[Batch] unrar single bestand van een rar file

Pagina: 1
Acties:

• ronaldheller
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-06 13:15
Ik ben opzoek naar een manier om van een hele groep rar bestanden
mbv javascript of desnoods een batchfile alleen de eerste entry in de rar te "extracten".

Volgens mij is dit niet een standaard optie en moet hier iets speciaal voor gedaan worden.
Ik weet de naam van het bestand niet, ik wil gewoon de eerste entry in de rar zien.

Wanneer dit met rar niet kan maar wel met zip files dan hoor ik dat ook graag misschien dat ik dan alle rars omzet naar zipjes.

iemand enig idee?

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:36
Aangezien je deze vraag in Programming & Webscripting plaatst, neem ik aan dat je er zelf een tooltje voor wil programmeren. Met het gebruik van een library om RAR files mee uit te pakken (zoals bijvoorbeeld unrarlib) zou dat toch niet echt moeilijk moeten zijn.

Wat heb je zelf al geprobeerd/bedacht en waar loopt het op mis?

• ronaldheller
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-06 13:15
Om het e.e.a. uit te testen ben ik begonnen met een tweetal batchfiles:

start.bat
...
for %%b in (%p%\*.rar) do call extract.bat "%%b"
..

extract.bat
rar32.exe e "%1" ..\..\data

Dit werkt overigens uitstekend, alleen worden alle bestanden uit alle rars uitgepakt.
Omdat ik geen optie kon vinden om alleen het eerste bestand uit deze rars te trekken, dacht ik dat hiervoor geprogramm. moest worden. De unrarlib die je noemt heb ik na een potje googlen niet gevonden. Ik ga er gelijk even goed naar kijken

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Batch files horen hier iig niet, maar deze horen thuis in WOS.
* gorgi_19 geeft dit topic een duwtje die kant op.

>> WOS

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

dit gaat niet echt over webscripting maar over hoe je kan unrarren vanaf commandline... opties van een rar proggie dus.

overigens geen idee... voor zips had ik nog wel een mooi tooltje geweten.