[2K3] Goede Firewall

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• AquilaDus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-11 14:53
Hallo mensen, ik ben op zoek naar een goede Firewall voor mijn Windows 2003 Enterprise Server.
De ingebouwde Firewall zorgt voor veel problemen bij het remote ontwikkelen met VS.NET 2003 op deze machine doordat hij continu verschillende poorten wil gebruiken voor het remote debuggen.
Deze ingebouwde Firewall van MS biedt niet de mogelijkheid om IP-Ranges op te gooien en daarom ben ik opzoek naar een betrouwbare Firewall die dit wel kan.

Welke zou ik als beste kunnen nemen?

De belangrijkste eissen zijn:
- Veilig
- Betrouwbaar
- Goed te configureren

Alvast bedankt.

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Welke firewalls heb je zelf al gevonden en wat was daar mis mee ?

Maw eigen initiatief word zeer sterk aangemoedigd alhier :)

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Vragen over firewalls, en welke goed zijn zijn in Beveiliging & Virussen al een aantal keer besproken. Ik ga je topic even verplaatsen, maar begin eventjes met even rond te kijken naar de al beschikbare informatie :)

Windows Operating Systems >> Beveiliging & Virussen

• AquilaDus
Ik gebruik zelf normaal BlackICE op mij desktop, maar die is officieel niet bedoelt voor Win2K3, dus daarom lijkt het mij geen strak plan om deze te gebruiken.

En verder heb ik bij ZoneAlarm e.d. altijd het idee dat deze vooral bedoelt zijn voor het gebruik op een desktop PC. Ik weet eigenlijk dus niet welke Firewalls bruikbaar zijn voor een Server.

Verwijderd

kerio is een relaxte en handige firewall

• AquilaDus
Dankje, dan ga ik eens Kerio WinRoute Firewall 5 proberen.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-12 12:54

TheBorg

Resistance is futile.

AquilaDus schreef op 05 mei 2004 @ 12:54:
Dankje, dan ga ik eens Kerio WinRoute Firewall 5 proberen.
Laat ook even weten wat je er van vind :P

• Bas_je
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03 16:19
Dan zou ik toch voor een Cisco Pix Firewall gaan.
Goede veiligheid, betrouwbaar en makkelijk te configureren (als je er verstand van hebt)!

while ( !$succeed ) { $try++ }

• Bucket
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-12 22:26
Kerio pas geleden vervangen voor ISA 2004 (Beta)... werkt heel goed... lekker stabiel (tot op heden) en nog geen beveiligingsproblemen.

• AquilaDus
Ik zal morgen eens wat gaan uitproberen. Ik zit namelijk 100km verwijderd van de machine op dit moment en het lijkt me erg onhandig om via een Remote Desktop connectie een firewall te gaan installeren. Dadelijk sluit ik mezelf buiten. :P
Pagina: 1