Toon posts:

[vb] [licenties] Verkoop zelfgemaakte software

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Op het moment ben ik bezig met een applicatie voor een bedrijf.
De applicatie schrijf ik met een legale versie van visual basic 6
In mijn applicatie gebruik ik een aantal standaard activex componenten zoals de listview de toolbar de statusbar de sstab en het internet controll.

de meeste ocx componenten zoals Toolbar Listview en Statusbar zitten standaard al in XP waar de applicatie op komt te draaien maar de internet controll en sstab doet het niet standaard. Die ocx’en moet ik registeren op de machines waar de applicatie komt te draaien.

Hoe zit het nu met de eventuele licenties van die controlls ?
Moet het bedrijf daar voor betalen?
Mag ik zelf gemaakte programmatuur die ik heb ontwikkeld in een legale versie van VB6 vrij verkopen ?

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd.

Alvast bedankt

Verwijderd

Vaak is het zo (maar dan moet je even je VB licentie nalezen) dat je dat soort dingen mag meegeven in je applicatie mits je in de dokumentatie of zo zet 'some parts are (c) Microsoft.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk zelf ook wel dat het mag maar ik wil het zeker weten om in de toekomst geen problemen te krijgen

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Bij mijn weten heb je gewoon een redistribution license als je VB (of, for that matter, VS) aanschaft en mag je die ocx-en e.d. dus gewoon gebruiken. Let wel: Ik praat nu over de standaard MS dingen die worden geleverd bij VB/VS, hoe dat met 3rd party products en overige controls van MS zit is natuurlijk een heel ander verhaal.

[ Voor 12% gewijzigd door RobIII op 05-05-2004 12:53 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Markieman
  • Laatst online: 15-05 12:16
Over de standaard windows/vb/vs OCX/DLL's: wat RobIII zegt.

Over 3rd party ocx, die heb je dus bewust van internet gehaald. Dan heb je daarbij dus ook gezien of ze Freeware of niet zijn. Zo niet dan heb je als het goed is ook een License gezien en zal daarin staan of je ze zomaar mag redistribueren of dat het geld kost...

You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

maar toch.. als je nou een (paar) succesvolle programma('s) hebt geschreven, vraag ik me toch af of MS daar niet tussen kan komen, en zijn deel van je winst kan komen opeisen (als je maar genoeg MS dll's gebruikt..)...
Het weerhoudt mij in ieder geval om veel programma's die ik voor eigen gebruik heb geschreven, op de markt te zetten (daarbij zijn het nogal niche producten .. daar niet van.. dus veel winst zou ik er niet mee maken ;) ).

• Markieman
  • Laatst online: 15-05 12:16
MSDN:
When you purchase a control, you generally acquire the right to distribute instances of that control royalty-free as part any application you create. However, such license agreements do not give you the right to sell or give away the control to other developers — which is what you're doing when you use it as a constituent control.

Nog beter:

http://www.microsoft.com/...pyrgt/cop-soft.htm#system

[ Voor 13% gewijzigd door Markieman op 05-05-2004 13:47 ]

You do not fear them? - The Wraith? Naah. Now *clowns*, that's another story.

Pagina: 1