Marstek Venus E v3 | v145 | NoM | CT003 I v122
Verwijderd
onderzoek lijkt me daarom knap waardeloos.
chello populairste ISP

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 13:40 ]
Nu heb ik geen zin in een heel verhaal, maar altijd problemen met de news servers, de proxy, de upload snelheid, de helpdesk (nee meneer met windows 2000 kunt u niet internetten
[ Voor 5% gewijzigd door Roberto op 05-05-2004 13:43 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Op welke manier internet u het liefst: via rooksignalen of chello?
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Verwijderd
via rooksignalen natuurlijk-Rob- schreef op 05 mei 2004 @ 13:53:
Simpel, ze hebben gevraagd:
Op welke manier internet u het liefst: via rooksignalen of chello?
Verwijderd
"U moet uw firewall weggooien want dat is de oorzaak dat je niet kan internetten."
Als in, u moet zonder firewall internetten dat ding is nergens voor nodig
Lol @ chello helpdesk
Maar ff serieus ik snap niet dat het de populairste kan zijn. De bekenste wel, maar in dat geval door vooral negatief nieuws over spookrekeningen en slechte service.
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
Weer de verkeerde keuze gemaakt
> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
* Fludizz is een ontevreden ex-chello-klant die tevreden is met Demon.
De beste keus die je kon makenglashio schreef op 05 mei 2004 @ 14:05:
He jammer , ik heb net Chello CLASSIC omgezet naar XS4ALL Lite.......
Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......
Chello is niet gelief bij mij.
(zachtjes uitgedrukt)
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
bij moeders cassema, 6plankies geven meer response en wij hier @home, heb al ADSL aangevraagd.......... en chello heb ik geen ervaringen mee dus in dit geval chello de betere van de 3
Ik snap niet hoe ze hier bij komen,
zo tevreden ben ik er nou niet over!
duur, storingen, slechte helpdesk (u dns doet het niet omdat er een instelling in het register fout staat, yeah right!) en een snelheidsverhoging die een jaar duurt om voor elkaar te krijgen
ik denk dat ik niet lang meer chello abbonee ben...
op-voorraad.nl - Realtime voorraad updates voor de Playstation 5!
Ik denk als de consumentenbond een verslag zal gaan uitbrengen, dat er iets heel anders uit komt rollen
Wauw, een sig!
Heb zeer tevreden, ik krijg waar voor mijn geld. het enige wat ik mis, is een lekkere upload snelheid, én dat ik server mag draaien. Voor de rest niets op Chello aan te merken (ben een van de weinigen blijkbaar).
ga zo door chello
Van het kastje naar de muur lopen...
Mja die upload was voor mij ook het enige nadeel van Chello. Maar dat is met die nieuwe snelheden toch wel verbeterd. 't is nog steeds geen vetpot maar acceptabel.proller schreef op 05 mei 2004 @ 14:35:
Geen problemen met Chello hier, ik download altijd op de maximale snelheid, en ik vermaak me prima. Downtime is hier eigenlijk nooit, de laatste keer dat ik meer dan 24 uur down was, dat was... VORIG JAAR!
Heb zeer tevreden, ik krijg waar voor mijn geld. het enige wat ik mis, is een lekkere upload snelheid, én dat ik server mag draaien. Voor de rest niets op Chello aan te merken (ben een van de weinigen blijkbaar).
Verder, tja... ik heb ZAT problemen gehad met Chello (hehe de eerste mogelijkheid die ze hadden al namen ze; ze kwamen niet opdagen om de boel te installeren, wisten ze niets vanaf...) maar dat is wel een flinke tijd terug. Het draait HIER (omgeving Nijmegen) echt netjes, al tijden geen gekke dingen meegemaakt.
't zal best per regio verschillen maar hier gaat 't wel aardig vind ik, al blijft Chello geen waanzinnige prijs/kwaliteit verhouding hebben.
