Toon posts:

[XP] PC sluit nooit af

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na een verse install sluit XP nooit en te nimmer meer af ik moet dus iedere keer op de grove manier de pc uitzetten, ik heb al gezocht op het forum, ik heb wel (oude) topics gevonden maar geen oplossingen, SP1 is aanwezig op de pc.

Alvast bedankt voor alle nuttige hulp! _/-\o_

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Wat heb je precies gevonden; en wat heb je dus al geprobeerd? Het lijkt me nuttig als je dat meldt zodat we al die tips niet opnieuw hoeven te geven. Het helpt ons ook om wellicht het probleem te lokaliseren :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:10

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

je kan hier even kijken: http://aumha.org/win5/a/shtdwnxp.htm
en dit even doornemen: http://aumha.org/win4/a/shutdown.htm
en dit ook even bekijken: [rml][ xp] Computer Sluit niet automatisch af![/rml]
Je moet in de bios ACPI en APM aanzetten
Whether or not APM is enabled makes a difference — but the effect could go two ways. Some users report that XP reboots on shutdown if APM is enabled, but shuts Windows down just fine if APM is disabled. Other users report exactly the opposite behavior. According to Jack Dunne, this is similar to a known Windows 2000 problem. The issue seems related to the computer’s specific hardware or BIOS — so, as with all NT operating systems, stick to the Hardware Compatibility List where possible.
Right-click on My Computer, select Properties, and click the Device Manager tab. Double-click the System Devices branch to expand it. Double-click Advanced Power Management Support in the device list. Click the Settings tab. Click the Enable Power Management check box to clear it. Click OK until you return to Control Panel.

WIN98 SE NOTE: This box does not exist in Win98 SE. Disable APM from Control Panel | Power.

Reboot, then test Windows shutdown. If Windows shuts down properly, the problem may be caused by APM, so contact the computer’s manufacturer for assistance.
@sunstorm : wie zegt dat ie blijft hangen ;)
je krijgt toch: u kunt de computer nu uitzetten ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Outerspace op 05-05-2004 11:27 ]

Wauw, een sig!

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:42

JohnD

Bernd

beetje meer info graag.

• op welk scherm blijft de PC hangen?
• PC specs aub

edit:
@outerspace:
hangt er dus vanaf waar de pc blijft hangen ;)
kan namelijk bij SIS chipsets ook de moederbord driver zijn

edit2:
@outerspace:
1) smartass :+
2) dat zegt hij niet dus dat kunnen we niet weten :)

[ Voor 67% gewijzigd door JohnD op 05-05-2004 11:30 ]

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Verwijderd

Topicstarter
De pc blijft niet hangen, XP doet simpel weg geen poging om af te sluiten.

Ik zal eens in mijn bios kijken.

PC Specs :

2100 xp
1 gig ram DDR 333
Windows XP Pro NL SP1
TI 4400
...

Verwijderd

In dat geval heb je waarsch. een applicatie draaien welke zich niet laat beeindigen..

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:19
Krijg je wel het scherm "u kunt de computer nu afsluiten" of komt hij daar niet eens?

Ik heb het ook een tijdje gehad. Na het drukken op "afsluiten" bleef hij gewoon 3minuten in windows draaien, zonder dat er wat leek te veranderen. Na 3minuten pas ging hij ook maar íéts doen. Ik denk dat het een bestand was wat hij bleef gebruiken, maar na een format was het klaar :+ Neem aan dat jij dat neit wilt :D

[ Voor 24% gewijzigd door Neejoh op 05-05-2004 17:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al zei, XP doet niet eens een poging. :S

Verwijderd

Topicstarter
Is er nou niemand hier op het oh zo machtige forum die de oorzaak weet? O+

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Dit is i.m.o. zo'n probleem wat je voor je moet zien om het daarna binnen een paar minuten op te lossen.

Omdat het een 3 dagen oude verse installatie is lijkt mij een complete herinstallatie het handigst en de meest snelle oplossing.

Als je die optie had gekozen was het probleem al 2 dagen terug opgelost.

[ Voor 13% gewijzigd door Guardian Angel op 07-05-2004 18:41 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de oorzaak eindelijk gevonden, het gaat om het proces svchost.exe (Service Host Process) die onder mijn gebruikersnaam draait, als ik dit proces eindig ben ik van ál mijn problemen verlost, geen laggy internet, geen toetsenbord fouten én windows sluit weer gewoon af.

Nu is de vraag aan jullie hoe ik dit ene proces voor altijd kan killen. Ik weet dat svchost.exe een belangrijk systeem proces is maar toch niet onder je eigen accountnaam...

Greets :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Weet je zeker dat het bestand svchost hier verantwoordelijk voor is? Controleer meteen even op PSyware :)

[rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml]

[ Voor 25% gewijzigd door Spider.007 op 12-05-2004 12:42 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 12:39:
Ik heb de oorzaak eindelijk gevonden, het gaat om het proces svchost.exe (Service Host Process) die onder mijn gebruikersnaam draait, als ik dit proces eindig ben ik van ál mijn problemen verlost, geen laggy internet, geen toetsenbord fouten én windows sluit weer gewoon af.
Kijk.. dus de tweakers wisten het antwoord wel:
Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 16:58:
In dat geval heb je waarsch. een applicatie draaien welke zich niet laat beeindigen..

Verwijderd

Topicstarter
Weet je zeker dat het bestand svchost hier verantwoordelijk voor is? Controleer meteen even op PSyware
Hmm jah, spyware... lijkt me wel vreemd aangezien het een verse installatie was, maar ik zal even erna zoeken... tnx.
Pagina: 1