Toon posts:

Nog trager dan een slak

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Mensen,

Wie kan mij helpen. Ik heb een Celeron 600 mgh met 256 mb werkgeheugen. Hij heeft het altijd goed gedaan, maar de laatste paar maanden wordt ie steeds trager. Het opstarten duurt nu ongeveer 4 minuten en ik kan geen enkele muziek meer afspelen, want dat hapert ernorm.

Ik wil de computer wel formateren als dat de oplossing is, maar ik heb ook nog een NTFS. Ik weet alleen hoe je fat32 kan formateren. Ik heb me laten vertellen dat je bij een NTFS iets met een partitie moet doen.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Greetzzz

Bastiaan

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Wat voor OS wil je gaan draaien? Boot gewoon van cd en maak/formateer daar je partities mee.

Money for nothin' and your chicks for free

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:59

Outerspace

Admin General Chat
Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 11:54:
Hallo Mensen,

Wie kan mij helpen. Ik heb een Celeron 600 mgh met 256 mb werkgeheugen. Hij heeft het altijd goed gedaan, maar de laatste paar maanden wordt ie steeds trager. Het opstarten duurt nu ongeveer 4 minuten en ik kan geen enkele muziek meer afspelen, want dat hapert ernorm.
Misschien meer werkgeheugen erin.. Misschien draai je teveel apps!
Ik wil de computer wel formateren als dat de oplossing is, maar ik heb ook nog een NTFS. Ik weet alleen hoe je fat32 kan formateren. Ik heb me laten vertellen dat je bij een NTFS iets met een partitie moet doen.
Je kan het eens proberen met xfdisk. Die kan ook idd NTFS formateren. Als je XP wilt installeren heb je NTFS nodig
linkje naar xfdisk: http://www.mecronome.de/xfdisk/download.php
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Greetzzz

Bastiaan
Helpen willen we altijd wel, maar de groetjes doen hoeft hier niet ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Outerspace op 05-05-2004 11:59 ]

Wauw, een sig!

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Sacn eens op spyware en adware met spybot of adaware en check je systeemprocessen...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wanneer je last hebt van vertragingen, dan zijn de hoofdverdachten: 1) een uitgeschakeld DMA, 2) virussen en/of spyware. Voor de oplossingen verwijs ik je naar de FAQ's van Opslagmedia & I/O Controllers resp. Beveiliging & Virussen :)

Wat betreft het formatteren in NTFS: dat hangt af van het OS. Je moet NT/2K/XP draaien om NTFS te kunnen gebruiken. Je kunt gewoon converteren van FAT32 naar NTFS, zie hiertoe de Help-functie van desbetreffend OS (doe een search met de keyword "convert" ;) ). Maar performancewise is het beter om van scratch af een nieuwe NTFS partitie aan te maken, omdat de cluster size dan het meest optimaal is, zie ook de FAQ van Opslagmedia & I/O Controllers onder "Mijn IDE configuratie is brak, hoe komt dat?" B)

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Defragmenteer je HD eens

Money for nothin' and your chicks for free

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-07 01:41
als mp3's gaan happeren zou ik gaan kijken of je HD's nog wel op ultra dma draaien zoals balcusC al zei. dat was het bij mij (en bij andere waar ik kom) tot nu to altijd het geval.
door spyware en viruses gaan je mp3's namelijk niet happeren omdat mp3's afspelen meestal een hogere prioriteid heeft dat die andere dingen. maar als je hd's op pio4 staan (het hoogste wat geen ultra dma is) dan gaat het hele systeem fff stil als hij van de HD leest.
en zeker als je abnormaal veel HD activiteid ziet dan moet dit het haast wel zijn.

[ Voor 83% gewijzigd door Countess op 05-05-2004 12:05 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Verwijderd

outerspace schreef op 05 mei 2004 @ 11:56:

[...]

Je kan het eens proberen met xfdisk. Die kan ook idd NTFS formateren. Als je XP wilt installeren heb je NTFS nodig
linkje naar xfdisk: http://www.mecronome.de/xfdisk/download.php
Dat hoeft niet. XP draait ook op FAT32.

Maar je kan een NTFS ook gewoon verwijderen onder FDISK en dan met de setup een nieuwe partitie aanmaken. Beetje omslachtig, maar dit werkt ook goed.
Pagina: 1