Saved by the buoyancy of citrus
Verwijderd
Maar een paar vrienden van mij hebben een ADSL lite abbonement, met iets van 1024 kbit download geloof ik. Kwa internetten merk je dus echt geen verschil. Waarschijnlijk merk je dan met een 4 Mbit ADSL lijntje ook niet echt veel verschil. Ja files downloaden gaat wel sneller naarmate je download snelheid hoger is natuurlijk. Maar of ik nou 150 KB/s heb (met Chello) of 300 met een ADSL abbonement; maakt me niet zo veel uit hoor. Chello ligt er ook praktisch nooit meer af (ok, zondag nog toevallig
m.a.w ik ben best tevreden over Chello, maar dat zou ik met een ADSL abbonement ook zijn
Hoe duur is een ADSL abbonement dat kwa snelheden gelijk is aan Chello Classic?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 14:56 ]
Verwijderd
nou...outerspace schreef op 05 mei 2004 @ 14:34:
Ik denk als de consumentenbond een verslag zal gaan uitbrengen, dat er iets heel anders uit komt rollen
iedere keer als de consumentenbond iets zegt/publiceert over computers/internet/ICT barst het van de fouten...
dat is dus 2560/384 in theorieVerwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 14:55:
Hoe duur is een ADSL abbonement dat kwa snelheden gelijk is aan Chello Classic?
bij adsl: verschilt nogal per provider, maar rond de 50 euro. net zo duur dus.
alleen zit je bij een willekeurige dsl provider wel veel beter met andere zaken, fatsoenlijke pings voorop.
nou met ik er wel bij zeggen dat er regelmatig knalaanbiedingen bij adsl zijn, zoals nou tiscali: 20 euro/mnd voor 4mbit
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 17:23 ]
Wist niet dat Chello ervaring had met het Providen van Internet Services
* dmace is blij met Demon, en minder blij met de 3 jaar durende worsteling om UPC van haar ongelijk te benadrukken (Maar ik heb wel gewonnen!)
>Select * FROM users WHERE clue > 0
...en jij hecht waarde aan wat de Consumentenbond zegt als het over IT-gerelateerde onderwerpen gaat?outerspace schreef op 05 mei 2004 @ 14:34:
Ben vorig jaar na 2 jaar ellende overgestapt naar @home, omdat de kabelboer in dit gat 2 kabelproviders op zn netwerk kreeg. Ben nu al een jaar dik tevreden met @home, en zelfs dat schijnt een niet al te beste provider te zijn
Trouwens, waar staat dat artikel eig, kan het nergens vinden op chello site.
[ Voor 12% gewijzigd door SithWarrior op 06-05-2004 11:16 ]
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
* Osiris is een tevreden Demon-klant en zal nooit-van-z'n-leven-(behalve-als-er-niets-anders-is) naar Chello gaan
dat heb je goed gedaan, xs4all, ruleertglashio schreef op 05 mei 2004 @ 14:05:
He jammer , ik heb net Chello CLASSIC omgezet naar XS4ALL Lite.......
jah dat was hier een tijdje terug ook me internet deed het niet dus ik gebeld naar die helpdesk gaven ze de firewall maar de schult. Bel ik nog eens en de volgende medewerker komt met een heel ander verhaal dat ik me verbinding moet vrijgeven en vernieuwen en toen werkte het wel, ze werken allemaal langs elkaar af daarVerwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 13:58:
Ik heb ook een mooie:
"U moet uw firewall weggooien want dat is de oorzaak dat je niet kan internetten."
Lol @ chello helpdesk
C A T E G O R I E : I N T E R N E T P R O V I D E R S
r e s u l t a t e n
chello 16,8%
planet internet 16,4%
@home 15,9%
wanadoo 12,5%
tiscali 7,7%
xs4all 6,9%
zon 5,9%
het net 5,2%
multikabel 3,5%
hccnet 2,1%
De top 3 volgt dicht op elkaar, maar er kan maar één winnaar zijn: chello.
Grote sociodemografische
verschillen zijn niet aan te wijzen. Chello doet het relatief wat beter bij vrouwen, jongeren en lager opgeleiden. bART, TMF Web en Zon hebben de meeste
negatieve punten.
Bron: http://www.advantage.msn....Rapport_Merkencomp_WT.pdf
[ Voor 117% gewijzigd door _MaLa_ op 06-05-2004 11:37 ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
De Nationale Merkencompetitie is niet ingewikkeld.
