Toon posts:

Maxtor diamondmax plus 8 kaduuk

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn maxtor 40 GB Diamondmax plus 8 is kapot.

Nu weet ik zeker dat het de electronica is.
Ik kan een schijf krijgen met iets andere electronica. Dit is een plus 60.

iemand enig idee waar die plus 60 voor staat en of ik dan de electronica om kan wisselen? Het hoef maar een half uurtje te werken ofzo. Dan heb ik alle data wel van die schijf af.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb zelf deze schijf gehad, en het zelfde probleem de hardeschijf werd niet meer herkent in de bios en starte niet meer op. Ik heb toen weer een Diamondmax plus 8 gekocht. De electronica heb ik toen verwisseld (Dit kan echt heel simpel, er zitten maar paar schroefjes in), de schijf werd toen weer herkent maar werkte verder niet om dat in de nieuwere versies van de hardeschijf de kop beter is geworden en daarom is er een amplifier er uitgesloopt, die wel nodig is voor de kop in oudere versies.

De electronica heb ik toen maar weer terug gezet op mijn nieuwe hardeschijf, die overleed trouwens 2 maandjes later, aan een mechanisch defect, dus als ik jou was zou ik geen Diamondmax meer aanschaffen ...

[ Voor 5% gewijzigd door djexplo op 05-05-2004 10:25 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Grimli
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2023
Bij mijn weten moet je een schijf hebben van exact hetzelfde type / modelnummer hebben, dus ik ben bang dat het met een ander model niet gaat lukken. Je kan het beste proberen om aan een identieke maxtor te komen.

En wat bedoel je met 'plus 60'? is dat een diamond max plus van 60 gigabyte ofzo? Vraag gewoon het serienummer van die schijf even, en kijk rond op www.maxtor.com wat voor schijf het is. Maar mijn idee is dat het niet gaat werken.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 11:41

Turkish

zhé germans

Als je je een schijf ter RMA aanbiedt, dan moet je volgens mij een gelijke schijf krijgen als je al had. Wat vaak wel gebeurd is dat de winkel je aanbiedt om voor een kleine meerprijs een nieuwere/grotere schijf te kopen (dit omdat ze die schijf niet meer op voorraad hebben of leveren), maar dit hoef je dus niet te accepteren.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Dat is iets te eenvoudig, als de leverancier die drive niet meer kan leveren houdt alles natuurlijk echt wel op. Dan zal de leverancier een andere "gelijkwaardige" hd leveren al dan niet met een (geringe) meerprijs.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Turkish schreef op 05 mei 2004 @ 10:27:
Als je je een schijf ter RMA aanbiedt, dan moet je volgens mij een gelijke schijf krijgen als je al had. Wat vaak wel gebeurd is dat de winkel je aanbiedt om voor een kleine meerprijs een nieuwere/grotere schijf te kopen (dit omdat ze die schijf niet meer op voorraad hebben of leveren), maar dit hoef je dus niet te accepteren.
Ze moeten een gelijk of beter product leveren.
Als jij dus een nieuwer model terugkrijgt dat kwa specs hetzelfde of beter is moet je daarmee akkoord gaan omdat de leverancier zich dan gewoon aan zijn afspraken houdt.

Dus het mag best een andere schijf zijn.

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-03 06:48

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

edit: laat maar... verkeerd gelezen

[ Voor 94% gewijzigd door Ethnocentrix op 09-08-2004 19:35 ]

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

:)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.