[draadloos] ruzie belkin & linksys

Pagina: 1
Acties:

• foske
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-05 14:30
Thuis maak ik gebruik van een Belkin netwerk (54mbit, 802.11g) en ik heb die pc meegenomen naar een maat van mij. Deze heeft een linksys accesspoint. (ook 54mbit). Via zijn pc (en een andere pc van mij die gebruik maakt van een linksys netwerk kaart van hem) werkt alles perfect.

Maar nu heb ik mijn pc erin gezet, en verbinding is er, maar heel erg onstabiel. Download gaat met 20kb's (heel erg wisselvallig dus, van 13kb's tot 40kb's ofzo) terwijl dit een 54mbit netwerk is!

De verbinding is gewoon sterk en er is ook verbonden op 54mbit. Ik had de pc eerst beneden staan, maar toen dacht ik dat het door de lokatie kwam, en hij staat nu dus in dezelfde kamer als de andere pc's. Daar is de verbinding nog steeds slecht.

Bij een ping is het resultaat tussen de 3ms en de 1302 tot een time out...

Is deze ruzie makkelijk op te lossen of moet ik maar gewoon pech hebben?

Verwijderd

Beetje meer informatie graag besturingssystemen van werkende pc van je vriend en de probleemmatische van jezelf.
Ikzelf heb ervaring dat mijn linuxbak met de wlan driver de laptop stoort die op winXP loopt met precies hetzelfde resultaat als bij jou.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 13:08 ]

Verwijderd

Encryptie aan staan?

• foske
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-05 14:30
Windows 2k3 enterprise op mijn server (de belkin dus) en winxp op de andere pc's.
Maar het kan dus zo zijn dat de ene pc de andere pc stoort met zijn draadloos netwerkkaart? dat zou wel 'raar' zijn vind ik, maar als dat het geval is, dan hebben we maar gewoon pech..

En jah, de encryptie staat aan (64bit geloof ik)

Verwijderd

Je kunt proberen de nieuwste firmware in het accesspoint te zetten + de nieuwste drivers van de netwerkkaarten te installeren :)