Toon posts:

[w2k] Virusscanner ' thin client'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zit met het volgende ik heb hier een Windows 2000 machine helemaal beveiligd, zodat gebruikers alleen nog maar een citrix-sessie op kunnen starten naar een Citrix-server. Verder kunnen ze niks met de machine, zelfs geen explorer opstarten en dergelijke. Is het dan nog nodig om een virusscanner te draaien?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het ligt er een beetje aan - als je je thin clients ook op zo'n manier firewalled dat ze geen enkel inkomende connectie meer accepteren zou ik persoonlijk er geen virusscanner op laten zetten.

Ik ga je topic even verplaatsen naar Beveiliging & Virussen omdat je vraag daar beter op z'n plek is :)

Windows Operating Systems >> Beveiliging & Virussen

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 19:51

DeMoN

Pastafari

In dit buitegewone geval zou je eens in de maand vanaf een andere computer die computer kunnen scannen op virussen. Maar real-time een virusscanner laten draaien op die dichtgeklopte computer lijkt me nu idd wat overdreven.

Voorwaarde is natuurlijk wel dat je dan totaal firewalled bent zoals ele hierboven al zei.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Op het systeem zelf heb ik geen firewall, maar het netwerk staat wel achter een firewall

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Als jij zeker weet dat die goed geconfigged is moet het gewoon kunnen lijkt me :)
Je kan die firewall gewoon zo instellen dat hij geen 'onveilige porten' doorstuurt naar die dicht getimmerde bak.

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Waar op wat voorn manier verspreiden die Sasser en Blast virussen zich dan?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Die verspreiden zich via een exploit - vandaar ook mijn opmerking dat door elke PC individueel te firewallen je het risico erg minimaliseert :)

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 14:19:
Waar op wat voorn manier verspreiden die Sasser en Blast virussen zich dan?
* DeMoN

Sasser:
[rml][ XP/2K] LSASS.EXE foutmelding? Lees dit![/rml]

Blaster:
http://securityresponse.s...ata/w32.blaster.worm.html

Erg kleine greep.

Verder:

www.google.com

:)

Pagina: 1