Vorige week een nieuw systeem gekocht. Nadat ik alles heb geinstalleerd (hardware) ontstaat het probleem dat als de pc wordt aangezet er geen beeld is en de pc niet door boot. (fans beginnen enkele seconden te draaien waarna ze stoppen, zo ook de HDD)
Systeem:
P4 3.2 800FSB 512kb
Asus P4P800E Deluxe Mainboard
Asus V9980 GFFX5950 256MB Video
2x512MB Kingston Pc3200 400Mhz
Antec 1080AMG tower met Antec 430W True Power voeding
Soundblaster Audigy Platinum
Dynalink interne modem 56k
CD-Rom
DVD+RW
Hauppage WinTV PVR
Maxtor 2x 160GB SATA150 en 1x 80GB ATA133
PC geeft bij het aanzetten geen geluid (piepjes)
Lampje op moederboard brandt gewoon.
CPU en Mainboard zijn reeds retour gegaan ter controle, ze werkten echter naar behoren. Geheugen (Twinmos) is reeds omgeruild voor Kingston geheugen ivm mogelijke incompatibiliteit met het mainboard.
Ook bij installatie van PCI videokaart werkt systeem niet (Nieuwe ASUS kaart werkt in oud systeem wel) Monitor werkt ook prima.
Bij aansluiting van de voeding van mijn oude systeem doet de nieuwe PC het goed. (althans startte gewoon op incl. beeld)
Bij aansluiting van mijn nieuwe (antec) voeding op mijn oude pc werkte deze ook goed. (oude pc vraagt wel veel minder voeding)
Ik concludeer hier uit dat mijn Antec voeding niet helemaal goed werkt!! is dit juist?? Of zijn er een aantal instelling die ik moet veranderen?
(kan ivm geen beeld niet in de bios komen)
Kan het aan de bekabeling van de voeding liggen??
Gaarne een reactie
Systeem:
P4 3.2 800FSB 512kb
Asus P4P800E Deluxe Mainboard
Asus V9980 GFFX5950 256MB Video
2x512MB Kingston Pc3200 400Mhz
Antec 1080AMG tower met Antec 430W True Power voeding
Soundblaster Audigy Platinum
Dynalink interne modem 56k
CD-Rom
DVD+RW
Hauppage WinTV PVR
Maxtor 2x 160GB SATA150 en 1x 80GB ATA133
PC geeft bij het aanzetten geen geluid (piepjes)
Lampje op moederboard brandt gewoon.
CPU en Mainboard zijn reeds retour gegaan ter controle, ze werkten echter naar behoren. Geheugen (Twinmos) is reeds omgeruild voor Kingston geheugen ivm mogelijke incompatibiliteit met het mainboard.
Ook bij installatie van PCI videokaart werkt systeem niet (Nieuwe ASUS kaart werkt in oud systeem wel) Monitor werkt ook prima.
Bij aansluiting van de voeding van mijn oude systeem doet de nieuwe PC het goed. (althans startte gewoon op incl. beeld)
Bij aansluiting van mijn nieuwe (antec) voeding op mijn oude pc werkte deze ook goed. (oude pc vraagt wel veel minder voeding)
Ik concludeer hier uit dat mijn Antec voeding niet helemaal goed werkt!! is dit juist?? Of zijn er een aantal instelling die ik moet veranderen?
(kan ivm geen beeld niet in de bios komen)
Kan het aan de bekabeling van de voeding liggen??
Gaarne een reactie