We plaatsen de belangrijkste merken uit verschillende
sectoren in categorieën, van auto’s tot koffie,
van bank tot voetbalploeg. We vragen de consumenten
per categorie welk merk hen het meeste
en welk merk hen het minste aanspreekt.

NOT!
[helpdesker modus]Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 13:58:
Ik heb ook een mooie:
Lol @ chello helpdesk
Klopt ook inderdaad. Het verbaast je hoeveel mensen Zonealarm gebruiken en bij elk programma "Wilt u iexplore.exe toegang tot internet geven?" steevast "nee" aanklikken.
En dan begin ik nog niet eens over de lekker vernaaide TCP stack die je krijgt door ZoneAlarm.
Plus dat iedere helpdesker natuurlijk een checklist afwerkt, en als jij hier niet aan meewerkt door je firewall te uninstallen dan kunnen ze an sich weinig met je probleem.
Jij wil niks verwijderen en geeft Chello de schuld.
Chello wil alles uitsluiten voordat ze zelf mankracht in gaan zetten.
[/EOF]
voor ADSL heb je toch ook een telefoon abbo nodig? (vaste lijn)Rum schreef op 06 mei 2004 @ 12:14:
Ik ben vooral ontevreden over het feit dat ik betalen moet voor een TV-kabelabonnement, terwijl ik alleen wil internetten via de kabel (voor TV hebben we wel een schotel)...
It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...
Verwijderd
Agreed. Ze moeten nog steeds het modem ophalenFludizz schreef op 05 mei 2004 @ 14:08:
* Fludizz is een ontevreden ex-chello-klant die tevreden is met Demon.
Ja, dan betaal je €9,50 per maand extra aan ADSL-abonnementskosten (de maandelijkse kosten voor een BelBudget lijn).
Schiet ook niet echt op dus.
Die lastmile is nog steeds van KPN. En om deze nou af te kopen .. dat is ook een dure aangelegenheid.
Of bedoel je wat anders?
[ Voor 9% gewijzigd door r0b op 06-05-2004 13:16 ]
Niet iedereen heeft zoveel geluk als dat jij hebt. Ikzelf heb zelfs een keer 6 weken zonder fatsoenlijk internet gezeten; lees: niet langer dan 3 minuten online. in totaal 75 euro aan belkosten met de helpdesk 4 monteursafspraken waar geen monteur komt opdagen en een kwaaie brief van een advocaat later kwam er eindelijk eens iemand langs; Conclusie: in de hele wijk was het signaal te laag. Jippie \o/ daarna deed ie het een jaartje goed en begon dezelfde ellende opnieuw. Dat was voor mij de limit en heb ik adsl genomen. En dan heb ik het nu niet eens over alle tussentijdse problemen van daagjes waarin het eruit lag een helpdesk wiens niveau lager dan mijn 14 jarige neefje is kwa computers. En kom niet aan met; ja ze moeten op het niveau van een gemiddelde gebruiker zitten. Op het moment dat ik opbel en vertel wat ik allemaal gedaan heb dan kan je al je conclusies trekken dat ik wel weet waar ik het over heb. Sterker nog; ik had al voor ze de signaalsterkte en de error die de modem gaf klaarliggen (niet eens dat lampjestroep maar gewoon de melding die intern in het modem staat) en nog wilden ze mijn computer de schuld geven. en klantvriendelijk hebben ze ook niet van gehoord.Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 13:09:
Ik zie niet in waarom er zoveel gevloekt wordt op chello. True, de klantenservice kon vroeger wat beter, dat is waar. Maar ik gebruik nu al 4 jaar tot volle tevredenheid chello, en in die 4 jaar hoefde ik maar twee keer te bellen met de helpdesk. Dat was even beroerd, maar in die vier jaar heeft chello er nooit langer dan een uurtje eruit gelegen. De snelheden zijn constant en goed, de pingtijd die ik haal is altijd laag, de upload is snel genoeg: ik zie geen problemen.
Je werkt zeker voor Chello, het straalt iig zo uit je post.r0b schreef op 06 mei 2004 @ 11:58:
[...]
