Toon posts:

[Aldi]PC gaat uit en niet meer aan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jo. Me pa heeft de laatste pc van de aldi gekocht en tot nu toe probleemloos. Ik heb gisterenavond de hele avond achter die pc gezeten en ben geen probleem tegen gekomen.
Nou sta ik op en ga weer wat rondsurfen. Ineens gaat de pc uit (zonder aanleiding) en nu gaat hij dus niet meer aan. Ik heb al alle stekkers eruit getrokken en weer erin gedaan en ook paar keer de schakelaar op de achterkant geprobeerd, maar niets lijkt te helpen.

Voeding RIP lijkt me nu het meest logisch, maar erg voor de hand liggend. Meer mensen dit probleem gehad met de laatste aldi-pc :?

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:57
Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 11:08:
Voeding RIP lijkt me nu het meest logisch, maar erg voor de hand liggend. Meer mensen dit probleem gehad met de laatste aldi-pc :?
Dit is heel makkelijk te testen. Haal je voeding los van je mobo, zet hem zo dat ie wel aan kan en verbind de groene draad met een ground. Als je voeding goed is moet ie dan aan gaan.

Verwijderd

Topicstarter
olof schreef op 05 mei 2004 @ 11:10:
[...]

Dit is heel makkelijk te testen. Haal je voeding los van je mobo, zet hem zo dat ie wel aan kan en verbind de groene draad met een ground. Als je voeding goed is moet ie dan aan gaan.
Ghehe, dat had ik zelf ook al bedacht, maar ik ga toch nu ff niet de voeding uit die gloednieuwe pc van mijn pa slopen :P

• olof
Hij hoeft er ook niet uit hoor.

Gewoon de atx stekker loshalen en de groene draad aan aarde leggen.

Verwijderd

Topicstarter
wat is de aarde draad dan?????

• olof
hang hem maar aan een zwarte draad van je atx connector. Dat werkt zowiezo.

Verwijderd

Topicstarter
als fan draait is voeding dan niey kapot

• olof
Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 13:53:
als fan draait is voeding dan niey kapot
Pak een multimeter en meet ff de spanningen. Dan weet je het pas echt zeker.
^^ nutteloos :?

Verwijderd

Topicstarter
Lol, dat was dus een vriend van mij, /ignore, maar het wil niet echt lukken.

De voeding lijkt niet echt het probleem. Die wil wel aan bij verbinding tussen groen en zwart, maar nou krijg ik het pentium4-logo en daarna links onder een knipperend cursortje, maar that's it. Dan gaat de pc ineens weer uit en daarna krijg ik hem niet meer aan met de uit/aan knop (of ik nou de stekker erin/eruit doe of de knop achterop uit/aan doe).

Ik weet niet hoe ik dit ding nou nog levend krijg :(

• AEZscf
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-01 17:34
garantie

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Neem de Hangen en opstarten troubleshooter door, hier staan genoeg tips in voor dit soort gevallen. Ik kan me voorstellen dat je liever niet alles probeert op de PC van je pa; maar is het dan niet beter gewoon te wachten op garantie? In het ergste geval raakt er iets beschadigd waardoor je je garantie kwijt bent.

Overigens raad ik je aan om iets zuiniger te zijn met je account; jij bent verantwoordelijk voor de berichten geplaatst onder jouw naam. Of ze nou oorspronkelijk gepost zijn door iemand anders, maakt niet uit.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Aangezien er weer wat nieuwe ontwikkelingen zijn, gaat dit topic weer open.

Verwijderd

Topicstarter
Update

Nadat de pc dus wel aanging, maar niet doorstarte heb ik de Medion-helpdesk gebeld. Die man zei dat het te maken kon hebben met statische electriciteit. De stekker moest eruit, dan 10x op de power-knop drukken, dan stekker erin en daarna optimal default settings laden in bios, toen startte de pc door.

Probleem leek opgelost, einde gesprek helpdesk, maar de pc was nog niet helemaal goed aangesloten, dus ik zette hem uit en sloot alles aan.... 1x raden, pc start weer niet door.
Ik nog hetzelfde proberen als daarvoor, 10x powerknop met stekker eruit, sterkker eruit, defaults laden in bios, maar hij startte gewoon niet meer door.

Dag later (gisteren), gaat de pc zelfs helemaal niet meer aan. Om dat verhaal van die vent over statische electriciteit en ongeaarde stopcontacten te verifieren, heb ik ff een (geaarde) haspel uit de schuur gehaald en naar de gang beneden gelegd, waar wel een geaard stopcontact aanwezig is. Doch, de pc wil op geen manier meer aan.

Ik heb dus net weer de helpdesk gebeld en die man besloot meteen een monteur langs te sturen om (volgens hem 99% kans) de voeding te laten vervangen. Ik vroeg hem al of er geen manier was te testen of het wel aan de voeding ligt, maar hij zei dat dat wel kon, maar dat je daarmee andere apparatuur beschadigd :?
Omdat het wel 10 werkdagen kon duren voordat het bedrijf van die monteurs gaat opbellen, wou ik toch nog even hier kijken of er geen oplossingen/tests meer zijn :?

Verwijderd

Topicstarter
Update 2

Nu hebben we de pc met een andere voedingskabel, weer via een haspel aangesloten op een geaard stopcontact en "floep" ineens gaat hij weer aan. Na instellen van first boot op hdd0, start de pc zelfs weer door, maar na het uitzetten en weer aanzetten, weer hetzelfde probleem: pc geeft P4 logo, daarna knipperende cursor linksonder in beeld en na pas een paar minuten krijgen we een boot failure error.

Nog steeds zo instabiel als de pest dus, waarom, is voor ons nog volledig onduidelijk :(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2004 11:26 ]

Pagina: 1