[ASP] Maar één keer server side includen

Pagina: 1
Acties:

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-05 14:53

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Ik heb een site waarbij ik 2 classes gebruik, die elk zelf middels een server side include dezelfde andere file includen. Dit klinkt vaag, en dat is het ook. :P
Om het duidelijker te zeggen, ik heb 2 includes die allebei deze regel bevatten:
code:
1
<!-- #include file = "/inc/beveiliging_md5.inc.asp" -->

Nou heb ik normaal gesproken maar 1 van de 2 includes nodig, maar er is één pagina waar ik ze allebei wil gebruiken. Nou kan dat natuurlijk niet, want dan redeclareert hij alle variabelen uit beveiliging_md5.inc.asp.

Nou vroeg ik me af of er een manier is om die file te includen, maar alleen als ie nog niet geïnclude is, net zoals je met require_once kan in PHP. Ik zal wel weer veel te lastig denken, want volgens mij is het geen lastig probleem... :?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
waarom include je die extra bestanden dan niet in een bestand wat een "niveau" hoger ligt??

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
faabman schreef op 05 mei 2004 @ 14:15:
waarom include je die extra bestanden dan niet in een bestand wat een "niveau" hoger ligt??
Omdat ik dan een behoorlijk groot aantal bestanden aan moet gaan passen, en ik ben nogal lui. :+ Plus dat ik me niet kan voorstellen dat er geen variant op require_once in MS's variant van webscripting is. :)

[ Voor 3% gewijzigd door NMe op 05-05-2004 14:17 ]

Verwijderd

NMe84 schreef op 05 mei 2004 @ 14:16:
[...]

Omdat ik dan een behoorlijk groot aantal bestanden aan moet gaan passen, en ik ben nogal lui. :+ Plus dat ik me niet kan voorstellen dat er geen variant op require_once in MS's variant van webscripting is. :)
Dat is toch echt wel zo. De include functionaliteit is niet eens onderdeel van de scripting engine, maar van SSI (Server Side Includes), een standaard die op bijna alle webservers werkt. Het doet niets anders dan de volledige incoud van het geinclude bestand op de plaats van ded include neerzetten, en dat wordt gedaan voordat dee scripting processor loopt.

Je zult dus toch de structuur van de includeds moeten veranderen.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 14:34:
[...]

Dat is toch echt wel zo. De include functionaliteit is niet eens onderdeel van de scripting engine, maar van SSI (Server Side Includes), een standaard die op bijna alle webservers werkt. Het doet niets anders dan de volledige incoud van het geinclude bestand op de plaats van ded include neerzetten, en dat wordt gedaan voordat dee scripting processor loopt.

Je zult dus toch de structuur van de includeds moeten veranderen.
Hmm... Of de class in beveiliging_md5.inc.asp iets aanpassen zodat ie die class alleen maar definieert als dat nog niet gebeurd is... Is dat beter aan te pakken? ;)

• Altaphista
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:42

Altaphista

1. check manual, 2. ask

ASP.NET Visual Basic:
1
2
3
4
5
<%
If Not yet_included Then
  %><!-- #include file="bla.asp" --><%
End If
%>

Ik weet, hij parst m dan wel... daar is niets aan te doen

[ Voor 37% gewijzigd door Altaphista op 05-05-2004 15:04 ]

Je gaat het pas zien als je het doorhebt.

Verwijderd

Altaphista schreef op 05 mei 2004 @ 15:04:
ASP.NET Visual Basic:
1
2
3
4
5
<%
If Not yet_included Then
  %><!-- #include file="bla.asp" --><%
End If
%>

Ik weet, hij parst m dan wel... daar is niets aan te doen
Dit werkt normaal niet want hij include normaal voor het uitvoeren van de pagina.
Anders zou je wat kunnen kloten met Server.Execute("bla.asp"), maar dan worden de variabelen niet doorgegeven en moet je met sessievariabelen enzo werken.
Ik heb zo een manier gebruikt om mijn pagina's op te bouwen en dat werkt zonder veel performanceverlies!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 15:11:
[...]

Dit werkt normaal niet want hij include normaal voor het uitvoeren van de pagina.
Anders zou je wat kunnen kloten met Server.Execute("bla.asp"), maar dan worden de variabelen niet doorgegeven en moet je met sessievariabelen enzo werken.
Ik heb zo een manier gebruikt om mijn pagina's op te bouwen en dat werkt zonder veel performanceverlies!
Server.Execute moet je eigenlijk niet gebruiken. Dat is een behoorlijke performance killer!

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-04 15:52
wij gebruiken altijd een global.asp en daarin includen we alle verdere benodigde includes.

hoeven we alleen de global te includen op iedere pagina...

hmm oke ik denk dat je toch echt ander vars moet gebruiken in beide classes

[ Voor 21% gewijzigd door 4of9 op 05-05-2004 16:43 ]

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Pagina: 1