(

Geef verder eens wat meer informatie:
Laat eens een voorbeeld maping zien en wat ik er sinds 2 dagen veranderd? Welke foutmeldingen krijg je in het event log?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Tijd voor een nieuwe sig..

• trigger808
  • Niet online
er is de laatste 2 dagen eigenlijk niks veranderd en in het logboek staat niks noemens waardig

en wat wordt er bedoeld met "Move PNS > NT "????

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dat ik 'm veprlaats van het forum Professional Networking & Servers naar Network Troubleshooting (PNS en NT ;))

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

trigger808 schreef op 05 mei 2004 @ 15:38:
er is de laatste 2 dagen eigenlijk niks veranderd en in het logboek staat niks noemens waardig

en wat wordt er bedoeld met "Move PNS > NT "????
op deze manier kom je er nooit achter (het werkt niet, iemand een idee?)

als je die batch runt krijg je errors... dus post die eens om te beginnen.

• trigger808
  • Niet online
"als je die batch runt krijg je errors... dus post die eens om te beginnen"

nee er komen geen errors (helemaal nergens)
het batch bestand werkt gewoon maar doet niet wat ie zou moeten doen

Verwijderd

hier kan geen enkel mens wat mee... gebrek aan informatie. Verkenner openen en als lokatie \\<computernaam>\<sharenaam> pakken, werkt die manier van toegang altijd? Als je geen shares ziet wil niet zeggen dat ze er niet zijn. Geen updates geinstalleerd van microsoft waardoor het verkeer gehinderd wordt? Puur giswerk 8)7

• trigger808
  • Niet online
de shares zijn er wel maar niet toegangkelijk vanaf die pc en gebruiker. met dezelfde gebruiker op een andere pc kom je er wel op.
Pagina: 1