[unimaas] variabel ip

Pagina: 1
Acties:

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-04 23:39
Hi,

zit met 1 probleem en 1 vraag:

1: probleem:

Iedere 10 minuten wordt ik van alle irc servers gegooid, dit is sinds gister (toen ze de ip's variabel hebben gemaakt). Heb de modem gereset, en andere servers geprobeerd (linknet / efnet / quakenet)

Ook msn wordt eruit gegooid! Dus het ligt niet aan mirc ofzo maar echt aan de verbinding......

Iemand enig advies wat ik hieraan kan doen? Want is echt mega irritant....
Ook het herstellen van de LAN verbinding helpt niet....
Enig vaag puntje:
Is niet elke 10 minuten.....
Was bijvoorbeeld verbonden op irc om 12:11 Toen disconnected om 12:39 en toen iedere 10 minuten :?
Hij geeft dan deze melding aan in irc:
[13:09] * [10053] Software caused connection abort

2: vraag:

Is er een manier om mijn ip op een website te laten publiceren zonder dat ik daar iets aan hoef te doen? Dus zeg maar dynamisch :)
Heb een ftp-tje draaien en daar kunnen mijn vrienden niet op connecten omdat ze het ip niet weten....
En ftp draait juist als ik er geen last van heb en er niet ben :P

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Die problemen zijn misschien van tijdelijke aard. Misschien ff modem/eventuele router resetten.

En je kan je dynamische ip binden aan een dns naam. Ik doe dat via www.dyndns.org .
En dan moet je een programma downloaden dat elke keer bij het opstarten je nieuwe ip doorgeeft aan die server.

I, for one, like Roman numerals

Verwijderd

Heb iig zojuist bij m'n vriendin ook het eea aan unimaas ellende opgelost. Dit kwam nadat iedereen aan moest melden met z'n administratienummer...

Router doet het iig wel weer, maar de het IP adres wordt idd steeds opnieuw ingesteld.

• Lord_T
punt is dat ik echt iedere keer eraf gegooid wordt, heb mijn modem gereset, heb zeg maar de standaard dingen wel gedaan... en het lijkt dat als een programma zoals msn of mirc geminimaliseerd is (tot hij zelfs niet meer in de taakbalk staat (alleen naast het klokje))

Tuurlijk had ik zoiets van ik bel Icts service desk maar die lui zijn er niet ivm bevrijdingsdag...

Nutsbedrijven gebeld maar die doen niets omdat ze geen opdracht hebben van Icts....

En hoe werkt dat Dyndns precies?
http://www.dyndns.org/services/dyndns/clients.html <-- daar staan wat clients, moet ik er daar 1 van hebben en dan mijn website invullen en een plugin op mijn website draaien ofzo ???

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Effe de servicedesk bellen.......

• Lord_T
ok..

voor degene die wilde weten wat icts zei:

A: zonealarm uitzetten... ja die had ik draaien ;)

schijnt dat die de dhcp request niet doorlaat en bijvoorbeeld sygate wel....

en B: en die verbaasde me....

ze vereisen geen firewall....
alleen een up to dat virusscanner en up to date windows!

Moet eerlijk zeggen dat een firewall wel een veilig gevoel geeft... maar ik ga het dus maar eens testen

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Laat effe weten of het gelukt is als je wil.

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Lord_T schreef op 05 mei 2004 @ 19:53:
En hoe werkt dat Dyndns precies?
http://www.dyndns.org/services/dyndns/clients.html <-- daar staan wat clients, moet ik er daar 1 van hebben en dan mijn website invullen en een plugin op mijn website draaien ofzo ???
Een van die clients moet je downloaden en installeren op je pc. Daar vul je dan je gegevens in en dan geeft die client iedere keer je huidige ip door aan de dns server.

I, for one, like Roman numerals

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Al dat dyndns gedoe heeft helemaal niets met dit probleem te maken.

De pc krijgt een dhcp lease, kan het internet op, dhcp lease verloopt en kan door zonealarm niet verlengd worden, windows ziet een interface zonder ip-adres en kapt alle ip connecties af.

Zonealarm weg, of zo instellen dat dhcp-renew wel werkt en het probleem is opgelost.

• Lord_T
alles zonder firewall werkt....

nu alleen nog iets aan de beveiliging doen :P

Verwijderd

Je kunt ook zonealarm vertellen dat DHCP verkeer is toegestaan.
Pagina: 1