A7N8X-X start wel, boot niet door, ook niet met nieuw mobo

Pagina: 1
Acties:

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-07 15:29
Ik heb +- een maand geleden ineens een probleem met mn pc (specs zie sig).
Als ik mijn pc aanzette starte ie wel maar gaaf verder geen kik, koeler werd warm, maar bleeft zwart beeld, geen bios piep ofzo.
Dus ik dacht dat het het mobo was dat kapot was, dus geheugen eruit en vidkaart eruit, en booten weer hetzelfde. Dus toen werd helemaal het mobo verdacht.
Het gekste is dus dat alles gaat draaien, hdd spint gewoon op, maar doet dan verder niets (maar het kan de hdd eigenlijk niet zijn want dan zou de bios toch welm moeten piepen). Dus toen heb ik een nieuw moederbord laten bestellen (had nog garantie) en dat was dus vandaag binnen.
Dus ik ga testen maar weer hetzelfde probleem, alles gaat aan maar boot niet door.
Dus toen ben ik het geheugen gaan testen, 1 latje eruit:nix Dat latje eruit andere erin: nix.
Ik verdenk zelf een beetje de voeding maar het pwrledje brand gewoon?
Wat denken jullie wat ik nog kan doen, ik ben ten einde raad ;(

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Verwijderd

Is de processor niet kapot?

edit:
Lijkt mij waarschijnlijker dan de voeding

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 14:46 ]

• El Snorro
Dan zou ie toch altijd moeten booten en zeggen no cpu inserted ofzo?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:15
haal je proc er eens uit, als je boot zonder proc in je socket krijg je gewoon een BIOS melding te zien.

Of probeer idd eens te booten met een andere processor...

edit:
niet altijd El Snorro

[ Voor 11% gewijzigd door SyS_ErroR op 05-05-2004 14:49 ]

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 22:29
heb je je pc speaker wel aangesloten?
misschien een domme vraag hoor

• El Snorro
SyS_ErroR schreef op 05 mei 2004 @ 14:49:
haal je proc er eens uit, als je boot zonder proc in je socket krijg je gewoon een BIOS melding te zien.

edit:
niet altijd El Snorro
We (mijn shop en ik) verdenken de voeding, dat die niet genoeg opstartvermogen kan leveren (cheap ass 350w).
Dus ik ga nu ff testen.

Verwijderd

El Snorro schreef op 05 mei 2004 @ 15:18:
[...]

We (mijn shop en ik) verdenken de voeding, dat die niet genoeg opstartvermogen kan leveren (cheap ass 350w).
Dus ik ga nu ff testen.
Misschien moet je de rest van de specificaties even geven... 350 watt is behoorlijk wat, ik heb altijd gedraaid op een 300 no-name tot ik veel fans etc erbij ging zetten.
Problemen krijg je meestal pas bij games etc, omdat deze veel meer van je voeding eisen.

@ El Snorro: Ik heb ooit een CPU vermoord >:) (Athlon), daarna leek het net alsof het moederbord dood was (geen piepjes, geen beeld etc), maar het lag toch echt aan de CPU.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 15:27 ]

• El Snorro
Met nieuwe voeding, zelfde probleem, zonder proc, zelfde.
Videokaart kan toch bijna niet? ??

• SyS_ErroR
probeer eens met ander geheugen (dus niet die 2 reepjes die je nu hebt)
of probeer eens met een 2mb pci kaartje

enneh.. post je VOLLEDIGE specs eens :P

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

SyS_ErroR schreef op 05 mei 2004 @ 14:49:

edit:
niet altijd El Snorro
Mobo zonder cpu, boot helemaal niet. Hij gaat dan piepen of doet helemaal niks.

• SyS_ErroR
Volgens mij geeft mn Asus A7N8X-E Deluxe dan gewoon de melding no supported cpu installed ofzo :P

Verwijderd

Als je toch naar de winkel gaat, waarom test je dan niet gewoon even een andere CPU? Zoveel werk is dat niet en naar mijn idee is de kans vrij groot dat het daar aan ligt. Test inderdaad ook even met een andere videokaart.

