Toon posts:

Geen beeld bij opstarten (nieuw systeem)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week een nieuw systeem gekocht. Nadat ik alles heb geinstalleerd (hardware) ontstaat het probleem dat als de pc wordt aangezet er geen beeld is en de pc niet door boot. (fans beginnen enkele seconden te draaien waarna ze stoppen, zo ook de HDD)

Systeem:
P4 3.2 800FSB 512kb
Asus P4P800E Deluxe Mainboard
Asus V9980 GFFX5950 256MB Video
2x512MB Kingston Pc3200 400Mhz
Antec 1080AMG tower met Antec 430W True Power voeding
Soundblaster Audigy Platinum
Dynalink interne modem 56k
CD-Rom
DVD+RW
Hauppage WinTV PVR
Maxtor 2x 160GB SATA150 en 1x 80GB ATA133

PC geeft bij het aanzetten geen geluid (piepjes)
Lampje op moederboard brandt gewoon.
CPU en Mainboard zijn reeds retour gegaan ter controle, ze werkten echter naar behoren. Geheugen (Twinmos) is reeds omgeruild voor Kingston geheugen ivm mogelijke incompatibiliteit met het mainboard.
Ook bij installatie van PCI videokaart werkt systeem niet (Nieuwe ASUS kaart werkt in oud systeem wel) Monitor werkt ook prima.
Bij aansluiting van de voeding van mijn oude systeem doet de nieuwe PC het goed. (althans startte gewoon op incl. beeld)
Bij aansluiting van mijn nieuwe (antec) voeding op mijn oude pc werkte deze ook goed. (oude pc vraagt wel veel minder voeding)
Ik concludeer hier uit dat mijn Antec voeding niet helemaal goed werkt!! is dit juist?? Of zijn er een aantal instelling die ik moet veranderen?
(kan ivm geen beeld niet in de bios komen)
Kan het aan de bekabeling van de voeding liggen??

Gaarne een reactie

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 06:21

Remy

I usually get 100% accuracy

Dit is niet per se V&B, maar meer basis, en dus PMG, vandaar dat ik hem daarheen move + titelfix :)

Neem ook even Hangen en Opstartproblemen troubleshooter uit de PMG faq door, en post je resultaten in dit topic :)

LinkedIn
Instagram

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Ik concludeer hier uit dat mijn Antec voeding niet helemaal goed werkt!! is dit juist?? Of zijn er een aantal instelling die ik moet veranderen?
Het kan zijn dat je voeding niet helemaal lekker is.
Je zou dat kunnen controleren op je oude PC. Als de spanningen redelijk afwijken dan is dat misschien het probleem.
Kan het aan de bekabeling van de voeding liggen??
Dat is standaard en daar zou het niet aan moeten liggen.

Wel moet ik bekennen dat ik bij een vriend ook eens meegemaakt heb dat de voeding bij hem niet werkte en in de winkel op exact hetzelfde bord wel.
Wat daar het probleem was is me ook nooit duidelijk geworden

Senile! Senile Oekaki

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Er zijn gruwelijk veel problemen met Asus P4P800-E Deluxe moederborden icm met voedingen, zoek er maar eens op. Hang ook eens een speaker aan je onboard geluidskaart. Deze zal meldingen geven als CPU TEST FAILED oid. Dat is het teken dat de voeding niet wil.

Het ligt trouwens niet aan de voeding als in: hij is kapot, maar het ligt aan de combinatie van het board en voeding.