[helpdesker modus]
Klopt ook inderdaad. Het verbaast je hoeveel mensen Zonealarm gebruiken en bij elk programma "Wilt u iexplore.exe toegang tot internet geven?" steevast "nee" aanklikken.
En dan begin ik nog niet eens over de lekker vernaaide TCP stack die je krijgt door ZoneAlarm.
Plus dat iedere helpdesker natuurlijk een checklist afwerkt, en als jij hier niet aan meewerkt door je firewall te uninstallen dan kunnen ze an sich weinig met je probleem.
Jij wil niks verwijderen en geeft Chello de schuld.
Chello wil alles uitsluiten voordat ze zelf mankracht in gaan zetten.
[/EOF]
Ik heb als ik bel niets te maken met die ene n00b die toevallig zone alarm misbruikt. Ik heb degelijke kennis. en waarschijnlijk zal de gemiddelde chello medewerker wel denken van 'oh god daar heb je weer zo een kut klant' Maar als ik bel dan heb ik al mijn checks geholpen en verwacht ik gewoon dat er iemand de lijn komt doormeten als er geen algemene storing was . zelf heb ik ook voor een internet provider gewerkt (Thank god it wasn't chello) gewerkt en doe ik nu remote systeembeheer.
Ieder persoon die belt is een individu en juist in de trainingen wordt dat uitgelegd. als een n00b als pro wordt behandeld is het vervelend en als een pro als n00b behandeld wordt is het nog vervelender je hebt het maar aan te voelen en je aan te passen en te accepteren als er toevallig een keer iemand belt die net even wat meer kennis heeft dan jij. Ik weet wel hoe ik een firewall moet configgen of hoe ik een virusscanner moet gebruiken en welke settings/protocollen aangepast worden. Ik ken mijn machine van binnen en buiten en die modem toevallig ook.
Sterker nog ik heb echt de meest onzinnige antwoorden gehad daar op die desk zelfs een keer omdat het buiten regende nu het internet het niet deed vanaf die helpdesk. ik bedoel kom op. ga dan een baan nemen waarvoor je intresses hebt.
[ Voor 39% gewijzigd door Teckna op 06-05-2004 13:35 ]
zoveelste slachtoffer van Casema................... :(
Laatste jaren niet meer.
Nu ze de down/upload snelheid hebben opgehoogd op de classic ben ik nog tevredener.
Laatste tijd geen downtijd gehad... dus waarom zou ik die servicedesk moeten bellen?
Heb nog wel (in beginperiode chello) leuke anekdote over helpdesk van Chello.
- Ah, maar u werkt dus nog met windows 98, dan zult u toch echt moeten updaten anders kunt u niet internetten
--Je OS updaten om te kunnen internetten? Dat is onbetaalbaar
- Dan leent u toch gewoon een cd van een kennis?
I used to be schizofrenic, but we're oke now... ;)
Nee, ik werk niet voor Chello.Teckna schreef op 06 mei 2004 @ 13:20:
[...]
Je werkt zeker voor Chello, het straalt iig zo uit je post.
Ik heb als ik bel niets te maken met die ene n00b die toevallig zone alarm misbruikt. Ik heb degelijke kennis. en waarschijnlijk zal de gemiddelde chello medewerker wel denken van 'oh god daar heb je weer zo een kut klant' Maar als ik bel dan heb ik al mijn checks geholpen en verwacht ik gewoon dat er iemand de lijn komt doormeten als er geen algemene storing was . zelf heb ik ook voor een internet provider gewerkt (Thank god it wasn't chello) gewerkt en doe ik nu remote systeembeheer.
Ieder persoon die belt is een individu en juist in de trainingen wordt dat uitgelegd. als een n00b als pro wordt behandeld is het vervelend en als een pro als n00b behandeld wordt is het nog vervelender je hebt het maar aan te voelen en je aan te passen en te accepteren als er toevallig een keer iemand belt die net even wat meer kennis heeft dan jij. Ik weet wel hoe ik een firewall moet configgen of hoe ik een virusscanner moet gebruiken en welke settings/protocollen aangepast worden. Ik ken mijn machine van binnen en buiten en die modem toevallig ook.
