Is het mogelijk om een normale 15 pins VGA kabel op een DVI aansluiting aan te sluiten? Met de DVI aansluiting bedoel ik dan de aansluiting aan de TFT kant, niet de videokaart kant.
Ik heb er nog nooit van gehoord, het is ook een heel ander signaal.
Maar waarom zou je dat willen?
Heeft de TFT geen gewone aansluiting?
Maar waarom zou je dat willen?
Heeft de TFT geen gewone aansluiting?
Who is John Galt?
Verwijderd
Ja als het gemakkelijk kan met een blokje aan de pckant dan meot dat zeker ook lukken hoor. Ik zou zeggen maak er zelf één
een kabel oid, er zijn wel schema's te vinden hoe je zoiets kan maken.
Alhoewel, mss toch niet zo simpel om van minder naar meer te gaan.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 14:49 ]
Dit gaat natuurlijk alleen als de flatpanel DVI-I ondersteunt. Stel dat de flatpanel alleen DVI-D ondersteunt, dan is er geen AD-converter logica aanwezig in de flatpanel en kan je dus GEEN analoog signaal aansluiten...
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Ik zal even snel uitleggen waarom ik dit wil:
heb 2 x LG L1910B 19" TFT. Elk met een DVI en VGA aansluiting.
In totaal dus 4 aansluitingen. Binnenkort krijg ik een 9600Pro AIW, die dus de 2 x VGA gebruikt. Ik hou dus 2 x DVI over.
Ik installeer veel PC's voor kennissen ed, en meestal hebben die alleen maar een VGA aansluiting. Zo'n pc wil ik dus op de DVI ingang aansluiten.
Ik heb hier nog een VDI naar VGA converter liggen en zal even uitzoeken welke DVI aansluiting mijn schermen precies hebben.
heb 2 x LG L1910B 19" TFT. Elk met een DVI en VGA aansluiting.
In totaal dus 4 aansluitingen. Binnenkort krijg ik een 9600Pro AIW, die dus de 2 x VGA gebruikt. Ik hou dus 2 x DVI over.
Ik installeer veel PC's voor kennissen ed, en meestal hebben die alleen maar een VGA aansluiting. Zo'n pc wil ik dus op de DVI ingang aansluiten.
Ik heb hier nog een VDI naar VGA converter liggen en zal even uitzoeken welke DVI aansluiting mijn schermen precies hebben.
Euhm, DVI is digitaal en SUB-D (VGA) is analoogVerwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 14:48:
Ja als het gemakkelijk kan met een blokje aan de pckant dan meot dat zeker ook lukken hoor. Ik zou zeggen maak er zelf ééneen kabel oid, er zijn wel schema's te vinden hoe je zoiets kan maken.
De reden dat je bij de meeste moderne videokaarten op de DVI-aansluting zo'n converter kan doen is doordat de videokaart het analoge signaal over de DVI-aansluiting gooit wat vervolgens via die converter/verloopkabel omgezet wordt naar de juiste pin-indeling.
Sluit je vervolgens een digitaal apparaat op je DVI aansluiting aan dan gooit je videokaart een digitaal signaal over je DVI aansluiting en is die converter waardeloos
zomaar een verloopkabeltje van DVI naar SUB-D is simpelweg onmogelijk
Rookworst zonder R is ook worst.
Volgens de specs van LG is het een DVI-I ingang, dus het zou moeten werken.GarBaGe schreef op 05 mei 2004 @ 14:50:
Dit gaat natuurlijk alleen als de flatpanel DVI-I ondersteunt. Stel dat de flatpanel alleen DVI-D ondersteunt, dan is er geen AD-converter logica aanwezig in de flatpanel en kan je dus GEEN analoog signaal aansluiten...
Kan ik iets kapot maken door een dergelijke converter en kabel aan te sluiten?
Als het DVI-I is werkt 't gewoon, doe het namelijk precies zo (SubD kabel met standaard adaptertje op TFT)
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Dat kan, met een DVI-I naar D-Sub converter. Dat is een plugje van ongeveer tien euro. Zie bijvoorbeeld Alternate -> Hardware -> Monitoren -> Toebehoren -> Diversen.wezep schreef op 06 mei 2004 @ 13:59:
[...]
Volgens de specs van LG is het een DVI-I ingang, dus het zou moeten werken.
Kan ik iets kapot maken door een dergelijke converter en kabel aan te sluiten?
Plugje in de DVI-I ingang van de monitor, daar D-Sub kabel aan hangen en die in de D-Sub uitgang van de grafische kaart. Let wel, zo'n plugje werkt niet bij DVI-D (alleen digitaal), maar wel bij DVI-I.
Dat zo'n plugje werkt weet ik zeker, want ik heb er eentje.
Pagina: 1