[After FX] Mist maken??

Pagina: 1
Acties:

• Mr GAmba
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05-2021

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

Topicstarter
Ik ben voor school een video aan het maken voor de werkweek.

Het meeste wil wel lukken, alleen zit ik op het moment met iets dat niet lukt. Ik wil een soort van mist maken die alleen op de onderste helft van het scherm te zien is. Alleen weet in niet precies hoe ik die aan moet pakken. Ik heb al een aantal filters geprobeert maar die geven alleen een stilstaande waas over de film heen en gelijk ook over heel het beeld. Zou iemand hiermee kunnen helpen ??

Signature unavailable

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
animeer een noise en geef die als alfamap over je witte waas heen? En probeer hier een paar layers van op te bouwen die door je project heen staan. Overigens nog nooit geprobeerd, eerder een gokje :)

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ik heb laatst regen gemaakt met 3 layers particles en daar een directional blur over. Dit concept moet ook te gebruiken zijn voor mist lijkt me, alleen maak de particles dan groot, en veel gaussian blurren. Met particles kun je instellen welke kant ze opgaan etc. etc.

Ben benieuwd of je er iets mee kunt....

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
g00fy schreef op 05 mei 2004 @ 14:00:
ik heb laatst regen gemaakt met 3 layers particles en daar een directional blur over. Dit concept moet ook te gebruiken zijn voor mist lijkt me, alleen maak de particles dan groot, en veel gaussian blurren. Met particles kun je instellen welke kant ze opgaan etc. etc.

Ben benieuwd of je er iets mee kunt....
particle playground zit toch alleen in de production bundle?

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Het zit in 5.5 Production bundle en in 6 Pro iig. met andere heb ik niet gewerkt, dus kan ik je niks over vertellen.

• Mr GAmba
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05-2021

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

Topicstarter
Ik heb de 6.0 Pro versie van After FX, die heb ik tijdelijk van een familie lid van mij geleend omdat ik zelf geen video pakket had. Ik had eerst wat geprobeert met premiere maar daar is het effect heel schokkerig en veranderd iedere frame heel veel (iets dat bij mist niet zo is :X ).

Ik zal dat van die particles is proberen.

Signature unavailable

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

als je al je effecten in een adjustment layer zet en die positioneerd of masked dan kun je het over delen van een plaatje heenzetten zonder het hele frame te veranderen.

Stoer; Marduq

Pagina: 1