Sterker nog ik heb echt de meest onzinnige antwoorden gehad daar op die desk zelfs een keer omdat het buiten regende nu het internet het niet deed vanaf die helpdesk. ik bedoel kom op. ga dan een baan nemen waarvoor je intresses hebt.
Er wordt je inderdaad geleerd om de kennis van een gebruiker in te schatten, (en dit pas ik zelf vaak toe, might I add.), maar zeg nou zelf, hoe groot is het percentage van gebruikers die daadwerkelijk een idee hebben van wat ze doen? Lager dan 5%, me dunkt.
95% van de calls kunnen ze dan correct afhandelen met de huidige manier van werken (Mevrouw verwijderd haar ZoneAlarm, en klaar) en dan bel jij als klant zijnde, en dan zullen deze cca's inderdaad dezelfde vragen weer stellen, ook al ben jij het daar niet mee eens en weet jij zo al dat er gewoon een DHCP server uit ligt.
Verder is het mijns inziens wél beter om een pro als noob te behandelen dan vice versa.
De 'pro' zal wel begrijpen wat je bedoeld, en zal alleen lichtelijk geirriteerd zijn omdat hij als een noob behandeld wordt.
Als het andersom zou zijn, heb je een klant die als het ware voor niets heeft gebeld omdat hij er toch vrij weinig van snapt.
Ik ben het gedeeltelijk dus wel met je eens, dat in een perfecte wereld iedere cca zich aanpast aan de kennis van de gebruiker, maar helaas is dit geen perfecte wereld en bestaat een ISP / Chello haar klantenbestand nog steeds voor 95% uit noobs, en hier bereiden de cca's zich dus op voor.
Overigens is je laatste zin wel een extreem voorbeeld van een helpdesk koe.
Daar ben ik het zeker wel mee eens. Maar geldt dat niet voor iedere baan?
Ik probeer hier niet Chello uit de drek te trekken, maar feit is gewoon dat de huidige manier van troubleshooten bij Chello / @Home / <insert grotere consumenten ISP> redelijk z'n werk doet. Grappige is dat je bij 'professionelere' ISP's (TweakDSL, xs4all) méér gebruikers met kennis van zaken hebt, en hier dus redelijk vlot achter een probleem kan komen m.b.v. de gebruiker zelf i.p.v. eerst in jip en janneke taal te moeten uitleggen waarom ze hun firewall moet verwijderen en waar het voor dient.
[ Voor 9% gewijzigd door r0b op 06-05-2004 15:26 ]
in de winter is het kouder als buiten
(had n kapot modem).
If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y
Hmm, chello zn helpdesk is dus beter dan die van @home. Na een halfuur prutsen en priegelen met mn eigen laptop en de PC van een klant, moest ik wel tot de conclusie komen dat modem kapot was. Dus ik @home bellen...FatalError schreef op 06 mei 2004 @ 17:21:
Ik ben behoorlijk tevreden over chello. Ik heb zeer zelden last van storingen, ALTIJD maximum snelheid en de helpdesk is imo beter dan die van veel andere providers. Bovendien heb ik meestal binnen 1 minuut iemand aan de lijn en wordt ik goed geholpen.
(had n kapot modem).
uw computer dit uw computer dat... nix
nog maar es bellen dan...
vanalles uitproberen, uiteindelijk geeft die gast me zelfs support voor linux, wat ik op mn laptop had draaien
Nog niets dus, ik weer bellen:
Ik had een referentienummer. Euh euh, referentienummer? wij kunnen helemaal nix vinden... Ik uitleggen dat het om een kapot modem ging en dat ik doorgeschakeld zou worden, maar dat dat niet lukte ivm een probleem met de centrale en dat ik met dat referentienummer nog eens moest bellen. Uiteindelijk na nog een halfuur die gast duidelijk maken dat het modem kaduuk was, een afspraak mogen maken voor een monteur... Lekker klantvriendelijk is dat, heb zelf bijna een uur aan de telefoon gehangen, de klant zelf eerder al een halfuur.
Uiteindelijk monteur geweest, nieuw modem aan de muur gehangen, nieuwe MAC nummer doorgebeld naar de administratieafdeling, klaar. Moest dat nou zo moeilijk zijn?
