Toon posts:

jpg kapot

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vakantie foto's gemaakt met een digitale camera, nu heb ik met mijn stomme kop de foto's per ongeluk gewist. Met een data recovery programma wist ik de foto's terug te vinden... ALLEEN zijn de jpg's niet te openen, weet iemand een oplossing? een voorbeeld staat op:

http://www.koelemannen.com/parijs/8.JPG

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Lijkt me eeder een MIME probleem als ik dat zo zie.

Verwijderd

Topicstarter
als ik de foto's open in IE op photoshop, dan kan de foto niet geopend worden. in IE zelf zie je nu veel YYYY, probeer aub opslaan als en open de foto dan.

Photoshop zegt dat een: marker segment length too short is.. is dit te fixen?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 10:50 ]

• TheoQ
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
IrfanView v3.75 geeft aan dat het een .pcd bestand is.
Helaas is hernoemen niet de oplossing :(

Met ultraEdit (Notepad werkt ook) bestand geopend, en die verteld dat er 128648 keer het karaker 'ÿ' in staat, en verder niets.

[ Voor 42% gewijzigd door TheoQ op 05-05-2004 11:00 ]

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:47
Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 10:50:
als ik de foto's open in IE op photoshop, dan kan de foto niet geopend worden. in IE zelf zie je nu veel YYYY, probeer aub opslaan als en open de foto dan.

Photoshop zegt dat een: marker segment length too short is.. is dit te fixen?
Oei, dit heb ik ook eens meegemaakt met mijn vakantiefoto's. Uiteindelijk kon ik ze wel openen in Paint Shop Pro (dus niet in Photoshop). Hier kon ik ze vervolgens weer opslaan. Er was echter wel een stukje foto 'weg' (aan de onderkant van de foto's was er niets meer van het originele beeld te zien), maar dat is beter dan niets.

omniscale.nl

Verwijderd

Topicstarter
:( helaas had ik jouw topic hierover ook al gelezen... Dus painthop is al geprobeerd.. of ik moet iets fout hebben gedaan? zou je eens kunnen kijken?

TheoQ: een pcd bestand? ik heb de plaatjes met een datarecovery programma teruggevonden.. is dat op een andere manier wel te vinden?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 10:59 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Als ik de inhoud in een text-edtor bekijk zie ik alleen maar Y'tjes, wat dus betekent dat hij niet goed gerecovered is en dat je hem weg kunt gooien.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb dit bestand even met een hexeditor bekeken, het hele bestand bevat alleen maar y, je foto's zijn dus overschreven, en er valt niks meer te redden.

Een Jpeg, begint normaliter met "ÿ0ÿá JFIF" als je dit niet in het jpeg bestand kan terugvinden, is de foto verloren. Als je het wel kan terug vinden moet je alles voor deze term wegknippen, en dan kan je hem weer openen.

[ Voor 3% gewijzigd door djexplo op 05-05-2004 11:05 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• posttoast
  • Laatst online: 09:47
Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 10:57:
:( helaas had ik jouw topic hierover ook al gelezen... Dus painthop is al geprobeerd.. of ik moet iets fout hebben gedaan? zou je eens kunnen kijken?

TheoQ: een pcd bestand? ik heb de plaatjes met een datarecovery programma teruggevonden.. is dat op een andere manier wel te vinden?
Het werkt inderdaad niet. Wat de rest al zegt: het bestand bestaat alleen nog maar uit ÿ-tjes. Helaas dus... :(

[ Voor 1% gewijzigd door posttoast op 05-05-2004 11:08 . Reden: typo ]

omniscale.nl

Verwijderd

Topicstarter
dat is dus mooi klote, in ieder geval bedankt voor de moeite

• PWA
  • Niet online

PWA

FF met een paar andere progjes proberen terug te halen? Deze hoort in Fotografie trouwens dunkt mij.

[ Voor 30% gewijzigd door PWA op 05-05-2004 11:12 ]

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Nou, ik probeerde dat bestond te downloaden, en toen crashte de hele klerebende. Kon ik dus rebooten.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Goed.. dan houdt het op :) Zoals BalusC al terecht opmerkte:
BalusC schreef op 05 mei 2004 @ 10:25:
Als je ze al "allemaal" hebt geprobeerd, dan kunnen we ook weinig voor je doen. Of je moet door blijven zoeken naar progseltjes die je nóg niet hebt geprobeerd :)

In ieder geval heeft dit topic weinig nut, aangezien de FAQ hier duidelijk genoeg over is.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.