Toon posts:

[Linux] proftpd extra directory's

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Yoo, deze middag.

Help ik zit met het volgende waar ik eigelijk niet al te veel kaas van gegeten heb maar wel al flink heb lopen spitten.

Het volgende ik heb een linux bak met ProFTP geinstalleerd.
Werkt perfect usertje kan inloggen op zn eigen home dir geweldig.

Maar nu wil ik dat er extra mappen worden toegevoegd aan alle gebruikers, bijv

- Inloggen
|--Home dir
|--Website dir
|--Mp3 dir
|--Stuff dir

Maar hoe moet dat precies. Moet ik dat doen door een virual host aan te maken, of met een extra anonymous directory waar dan alleen users op in kunnen loggen.
Of simlinks aanmaken in de home directory waarna ze naar die directory's kunnen bladeren doormiddel van die symlinks

Het makkelijkste had geweest als naast de normale homedir logon een extra directory in de config aangemaakt had kunnen worden.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
DefaultRoot ~
<Directory ~/>
  AllowOverwrite                on
</Directory>

<Directory /stuff>
  AllowOverwrite                on
</Directory>

Maar dat werkt niet helemaal.

Heeft iemand voor mij een geweldige tip van joh doe het zo, want ik sta hier zowat te kwijlen zoals patrick doet uit spongebob squerepants... maar kom er niet meer uit :|

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 12:11 . Reden: Niet echt afgemaakte zinnen :S ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een ideetje? :'(

Verwijderd

does de proftpd docs lezen, gevolgt door NOS policy - updated 01/04/03 en niet zo kicken wil je?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 14:02 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:50
Vooral niet al na een uur, dat is behoorlijk asociaal (als iedereen zo z'n topic bovenaan de lijst gaat houden...). Verder zie ik dat je hier al eens eerder op bent gewezen, namelijk hier: [rml]curry684 in "[ PHP] Class functie aparte waarde output..."[/rml] - daaronder heb je zelfs laten weten dat je zijn bericht hebt gelezen, dus wat dat betreft is er geen excuus mogelijk.

Als het nog vaker voorkomt zul je er iets minder vriendelijk op worden gewezen, deze keer hou ik het bij een slot op dit topic. Oh ja - newbie zijn is dus *geen* excuus om de FAQ en huisregels niet te lezen.

Je probleem is denk ik op te lossen met DefaultRoot en symlinks, maar spit idd eerst eens zelf de proftp docs door ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Wilke op 05-05-2004 14:43 ]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kleine toevoeging:
Voor zover ik weet is wat jij wil niet mogelijk met proftpd, iig niet met behulp van symlinks. Symlinks mogen namelijk niet buiten de chroot wijzen (nahja, wijzen wel, maar die kun je dan niet volgen) Wat je wel kunt doen is met mount --bind die directories daar plaatsen, maar dat is niet zo heel netjes. Als dat allemaal teveel gedoe is, kun je pure-ftpd compilen met virtual chroot support, dan kun je wel symlinks buiten de chroot doen, op de plaats waar de link heenwijst zal dan een nieuwe chroot gemaakt worden.

Dit topic is gesloten.