Toon posts:

Debian installatie aanpassen??

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om de Debian installatie van de ISO (die je kunt downloaden van internet) aan te passen naar eigen wensen.
Bijvoorbeeld de configuratie van apt-get eruit halen bij het installeren van debian.

Dit wordt namelijk nergens behandeld of uitgelegt! (google, gathering.tweakers, linuxquestions.org enz)

Kan iemand mij de goede richting op wijzen?

edit:
p.s. ik weet van het bestaan van LFS. Ik wil hier ook wel mee werken, maar dan moet wel apt-get erbij in kunnen krijgen.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 11:07 ]

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:48

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Wil je de meegeleverde packages wijzigen? Of echt het installatieproces zelf? In het eerste geval zou ik gewoon een CD'tje branden met daarin je extra packages in een goede indeling (speel wat met apt-ftparchive of apt-move of zo om die packages goed georganiseerd te krijgen), in het tweede geval zul je moeten gaan programmeren aan de package debian-installer...die hebben een eigen mailinglist met vast een hele berg informatie :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
odysseus schreef op 05 mei 2004 @ 11:11:
Wil je de meegeleverde packages wijzigen? Of echt het installatieproces zelf? In het eerste geval zou ik gewoon een CD'tje branden met daarin je extra packages in een goede indeling (speel wat met apt-ftparchive of apt-move of zo om die packages goed georganiseerd te krijgen), in het tweede geval zul je moeten gaan programmeren aan de package debian-installer...die hebben een eigen mailinglist met vast een hele berg informatie :).
Ik heb al eigen gewijzigde packages. Van samba en cups.
Verder wil ik discover, LVM, software raid er bij op hebben.

En ik wil de debian installatie wijzigen naar eigen hand.

Verwijderd

Eej Cybercool, does kijken naar jigdo. Vond het net op de debian site (foei, waarom heb je daar zelf niet gekeken :? ;) )

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Jigdo lijkt me daar prima voor als ik dat zo zie, en staat gewoon genoemd op de site van debian zelf. Eigenlijk is het antwoord "ja natuurlijk", de iso is niet geencrypt of iets dergelijks, dus uitpakken, veranderen en mkisofs'en is ook mogelijk. Dit lijkt mij gewoon vindbaar, daarom doe ik deze dicht, (ohja, 1 vraagteken per vragende zin/topictitel is ruim voldoende hoor), succes!

Dit topic is gesloten.