• El Snorro
Ja, moet cpu zijn, inmiddels ook geheugen en vga veranderd. nix.
Ook nieuwe voeding geprobeerd, nix :(
Dus er is een andere 3000+ onderweg :)

Verwijderd

Heb je al geprobeer alle randapparatuur en PCI kaarten af te koppelen?
Het gebeurd namelijk wel eens dat een systeem stil word gehouden door
een apparaat die er niets mee te maken heeft. Modems en netwerkkaarten
kunnen hele vervelende stoorzenders zijn als ze kapot zijn.

Verwijderd

ja, maar dit had ik ook met een p[4 ook een asus bordjuh. (toen was ik nog een n00b en dowude ik het ddr geheugen er verkeerdom in) als gevolg: moederbord, proc, geheugen, videokaart allemaal stuk!

maar dat denk ik niet dat dat zo bij jouw is. Ik denk dat alleen het mobo stuk is. Aangezien er toch al heel; veel problemen met die bordjuhs zijn!

• El Snorro
Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 20:26:
ja, maar dit had ik ook met een p[4 ook een asus bordjuh. (toen was ik nog een n00b en dowude ik het ddr geheugen er verkeerdom in) als gevolg: moederbord, proc, geheugen, videokaart allemaal stuk!

maar dat denk ik niet dat dat zo bij jouw is. Ik denk dat alleen het mobo stuk is. Aangezien er toch al heel; veel problemen met die bordjuhs zijn!
Maar dit bord is brand new!
net binnen, het is bijna zeker de proc.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-08 08:11

r0b

Ik heb exact hetzelfde probleem.

PC heeft +/- een maandje perfect gedraaid, en had af en toe wel een boot probleem zoals hierboven beschreven, maar na een paar keer aan/uit zetten was dit verholpen.
Vanavond hetzelfde verhaal, hij bootte niet direct.
Dus even een paar keer opnieuw laten booten / uit zetten / booten zou je zeggen .. niet dus.

Wat ik ondertussen geprobeerd heb:
- Alleen IDE drives los + stroom eraf
- Stap voor stap hardware verwijderen (vrij weinig: cd-rom + 1 hdd): geen verandering
- BIOS clear dmv jumper: geen verandering
- Alles ontkoppelen (_alles_) en BIOS batterij er uit en +/- 15min wachten: geen verandering
- En tientallen malen proberen te booten.

Specs:
AMD Athlon XP2200+ (Thoroughbred-B, pre-week 38)
Asus A7N8X-E Deluxe (Std geleverde BIOS, weet het versienummer helaas niet)
Infineon 512mb PC3200 / DDR400
Leadtek Winfast A330 (Geforce FX5200 128mb)
Samsung 60Gb 7200RPM 2Mb cache
Qtec 450watt. Niet al té, maar moet zeker geen probleem zijn. Vooral niet met alleen een HDD + CDRom extra.

PC staat op een geaard stopcontact, moet het probleem dus ook niet zijn. (Als dit het uberhaupt kan zijn.)

Symptomen:
Geen BIOS piep / speech reporter
Alle fans draaien
CD-rom ledje begint wel te branden en cd-rom spint wel op
HDD draait ook
Moederbord ledje brandt vrolijk groen

edit:
Moederbord + geheugen is dus een maandje oud, en de proc 5 maand.

edit:
CPU + cooler eraf: "CPU test failed". Damn, waarschijnlijk toch OOK plotseling een dooie cpu :?
Nougoed, ik heb dus een vermoeden dat het inderdaad wél in de CPU zit

[ Voor 16% gewijzigd door r0b op 05-05-2004 22:07 ]

Verwijderd

El Snorro schreef op 05 mei 2004 @ 20:30:
[...]

Maar dit bord is brand new!
net binnen, het is bijna zeker de proc.
oh jah dat zie ik nu ook. dan denk ik toch dat het een productie fout van het moederbord is hoor. Maar wat ik nou niet snap is het volgende: ik hoor eerst een hele hoop mensen enorm positief over een asus plankjuh. En dan een paar maand later dan zijn ze er weer enorm negatief over! Ik snaper niets van. Want als hij eerst gewoon goed heeft gedraait dan lijkt het mij dat er toch ergens een productie fout in zit!

Geef mij maar MSI! hoor je veel minder fouten over( m.u.v. de lekkende condensatros..)

