[win32]phpbb-forum van buitenaf niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-04 22:01

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Hallo,

even een vraagje:

Ik heb net het PHPbb2 forum gedownload en geinstalleerd op mijn eigen server. Daar draait Apache (winXP) op en MySQL + PHP goede versie's. Ik maak verbinding via ADSL USB modem (KPN).

Binnen mijn netwerk werkt dit forum wel, tenminste, af en toe geeft hij ook rare error's als:

but also helps build interest, traffic and use of phpBB 2.0. If you cannot (for good reason) retain the full copyright we request you at least leave in place the Powered by phpBB 2.0.8 line, with phpBB linked to www.phpbb.com. If you refuse to include even this then support on our forums may be affected. The phpBB Group : 2002 // --> Powered by phpBB 2.0.8 © 2001, 2002 phpBB Group

of Page not found 404 error (jeweetwel die standaard ***foutmelding)

Ik kan binnen mijn netwerk dus wel op mijn forum, maar als ik mensen vraag of ze even het forum willen bezoeken via internet dus, krijgen ze allemaal de foutmelding: page not found 404 error.

Zou het kunnen dat phpbb een apparte poort gebruikt van de verbinding? (Heb html(port 80) en ftp(port 21) server die gewoon perfect draaien (heb ik bij m'n firewall zo ingesteld zodat hij deze unblockt) Of heb ik iets fout ingesteld(ik heb gewoon normale installatieprocedure gevolgt)?

Graag jullie reactie!

(HTacces werkt ook al niet op mijn server, maar alles gewoon normaal (denk ik) ingesteld)

Alvast bedankt,

Gr Jorizzz _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door JorisPenders op 05-05-2004 12:05 ]

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ik zie hier geen programmeerprobleem in.

Je gebruikt standaardsoftware welke niet werkt. Verder heb je volgens mij een configuratieprobleem. Zie bijvoorbeeld: Het Grote Poortmappingsverhaal
Of je hebt misschien een configuratieprobleem in PHPBB zelf, dan moet je eens kijken op het PHPBB support forum of Software Algemeen. Zit je achter een router, dan moet je ws poort 80 doormappen.

In ieder geval hoort het hier niet thuis; deze doe ik dan ook dicht.

[ Voor 25% gewijzigd door gorgi_19 op 05-05-2004 12:06 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Dit topic is gesloten.