Toon posts:

Stickers printen, dat kan niet???

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een meningsverschil met een collega.
Wij hebben hier een dure printer staan (Xerox Accel-A-Writer 3N)
Mijn collega, die hoofdverantwoordelijk is voor de printer, wil ab-so-luut
niet hebben dat daar stickers op geprint worden (je weet wel, van die A4tjes
met bijv 3x8 stickers er op) De enige reden dat hij dat niet wil hebben is dat
hij bang is dat er een stickertje op de rollen blijft zitten.
Ik vind het eigenlijk een onzinnige mening, zo'n dure printer en dan zouden er
geen stickers op geprint mogen worden?? :?
Mijn vraag is dan ook wat jullie mening is hierover.

Alvast bedankt

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
De plakkant van die stikkers zit toch op een velletje? Ik zie het probleem niet helemaal.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12 00:45

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 12:58:
Mijn vraag is dan ook wat jullie mening is hierover.
Zoek het op/vraag het na bij Xerox. Welk antwoord wij ook gaan geven, het is maar de vraag of het overtuigend genoeg is voor je collega ;)

M.a.w. even bewijs zien te vinden van de fabrikant zelf :)

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:56

TheBorg

Resistance is futile.

De etiketten moeten wel geschikt zijn voor laser printers, anders kunnen ze inderdaad loslaten (door de warmte) en op de rollen blijven zitten.

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
TheBorg schreef op 05 mei 2004 @ 13:02:
De etiketten moeten wel geschikt zijn voor laser printers, anders kunnen ze inderdaad loslaten (door de warmte) en op de rollen blijven zitten.
En nu zie ik het probleem wel. Ff kijken dus op de verpakking. :)

Hier worden trouwens ook etiketten en zelfs CD labels geprint op (koleuren) laserprinters, en dat gaat prima.

Verwijderd

Topicstarter
SmartDoDo schreef op 05 mei 2004 @ 13:00:
[...]
Zoek het op/vraag het na bij Xerox. Welk antwoord wij ook gaan geven, het is maar de vraag of het overtuigend genoeg is voor je collega ;)

M.a.w. even bewijs zien te vinden van de fabrikant zelf :)
Uiteraard, daar had ik al aan gedacht ;)
Ik heb al een mailtje naar Xerox gestuurd maar nog geen antwoord gehad.

Verwijderd

uit eigen ervaring: het verschilt enorm per printer of stickervel.

in sommige printers laten de stickers los door de hitte (btw, zowel laser als inktjet, zoek maar eens op hoe een inktjet precies werkt).

maar veel erger (en daar komt het type stickervel om de hoek kijken): als je een vel stickers maar strak genoeg "omrolt" (om een roller heen), schieten de stickers vanzelf los....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 13:34:
maar veel erger (en daar komt het type stickervel om de hoek kijken): als je een vel stickers maar strak genoeg "omrolt" (om een roller heen), schieten de stickers vanzelf los....
Dat is wel zo maar in de meeste gevallen word een vel zo omgerolt dat de stickers aan de binnen
kant zitten. Dan kunnen ze dus niet losschieten. Bovendien kan ik uit ervaring zeggen dat de
stickers die wij gebruiken daar *gelukkig* geen last van hebben :)

Maar om een lang verhaal kort te maken, als je de juiste stickers gebruikt is het geen
enkel probleem.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 13:34:
uit eigen ervaring: het verschilt enorm per printer of stickervel.

in sommige printers laten de stickers los door de hitte (btw, zowel laser als inktjet, zoek maar eens op hoe een inktjet precies werkt).

M'n inktjet wordt niet heet hoor :? Sommige inktjets (bubblejets) gebruiken wel warmte om de inkt op het papier te spuiten maar dat kan je niet eens voelen.

Ik heb el cheapo stickervellen en de stickers laten soms los in m'n laserprinter (Laserjet 3)

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11 01:42
Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 14:12:
[...]
Dat is wel zo maar in de meeste gevallen word een vel zo omgerolt dat de stickers aan de binnen kant zitten. Dan kunnen ze dus niet losschieten.
Bij HP printers geld dat inderdaad wel voor de laserprinters, maar zeker NIET voor inkjetprinters, die draaien het vel juist zo dat de stickers los zullen schieten. Zelf gebruik ik in mijn Inktjet daarom alleen volledige A4 formaat stickervellen die ik later uit elkaar knip/snij in losse stickers...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 16:29:
[...]

M'n inktjet wordt niet heet hoor :? Sommige inktjets (bubblejets) gebruiken wel warmte om de inkt op het papier te spuiten maar dat kan je niet eens voelen.
tuurlijk kun je dat niet voelen, maar voor het hechten van de inkt aan het papier is een chemisch evenwicht nodig, waarbij heel kort een plaatstelijke temperatuur van een paar honderd graden ontstaat. zo werkt iig de "klassieke" deskjet, het kan zijn dat het inmiddels allemaal beter is.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-12 21:52

Diamon

The Weird One

Wat ik je iig aanraad, gebruik geen stickervel meerdere keren.
Dus als er nog iets van 5 stickers ofzo opzitten, nadat je het vel 2 keer in de printer gehad hebt.
En zoals al meerdere mensen gezegd hebben, Xerox weet het antwoord.

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Guess what...

Stickers are not recommeneded to be run through this printer. The adhesive backing typically
cannot standup to the heat of the fuser and there is no real option for stickers in the PPD. If
you have further questions, do not hesitate to contact us.

Regards,

Technical Support
Xante' Corporation

Als zij het zeggen zal wel wel zo wezen. Dat betekend dat ik me erbij neer moet leggen :(
Nouja, er zijn ergere dingen ;)
Pagina: 1