• El Snorro
r0b schreef op 05 mei 2004 @ 21:17:
Ik heb exact hetzelfde probleem.

heel verhaal
Ik weet nu wat het is en de klap komt hard aan :O
Mn 3000+ en mn 9800pro zijn beide dood :'(
Met een palo2000+ en ti4200 boot mn bak gewoon helemaal goed, met die barton en 9800pro in die andere pc doet ie ook nix.
Ik baal, maar hopenlijk nog garantie.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-08 08:11

r0b

Zie inderdaad m'n edit, schijnbaar hier ook een XP2200+ dood ... opeens. :|
Overigens zometeen even testen of hier toevallig ook het videobeest dood is..

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-08 21:43
heb ik ook ooit gehad met een athlon 2400+ op een K7S5A pro van ECS. De ASUS A7N8X-X doet bij mij niks als ik de processor eruit haal (geen post screen ook niet met pci graka... net getest >:) ) Ik denk dat bij jou toch inderdaad echt de processor dood is ;(

• AdB
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-04 17:17

AdB

Zelfde probleem als TS ook hier gehad. Na de voltages van de voeding, de videokaart, etc. gechekt te hebben denken wij dat het het geheugen is.
De a7n8x is erg kieskeuring kwa geheugen. Let op: alleen het merk zegt niks, het kan zelfs per batch verschillen. zie: A7N8X-X dood bij opstart

AdB

Verwijderd

El Snorro schreef op 05 mei 2004 @ 22:08:
[...]

Ik weet nu wat het is en de klap komt hard aan :O
Mn 3000+ en mn 9800pro zijn beide dood :'(
Met een palo2000+ en ti4200 boot mn bak gewoon helemaal goed, met die barton en 9800pro in die andere pc doet ie ook nix.
Ik baal, maar hopenlijk nog garantie.
Vreemde zaak twee van elkaar losstaande dingen oppeens kapot zijn gegaan.
In ieder geval succes met je garantie op het spul

• El Snorro
Ja, garantie van spullen komt iig niet, is zeer waarschijnlijk spanningspiek geweest. (stroom was uitgesprongen zonder dat aardlek om was gesprongen :(
Dus dat is waarschijnlijk de oorzaak geweest en we zijn al aant bellen met essent enz.

Verwijderd

Uitleg a7n8x deluxe 1.0 (333) 2.0 (400)

ik heb met 2 moeder borden van het zelfde type ook deze problemen gehad
rev1.0 en rev2.0

dit is vrij simpel weer te herstellen door bij je compshop een nieuwe bios in te laten flashen maar dan za; je wel de opmerking krijgen van de volgende keer kost het geld want je weet dat overclocken niet mag

het probleem zit hem in het volgende

als je je proc overclocked gaat je geheugen vanzelf mee als je geheugen dit niet lekker vind dan kan het je bios beschadingen vraag me niet hoe maar het gebeurd

zet je geheugen daarom altijd eerst op 100% en laat het niet door de spd regelen
want stel je hebt een proc en die laat je draaien op

166 x 12.5 dat zou dus zijn 166x2 = 333 het meeste pc3200 geheugen kan dit aan Standaard mhz voor Pc3200 maar ga je nu je procmhz overclocken dat gaat je geheugen mee in stapjes van 2 op 1 dus 168 procmhz word dus 167geheugen ik heb hier ook al vaker last van gehad en dit is de engiste tip die ik je erover kan
geven

CLOCK NIET JE GEHEUGEN MEE BEHALVE ALS JE ER SPECIAAL GEHEUGEN VOOR HEBT

en je kunt het laten verhelpen door een nieuwe bios erover heen te flashen of je bioschip eruit halen en een dezelfde bios erop te leggen en dat je comp opstarten
en je oude bios er weer terug in te zetten

(dit breng wel het volgende gevaar een schaduw bios dus 2 biossen in elkaar )

Groetjes Dennis

Verwijderd

wat btw ook nog wilt helpen voor devolgende keren

update je bios naar versie 1007

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:20

DaWaN

'r you wicked ??

Ik had hetzelfde probleem en ik dacht dan mn bord dood was (staat nog in mn sig |:( ) Maar dat kwam omdat mn voltmods uit mn proc waren gesprongen (1.45V @ 166 mhz FSB=No Go)

Edit: Sig aangepast

[ Voor 7% gewijzigd door DaWaN op 06-05-2004 20:29 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Pagina: 1