Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Carpc] dubbele line in op versterker

Pagina: 1
Acties:

• activeX1
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-11 23:01
Oke ik heb een HU die gekoppeld is aan een 4-kanaals versterker. HU heeft geen line-in of wisselaar aansluiting. Ik wil mijn laptop+navigatie koppelen aan de versterker, en wel zo dat ik twee geluiden tegelijk kan horen. Dus muziek speelt van de HU, en het navigatiestemmetje komt er doorheen. Ik kan geen gebruik maken van een Y-splitter,omdat ik dan de uitgangen kan opblazen.

Een twee weg omschakelbox is ook niet wat ik bedoel, want ik wil beide geluiden door elkaar kunnen horen. Daarom idee van een "mengpaneel". Dus ik zoek eigenlijk iets waarmee ik twee line-in's kan creeren op mijn versterker.
Heeft iemand een idee?

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-11 20:08

SA007

Moderator Tweaking
Hee, zoiets heb ik in een van me (erg oude) electronicaboekies staan...

Ik ga even opzoeken....

Ah, heb 'm hier....

Schema nr6 in het boekje "Practische electronica voor iedereen" door G.H. Nackbar (isbn 90-70160-51-X) op pagina nr. 54:

Mengpaneel met een transistor.
Het schema heeft 3 ingangen in mono, dus je zal er misschien 2 moeten maken (hun bouwen er een op een standaard gaatjesprint) , het toevoegen /verwijderen van ingangssignalen is trouwens heel erg simpel (net als het schema).

Heb alleen nu hier geen scanner en geen zin om 4 pagina's text over te tikken en de schema's over te tekenen, dus misschien wat later vandaag als ik de scanner hier werkend heb...

Of je gaat naar die bibliotheek, daar hebbne ze dit soort boekjes meestal ook wel....

Als je geinteresseerd bent kan ik wel de schema's enzo in gaan scannen...

Nog wat specs van het schema (mono)
Ingangsspanning 9v
3 siganelen in mono
3 potmeters (10k)
met 3 12ohm weerstanden erbij

een bc 550C transistor
verder:
3 elcos
4 weestanden
een "gewone" condensator
2 diodes

das alles, dus een klein/goedkoop shema wat makkelijk uit te breiden is.

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:54
Kijk hier eens... Dit relatief simpel schemaatje biedt precies wat je wil. Bouw hem twee keer en je hebt een stereo mixer! :Y)
Voeg een 7809 toe, of verhoog R5, en je kan hem netjes vanuit je auto-accu voeden.

[ Voor 19% gewijzigd door Buzz-01 op 05-05-2004 15:27 ]

Flickr

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-11 20:08

SA007

Moderator Tweaking
Basje2001 schreef op 05 mei 2004 @ 15:24:
Kijk hier eens... Dit relatief simpel schemaatje biedt precies wat je wil. Bouw hem twee keer en je hebt een stereo mixer! :Y)
Voeg een 7809 toe, of verhoog R5, en je kan hem netjes vanuit je auto-accu voeden.
dies idd nog simpeler dan die ik heb...

maar ik kan er neit uit opmaken of je ook meerdere kanalen aan kan sluiten dan 2....

• Buzz-01
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:54
SA007 schreef op 05 mei 2004 @ 15:33:
[...]

dies idd nog simpeler dan die ik heb...

maar ik kan er neit uit opmaken of je ook meerdere kanalen aan kan sluiten dan 2....
Jazeker, dat kan!
Ik quote even uit de notes onderaan de pagina:
1. As many or as few channels as are required can be added to the mixer.
Do this by just duplicating the input "sections" which are clearly shown on the schematic.
One version of this mixer I saw had 25 inputs!
Het stelt dus niet zo veel voor om hem uit te bouwen. Of hij ook een beetje geluidskwaliteit biedt weet ik natuurlijk niet, daarvoor zou je hem eigenlijk gewoon moeten bouwen en uitproberen... De kosten zullen in ieder geval niet hoog liggen!

Flickr

• Henk B
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-04-2023

Henk B

te obl

Gewoon de twee uitgangen aan elkaar knopen via twee weerstandjes van 1kohm moet afdoende zijn en goedkoper kan ieg niet. Als je de verhouding ook nog in wilt stellen dan kun je ipv weerstanden ook een potmeter nemen, bv 2k2. De loper komt dan aan de ingang van de amp, de beide uiteinden naar de HU en de PC.

Via Epia in de auto; www.carpc.nl - 7" VGA Touchmonitor - GPS - Destin/\tor 2 - DC/DC - WLAN

Pagina: 1