Draadloos Thuisnetwerkje aansluiten lukt niet !

Pagina: 1
Acties:

• mieg_1981
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-03-2024
Hoi allemaal,

wij hebben sindskort adsl van wanadoo met daarbij een draadloze modem/routel van alcatel + usb/pc-card ontvangers. Op alle 3 de computers werkt internet prima. Nu willen we ook graag een netwerkje aanleggen. de situatie :

1 desktop pc : windows xp
1 desktop pc : windows xp service pack 1
1 laptop : windows 98 SE

in windows xp zit er zo'n handige knop 'een thuisnetwerk of bedrijfsnetwerk instellen' onder 'mijn netwerklocaties'. Bij de winzard kiezen we voor 'overige' en dan de 1e optie : netwerkcomputers verbonden met internet via een netwerk-hub. Als werkgroep vullen je 'THUIS' in. Deze zelfde gegevens vullen we in bij de andere win-xp computer. Als je dan klikt op 'zoeken naar computer in werkgroepen' loopt op beide pcs dit schermpje vast (reageert niet) !

Wat doen we verkeerd ? Is er misschien ook een programmatje om je netwerkje op te zetten ? Staat er misschien een gids op internet om je netwerkje aan te sluiten ? Alvast bedankt ! _/-\o_

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-05 16:52

JohnD

Bernd

probeer dit eens: start --> uitvoeren --> \\<andere computernaam>
of op een winxp computer: start --> uitvoeren --> \\<IP adres andere PC>

eventuele firewalls even uitzetten voor te testen

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• Bas_je
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03-2025
run > cmd
dan heb je een dosbox kun je daar eens bij de andere computers
ipconfig
intikken en op je eigen machine
ping IPNUMMER
dan kun je kijken of je de andere computers kunt bereiken.

Post hier dan ff de uitslag.

while ( !$succeed ) { $try++ }

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-05 16:52

JohnD

Bernd

Aangezien hij wel internet heeft zou ping toch wel moeten werken.

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

• Bas_je
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-03-2025
hoeft niet, kan wel..

while ( !$succeed ) { $try++ }

Verwijderd

Kijk ook even naar mijn post, heb een identiek probleem met een wireless netwerk.

WLAN (Wireless to Wireless)

Wel internet, geen netwerk communicatie met andere draadloze computers, ik zal jullie hier ook op de hoogte houden van mijn voortgang.

Succes

• mieg_1981
beide desktop kunnen nu wel de laptop zien, maar niet elkaar. Het pingen van de ene naar de andere desktop lukt ook niet (wel naar de laptop). De firewalls van alle computers heb ik nu uitstaan.
het klopt toch dat als je de computer opnieuw aanzet, je een nieuw ip nr krijgt van de router ?

Please anyone ? :?

Verwijderd

Dat laatste hoeft natuurlijk niet. De router onthoud dat een ip adres bij een bepaalde pc hoort (MAC adres). Alleen als deze periode voorbij is en de lease is afgelopen zul je (misschien) een nieuw ip-adres krijgen.

Hoe heb jij het voor elkaar gekregen de werkstations te laten kijken naar de laptop? (welke instellingen?)

Tnx

• mieg_1981
ik heb op de laptop (win98se) bij de netwerkinstellingen de werkgroep,naam en omschrijving ingevuld. toen onderaan in netwerkschermpje 'toegang tot bestanden' en 'toegang tot printers' aangevinkt, toen gereboot. Daarna zagen beide desktop de laptop.... maar elkaar zien ze nog steeds niet.....

Verwijderd

Heb je ook gekeken naar de ingebakken firewall van windows op je wireless connectie. Bij mij stond deze standaard aan (denk ik) want ik kan mij niet heugen dat ik hem heb aangezet. Dit uitzetten en waarschijnlijk kom je dan weer wat verder.

Succes

Verwijderd

Kan je op jou router virtual lan's instellen? Misschien zitten die 2 desktops wel allebei in een ander vlan dat zou kunnen verklaren dat ze elkaar niet zien maar wel internet op kunnen en wel de laptop kunnen zien.
Pagina: 1