[PGP] PGPdisk en cdrom met random data

Pagina: 1
Acties:

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hoi,

is het mogelijk om een cd-r vol te schrijven met random data, en die cd als sleutel te gebruiken om je PGPdisk te openen?
op de manier waarop PGP smartcard ondersteund zegmaar. dus ik weet wel dat het met een smartcard kan, maar ik wil het met een cd-r.

als dit bij PGP niet mogelijk is en bij een ander soortgelijk programma wel, dan hoor ik dat ook graag :)

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
of gewoon een bestand met random data is ook goed, want die kan ik dan ook weer op een cd zetten :)

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-08 17:59

Gerco

Professional Newbie

Even los van het feit of het mogelijk is, je kan dan waarschijnlijk niet meer van die ge PGPde disk opstarten, maar ik neem even aan dat je dat wel afgevangen hebt.

Een cd-rom lijkt me VEEL te traag voor deze doeleinden (in termen van zoeksnelheid). Als je een encryptie key wilt opslaan op een draagbaar medium zou ik van harte een USB 2.0 stick aanraden draagbaarder en schokvrijer dan een cd-rom en voor de capaciteit hoef je het niet meer te laten.

Bijkomend voordeel is dat je er ook nogeens van kan opstarten.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!