Goedkoop is duurkoop. Bij de écht goedkope pc's wordt niet alleen bezuiningd op de snelheid maar ook op de hardware.
Dan heb ik het bijvoorbeeld over ECS en Jetway moederborden, OEM RAM geheugen, HDD's van Exelstore, BNC of Cyberdrive CD-ROM spelers and last but not least een voeding van pisbakkenstaal die inkoop 5 Euro kost met een stukje blik er omheen (kast).
Ik heb genoeg van die tr##p* in mijn handen gehad om te kunnen zeggen dat de duurzaamheid van zo'n systeem te wensen overlaat.
Wil je goedkoop maar toch snelheid, prak dan die P3-450 vol met geheugen (3x128) en zet er een 7200 rpm hdd in. Eventueel upgrade je de CPU naar z'n max door een 2de hands CPU te kopen.
Aangezien je de kast toch open hebt haal je de hele boel meteen uit elkaar en koopt er een Dust-off spuitbusje bij met lucht. Maak de hele kast schoon en hij kan er weer een paar jaar tegenaan met Windows XP.
In Windows XP, Office en internetgebruik zal je het verschil vrijwel niet merken, je bent véél goedkoper uit en je zit niet met baggerhardware opgescheept die er na 2 jaar toch mee stopt.
Just my 2 cents, wat je er zelf van maakt is natuurlijk aan jou de keus.
* mindere kwaliteit
----------------
edit:
MOET het persé een nieuwe pc zijn en wil hij er ook nog wel wat games mee kunnen spelen, dan zou ik voor een MicroATX NForce moederbordje gaan. Alles onboard, DDR geheugen erop en toch nog redelijke videoprestaties. Neem dan geen Duron maar een Athlon XP (bijv. 2000+ als die nog te krijgen is).
Dan heb je verder alleen nog een kast nodig (Q-Tec heeft goedkope kasten die best stevig zijn met een voeding die hiervoor prima is, denk aan zo'n 30-40 Euro), en de drives (HDD, CD/DVD).
Ik ben het met je eens dat het goedkoper kan maar je moet ook naar de prestaties kijken. Als je voor 3 tientjes minder een Duron 1600 hebt met een prutvideokaart dan kan je daar natuurlijk niet mee gamen.
[
Voor 24% gewijzigd door
dreeke op 05-05-2004 13:36
]
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.