God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
Dan is dat onderzoek meschien toch niet zo scheef als we paar dagen geleden dachten?
En de upload? Die is helemaal relaxt. 45KB/s constant.
Ik heb het over Chello Classic. @home is nog steeds klote met de upload.
Overdag mag ik blij zijn met 10KB/s en 's avonds haal ik de 15 ook niet eens (12KB/s nu).
De download is ook weer klote (220KB/s).
Kortom: Chello is goed vooruitgegaan, en heeft zowel download als upload 2x zo snel als @home. Niet te geloven toch.
Over een maand ben ik hier weg en ga ik samenwonen. Dan komt er ook chello (weinig keus).
tjah. . . . .zegt toch wel iets over de uitslag denk ikSithWarrior schreef op 06 mei 2004 @ 11:31:
verschillen zijn niet aan te wijzen. Chello doet het relatief wat beter bij vrouwen, jongeren en lager opgeleiden.
Bron: http://www.advantage.msn....Rapport_Merkencomp_WT.pdf
soort van, kent u de andere niet, klik dan op chello
Verwijderd
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue May 11 2004 om 00:24:45 UTC+0200)
Download : 189.2 KByte/sec
Upload : 14.0 KByte/sec
Ping test Nederland : 27.0 ms
Heb ik de hele dag door.
De helpdesk heb ik 1x nodig gehad voor een probleem bij een buurman, die heeft chello starter. Tja dan krijg je zo'n gruwelijk storingsgevoelige Motorola, moesten ze wat buiten in het kastje veranderen (notabene nieuwbouw) wilde dat modem werken.
je weet wel .. de donkere dagen van UPC
het probleem met iemand anders zen pc is. je moet maar geloven wat hij zegt.. hoe vaak mensen wel niet liegen door de telefoon om wat voor rede dan ook.
ik weet nog goed,
ik: meneer heeft u een router, en een netwerkje thuis?
klant: nee
ik: waarom heeft uw pc dan ip adres 192.168.0.11
klant: ehhhhuhhh geen idee?
ja DO'h!! .. cripts voorkomen veel zinloos werk, ja ze zijn dom! ja ze zijn frustrerend! mja das belasting betalen ook
If you don't stand for something you'll fall for everything
Verwijderd
Jij werkt zeker bij Kwello of ze geven je steekpenningen maar iets klopt er aan je verhaal niet...............proller schreef op 05 mei 2004 @ 14:35:
Geen problemen met Chello hier, ik download altijd op de maximale snelheid, en ik vermaak me prima. Downtime is hier eigenlijk nooit, de laatste keer dat ik meer dan 24 uur down was, dat was... VORIG JAAR!
Nou, ik wil niet veel zeggen, maar ik ervaar hetzelfde, behalve dan dat ik er hooguit een uur of 2/3 heb uitgelegen (laatst nog een paar keer maar daarvoor minstens 2 jaar geen storingen gehad) en geen 24 en dat ik WEL tevreden ben met de uploadsnelheid (max. 40-45 KB/s). Oh wacht even, ik ben dan zeker nog tevredener (is dat een woord?Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 23:25:
[...]
Jij werkt zeker bij Kwello of ze geven je steekpenningen maar iets klopt er aan je verhaal niet...............
[edit]
Heyyy wat vissen we vandaag uit de netwerkstatusmeldingen? (vond ik in 't nieuwe-snelheden-topic:
Bron: http://home.nld.chello.nl...t/support/netwerk_status/Netwerk toegestaan bij chello
11 mei 2004 11:15
Vanaf heden is het toegestaan om op de chello producten een thuisnetwerk aan te sluiten. Voorheen was dit formeel alleen toegestaan bij het chello plus product. Maar nu mag op ieder chello product een thuisnetwerk worden aangesloten. Een thuisnetwerk voor chello kan op verschillende manieren aangelegd worden. Het meest eenvoudige is om gebruik te maken van een router. Een goed werkende router (inclusief handleiding) is verkrijgbaar bij iedere goede computerzaak. De UPC helpdesk levert geen ondersteuning voor uw router.