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

Verwijderd

misschien te basic, maar heb dit deze week al vaker gezien (RMA bij computerwinkel waar ik zo ongeveer deel uitmaak van het interieur). Deze persoon had dus zijn mobo doorgebrand omdat er simpelweg geen spacers tussen mobo en kast zaten!!! 8)7 |:( . gaf dus precies dezelfde klacht.

zou dus kunnen wijzen op een kortsluiting ergens?! misschien eens testen met mobo naast de kast (wel op een geisoleerde ondergrond uiteraard!)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2004 11:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 11:48:
misschien te basic, maar heb dit deze week al vaker gezien (RMA bij computerwinkel waar ik zo ongeveer deel uitmaak van het interieur). Deze persoon had dus zijn mobo doorgebrand omdat er simpelweg geen spacers tussen mobo en kast zaten!!! 8)7 |:( . gaf dus precies dezelfde klacht.

zou dus kunnen wijzen op een kortsluiting ergens?! misschien eens testen met mobo naast de kast (wel op een geisoleerde ondergrond uiteraard!)
Ik zal het inderdaad eens proberen met mobo uit de kast.
Het vreemde is toch wel dat de pc met mijn oude voeding wel goed werkt (althans opstart) terwijl het mobo in de kast is geinstalleerd!! Dus dan zou er ook sprake moeten zijn van (eventuele) kortsluiting.

Verwijderd

Topicstarter
Ghostrider(NL) schreef op 06 mei 2004 @ 09:44:
Er zijn gruwelijk veel problemen met Asus P4P800-E Deluxe moederborden icm met voedingen, zoek er maar eens op. Hang ook eens een speaker aan je onboard geluidskaart. Deze zal meldingen geven als CPU TEST FAILED oid. Dat is het teken dat de voeding niet wil.

Het ligt trouwens niet aan de voeding als in: hij is kapot, maar het ligt aan de combinatie van het board en voeding.
Zijn er combinaties bekend (voeding en P4P800E) die wel goed werken, of is het gewoon uit proberen? (en forum lezen uiteraard)
Het gaat hier immers toch om een Antec Truepower voeding hetgeen een gerenomeerd merk is, terwijl ik mijn oude syteem een "waardeloze" Target voeding van 300W heb en deze doet het gewoon.

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik geloof dat je met een Enermax de minste kans op brokken hebt.

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:17

inXs

known as inXs

Maar als je concludeert dat hij wel werkt met je andere voeding, maar niet met je nieuwe voeding en je leest hier dat er wel vaker problemen zijn met jou mobo + jou nieuwe voeding, lijkt het me best te constateren dat dit probleem zich ook bij jou voordoet.. Kan je je voeding niet omruilen voor een ander merk?

superB

Verwijderd

Heb dat ook is gehad, bleek dat ik vergeten was het 2e voedingstekkertje op het moederbord aan te sluiten.

Verwijderd

Topicstarter
inXs schreef op 06 mei 2004 @ 14:56:
Maar als je concludeert dat hij wel werkt met je andere voeding, maar niet met je nieuwe voeding en je leest hier dat er wel vaker problemen zijn met jou mobo + jou nieuwe voeding, lijkt het me best te constateren dat dit probleem zich ook bij jou voordoet.. Kan je je voeding niet omruilen voor een ander merk?
Voeding is vandaag al teruggegaan naar leverancier.
Ik hoop een dezer dagen een nieuwe te ontvangen. Werkt die ook niet tja... dan zit er niets anders op dan hem om te ruilen voor een ander merk. (of een nieuwe kopen als het niets anders kan)
Vreemd dat fabrikanten van alles blijken te testen mbt compatibiliteit behalve de voeding (tenzij dit wel ergens vermeld is, ik kan het in ieder geval niet vinden)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 mei 2004 @ 15:04:
Heb dat ook is gehad, bleek dat ik vergeten was het 2e voedingstekkertje op het moederbord aan te sluiten.
Ik neem aan dat je de 4 polige stekker bedoelt (naast de 20 polige) of zijn er nog meer (ik zie soms door de draden de draden niet meer :) kunnen zie die niet wireless maken!!)

Verwijderd

Topicstarter
OK ben eruit.
Asus P4P800-E deluxe is NIET compatible met Antec voedingen van welke soort dan ook. (truepower etc.) :(

Zo'n beetje elk ander merk werkt wel correct!!
Dus ik heb maar een ander merk voeding gekocht.
Pagina: 1