Toon posts:

[access] Waarde vanuit odbc opslaan in een database

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

heb de volgend probleem:

ik heb koppeling met een ODBC server waarvan ik gegevens uithaal, deze wil ik vervolgens opslaan in de access database.

met de wizard kan je dat heel makkelijk doen, maar op één of ander manier krijg ik steeds vastlopers met de wizard.

ik wil het dus handmatig doen.

heb op google en hiero gezocht + F1 maar niks gevonden ( er staat dat het met de wizard moet, maar bij mij geeft dat problemen )

Verwijderd

- De te kopieren tabel linken in je database
- Dan met een select into statement ( zie table-create of tabel-maak query in access ) de inhoud van de gekoppelde tabel kopieren naar een andere tabel

Verwijderd

Topicstarter
dankje,

kanje het misschien wat duidelijker omschrijven?

mvg

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 mei 2004 @ 10:39:
dankje,

kanje het misschien wat duidelijker omschrijven?

mvg
Zou jij dan ook wat duidelijker kunnen zijn?
Waar haal je je gegevens uit? Een andere database of een xls sheet of iets anders en wat heb je precies gedaan en hoe wil je het ongeveer oplossen?

FFrenzy bedoeld dus dat je met een INSERT INTO statement gegevens uit één tabel kunt kopieëren naar een andere tabel die je in je database hebt aangemaakt met CREATE TABLE, maar er zijn natuurlijk nog veel meer mogelijkheden.

Verwijderd

Topicstarter
op dit moment hebben we een database ( cameleon )

hiervan uit heb ik via odbc koppeling gemaakt met de database.
uitde database haal ik gegevens uit.

deze wil ik vervolgens in de access database opslaan.
er komt dus een extra database waarin aantal tabellen uit de cameleon database
nodig zijn.

ikheb een query gemaakt waarin ikde tabel en de veldnamen aanroep.
je kunt ook via wizard een query maken maar op één of ander manier loopt de hele database dan vast :S

maar als ik handmatig met sql, een query samen stel, dan werkt het goed.

de gegevens van de cameleon database zie ik dan in de keuzelijstvak.
de gebruiker moet dan een artikel kiezen, nadat hij heeft gekozen moet dit vastgelegd worden in de database. alleen kan ik geen koppeling maken tussen de keuzelijstvak ( dat gekoppeld is met cameleon (query) ) en een weergave vak dat opgeslagen wordt in de access database.

Verwijderd

Okee, dat is al wat duidelijker.

Nog ff een korte vraag:
Waarom sla je die extra gegevens eigenlijk niet op in die cameleon database maar in een aparte? :/

Verwijderd

Topicstarter
ik mag allleen de gegevens gebruiken, dus read,

en de gegevens dat ik uit de cameleon database uithaal mag ik wijzigen en opslaan.

het zit zo dat er niks aan de cameleon database mag gewijzigd worden ( krom maar jah )

dus bouw ik op dit moment een database waarin ik gegevens uit de cameleon database haal,en deze gerust kan wijzigen en opslaan.

• Ruidasilva
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Ruidasilva

Funky & Creative

Je moet de tabellen vanuit externe database linken met Access. Vervolgens kan je query's maken op basis van die gelinkte tabellen.

Maak een nieuwe database aan in Access, ga naar tabellen en klik op de rechter muisknop. Kies bij koppelen ODBC databases en ga naar de betreffende database. Je kan dan de taballen aan Access koppelen.

[ Voor 46% gewijzigd door Ruidasilva op 05-05-2004 11:21 ]

Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold!

Verwijderd

Precies zoals Ruidasilva zegt....en vervolgens kun je met je 'eigen' database doen en laten wat je wilt ;)

• jAnO!
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 18:22

jAnO!

lalalavanillevla

Je kan ook gewoon importeren vanuit een andere DB via ODBC. ben je meteen klaar..

When some people work at a place for ten years they get ten years of experience, other people work at a place for ten years and get one year of experience ten times.

Pagina: 1