[ Voor 49% gewijzigd door Bergen op 12-05-2004 01:33 ]
Verwijderd
-Altijd online, server eigenlijk nooit down
-Goede vrij constante downloadsnelheden
-Inderdaad wel een brakke news-server
-Upload is niet veel (en dat zou wel handig zijn voor P2P zoals Emule)
Maar aan automatisch betalen begin ik niet
Ik ga nu een half jaartje op reis, en dus opzeggen. Ik zit er ernstig over te denken om na terugkomst over te stappen op ADSL. Ik heb het idee dat ik voor 50 euro id maand toch ook wel een beter ADSL abbo
En het ophogen van de snelheden van Chello schiet hier in Amsterdam nog niet echt op....
Een vriend van me had naar chello gebeld want hij kon geen verbinding krijgen.
Geven ze een nuttige uitleg wat je moet doen. De instekkingen van de netwerk kaart herstellen. Lukt niet. Wisten ze het niet meer
Die jongen 1 week zonder verbinding ik gooi z'n ethernetkaart er opnieuw en hij doet het.
Verwijderd
Dat je het bekendst bent, wil niet zeggen dat je populair bent.
Ik lees in de inleiding van het rapport anders toch echt:Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 02:55:
De topictitel is fout. Deze test gaat nl. niet om de meest populaire ISP, maar de meest bekende ISP.
Dat je het bekendst bent, wil niet zeggen dat je populair bent.
De Nationale Merkencompetitie is de populariteitspoll waarin consumenten kunnen aangeven welk merk zij het populairste merk van Nederland vinden.
Verwijderd
(al kan wanadoo/casema er ook wat van)
Verwijderd
Dat kunnen ze wel heel leuk in hun inleiding schrijven, maar zo is de testopzet niet. De test gaat er namelijk van uit dat alle merken ook daadwerkelijk bij de getesten bekend zijn. Iemand die xs4all niet kent, zal ook niet antwoorden dat dat 'dicht bij hem/haar' staat.
Nee dat zeg ik niet, ik denk alleen dat hun minder eisen stellen aan hun breedband connectie en dus gouwer te vreden zijn, en als je chello neemt omdat je denkt dat het de beste provider in nederland is, dan durf ik te stellen dat je niet echt goed onderzoek hebt gedaanVerwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 15:12:
[...]
Ik vind je opmerking eigenlijk te ver gaan. Je suggereerd daarmee dat "n00bs / gewone gebruikers" totaal geen onderzoek doen alvorens iets te kopen. Daarmee bestempel je deze gebruikersgroep als zijnde 'behoorlijk dom'.
Iemand die een beetje onderzoek doet (bv. passief kijken naar een consumenten programma op tv) weet dat upc/chello equivalent is voor ellende en zal dat risico niet nemen.
Ik zou dat toch geen n00bs willen noemen hoor. bedenk je wel dat de n00bs van nu de tweakers van straks kunnen worden!
Wat jij dus zegt is dat mensen weter dat de gewone gebruiker weet dat UPC / Chello equivalent is voor ellende. Wat ik dus steeds duidelijk probeer te maken is dat dat dus kennelijk meschien niet zo is? zeker weten doe je het allemaal nooit maar het is toch een duidelijk teken aan de want dat ze tot populairste ISP zijn gekozen en nog steeds "behoorlijk" (voor kabel ISP zijnde) groeien.
Het doet mij igg aan het denken zetten.
Maar dat was toen! Als je de hele draad leest staan er toch flink wat positieve berichten in. Als ik zeg dat ik nooit problemen heb, snelle download, snelle upload, dus helemaal tevreden ben en niet van plan ben om over te stappen, dan ben ik toch niet automatisch een n00b?Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 13:17:
[...]
het zet mij ook aan het denken. Maar meer in de zin van wat er dan mis is gegaan met die test. Want het is absoluut uitgesloten dat die test een waarheidsgetrouw beeld geeft. Een bedrijf dat jaren achter elkaar door ieder consumenten programma meerdere malen kompleet uitgekotst is kan toch nooit tot de populairste gekozen worden. Lijkt me duidelijk.
Als ik een paar jaar terug bij m'n keuze wat meer vooronderzoek had gedaan had ik waarschijnlijk ook voor een andere provider gekozen, maar achteraf gezien maakte het niets uit.