Yoo, deze middag.
Help ik zit met het volgende waar ik eigelijk niet al te veel kaas van gegeten heb maar wel al flink heb lopen spitten.
Het volgende ik heb een linux bak met ProFTP geinstalleerd.
Werkt perfect usertje kan inloggen op zn eigen home dir geweldig.
Maar nu wil ik dat er extra mappen worden toegevoegd aan alle gebruikers, bijv
- Inloggen
|--Home dir
|--Website dir
|--Mp3 dir
|--Stuff dir
Maar hoe moet dat precies. Moet ik dat doen door een virual host aan te maken, of met een extra anonymous directory waar dan alleen users op in kunnen loggen.
Of simlinks aanmaken in de home directory waarna ze naar die directory's kunnen bladeren doormiddel van die symlinks
Het makkelijkste had geweest als naast de normale homedir logon een extra directory in de config aangemaakt had kunnen worden.
Maar dat werkt niet helemaal.
Heeft iemand voor mij een geweldige tip van joh doe het zo, want ik sta hier zowat te kwijlen zoals patrick doet uit spongebob squerepants... maar kom er niet meer uit
Help ik zit met het volgende waar ik eigelijk niet al te veel kaas van gegeten heb maar wel al flink heb lopen spitten.
Het volgende ik heb een linux bak met ProFTP geinstalleerd.
Werkt perfect usertje kan inloggen op zn eigen home dir geweldig.
Maar nu wil ik dat er extra mappen worden toegevoegd aan alle gebruikers, bijv
- Inloggen
|--Home dir
|--Website dir
|--Mp3 dir
|--Stuff dir
Maar hoe moet dat precies. Moet ik dat doen door een virual host aan te maken, of met een extra anonymous directory waar dan alleen users op in kunnen loggen.
Of simlinks aanmaken in de home directory waarna ze naar die directory's kunnen bladeren doormiddel van die symlinks
Het makkelijkste had geweest als naast de normale homedir logon een extra directory in de config aangemaakt had kunnen worden.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| DefaultRoot ~ <Directory ~/> AllowOverwrite on </Directory> <Directory /stuff> AllowOverwrite on </Directory> |
Maar dat werkt niet helemaal.
Heeft iemand voor mij een geweldige tip van joh doe het zo, want ik sta hier zowat te kwijlen zoals patrick doet uit spongebob squerepants... maar kom er niet meer uit
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 12:11 . Reden: Niet echt afgemaakte zinnen :S ]