Toon posts:

2 dts/5.1 vragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
1. Ik heb een marantz dvd speler en een reciever. Beiden kunnen ze DTS afspelen/ontvangen maar het lukt me niet om een dvd met dts-stream te kunnen luisteren op mijn tv. Moet er ook nog iets van een decoder in de tv zitten ofzo? Ik zou anders echt niet weten waarom ik niet van dts kan genieten.

2. Ik heb een creative soundblaster live! 5.1 kaart en 5 boxen+subwoofer van cambridge. Ik krijg echter nooit geluid uit de centerbox. ik weet dat je in het creative menu allerlei voorgeprogrammeerde geluidsschema's kan instellen, maar ook dan weigert bij elke stand de middelste box. Als ik de test doe, doet hij het wel! Iemand een idee hoe dat werkt?

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-02 13:54

CaDje

Framedrops for life

1: als je de dvd speler direct aan je tv aansluit (dus ook het geluid) kun je volgens mij idd geen DTS geluid verwachten. (ik weet dit niet zeker hoor)

2: Mp3's bijv ondersteunen geen 5.1 Je zult dan geen geluid uit die center speaker krijgen. Het hangt er dus vanaf wat je afspeeld. Bij DVD's bijv zou je eignlijk geluid uit die center speaker moeten krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
1. mijn dvdspeler is aangesloten op de reciever en die weer op de tv.

2. Ik krijg het ook niet bij dvds, EAX spellen e.d.

Verwijderd

Je TV heeft maar 2 boxen daar kun je dus geen 5.1 geluid uit krijgen (DTS dus al helemaal niet)

Weet je zeker dat je alle kabels van je boxen goed heb aangesloten en ingesteld?

• MarZ_E
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 11:16
Oké het volgende:
1) Je tv IS NOOIT DTS.
2) Als je versterker een DTS chip heeft dan ga je via een coax og optische kabel van de DVD naar je versterker (dit is alleen geluid)
3) Vervolgens ga je met scart van de dvd naar je TV (Beeld (en stereo geluid))

4) Op je DVD speler moet je de digitale uitgang aanzetten en instellen op DTS
5) Op je versteker stel je in dat moet kijken naar de digitale ingang

Voila DTS over je versteker, DTS gaat NOOIT over je TV !!!!

En over je Live 5.1: de centerspeaker is vrijwel alleen voor het stemgeluid. ander effecten gaan naar de andere speakers. zet eens een DVD-tje op je PC

[ Voor 73% gewijzigd door MarZ_E op 05-05-2004 14:40 ]

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
1. DTS wordt digitaal verstuurt naar je versterker. Veel versterkers zetten dit digitale signaal pas om als het naar de speakers gaat, dus dit digitale signaal komt niet uit de analoge uitgang die naar je tv gaat. Als je wel geluid uit je tv wil moet je de analoge uitgangen van de dvd-speler gaan gebruiken. De vraag is alleen of dit handig is. In een dts opstelling heb je meestal al 6 boxen aan je versterker hangen die beter zijn als de tv luidsprekers.

2. Deze werkt standaard alleen met dd en dts films, waarin het center kanaal verwerkt zit. Dit moet je dan natuurlijk wel goed instellen in je dvd-afspeel programma of in ac3filter als je .avi films met dd(dolby digital) geluid hebt. Als je stereo geluid ook uit je center wil laten komen moet je het geluid gaan mixen.(of je dit wilt is een keuze die je zelf moet maken) Dit kan o.a. met de volgende filters/output-plugins:
- voor stereo films: Matrix-mixer (http://matrix-mixer.sourceforge.net/)
- voor mp3's in winamp: KB 5.1 channel (http://www.winamp.com/plugins/details.php?id=129453)
Pagina: 1