virus in master boot sector

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• appelkoek
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 13:32
Ik heb op mijn werk een windows 98 pc met daar in een seagate baracuda 80 GB SATA hardeschijf. Als deze pc wordt opgestart krijg ik voordat windows wordt opgestart de volgende melding:

BootSector Write!!
VIRUS: Continue (Y/N)?

Sinds dien ga ik er dus vanuit dat er een virus in de master bootsector zit. Ik krijg hem alleen niet verwijderd. Ik heb de volgende stappen ondernomen:

1. De standaard ghost image die we hier gebruiken teruggezet. hier geeft hij op 99% de zelfde melding.
2. Eerst alle partities verwijderd en vervolgens fdisk /mbr. Weer die zelfde melding. Voor Yes gekozen en hij lijkt het te doen. Herstarten, maar helaas steeds het zelfde probleem :( .
3. Na enig zoeken op dit forum en op internet, heb ik op de site van seagate een programma gedownload waarmee je de hele hd weer met nullen kunt vullen. Na een paar uur had hij dit klaar. Image er op gezet, bij 99% weer dezelfde melding :'( .

Er zit een asus p4p800-vm mb in. In het bios hiervan kun je geen viruscanner activeren of deactiveren. De image is 100% virus vrij. Hij wordt hier al maanden gebruikt en ik heb hem net nog op een nieuwe pc getest. Heeft iemand enig idee hoe ik de master boot sector weer schoon krijg???

I do what I like and I like what I do

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Even in een andere PC hangen???

We have just one world, but we live in different ones...

• appelkoek
Nulnulnix schreef op 05 mei 2004 @ 12:07:
Even in een andere PC hangen???
en dan? opzich kan ik wel gewoon in windows komen (vergeten te vermelden :)). viruscanners (sophos en mcafee) kunnen niets vinden.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

[search=bootsector write virus]

zie bijvoorbeeld kan bootsector virus niet verwijderen

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zo'n bootsector bescherming van je bios gilt al moord en brand als je bijv. Windows installeert. Hij kan namelijk niet het verschil zien tussen bijv. Windows of een virus. Dus ik zou gewoon even je machine booten, nav oid instaleren en even laten scannen om te kijken wat die er van vind.

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

• appelkoek
Ghostrider(NL) schreef op 05 mei 2004 @ 12:13:
Zo'n bootsector bescherming van je bios gilt al moord en brand als je bijv. Windows installeert. Hij kan namelijk niet het verschil zien tussen bijv. Windows of een virus. Dus ik zou gewoon even je machine booten, nav oid instaleren en even laten scannen om te kijken wat die er van vind.
Ik heb sophos en mcafee ook al in dos laten scannen. die konden niets vinden. helaas heeft mijn mb geen mogelijkheid tot het uitschakelen van de virusscanner. mischien een biosflash??

• Ghost(NL)
  • Niet online
Je mobo heeft dat wel hier bladzijde 108 Boot Sector Virus protection.

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

• under-world
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

YEp ik ken die melding (van andere bordjes) niks van aantrekken en gewoon installeren. HEt komt puur doordat hij een melding geeft als "iets" de MBR wil overschrijven of deze is gewijzigd. "Virus protection" is een wat ongelukkig gekozen woordkeuze :+

[ Voor 10% gewijzigd door under-world op 05-05-2004 12:29 ]

• appelkoek
Ghostrider(NL) schreef op 05 mei 2004 @ 12:25:
Je mobo heeft dat wel hier bladzijde 108 Boot Sector Virus protection.
hmm, die was ik nog niet tegen gekomen. bedankt.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zo blijkt maar weer dat de handleiding cruciaal is. In het vervolg deze wel in het geheel doornemen. Ze worden niet voor de lol met het moederbord meegeleverd en zo steek je ook nog eens wat op van wat een mobo dan wel niet kan bieden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.