Toon posts:

AAA Batterijtjes

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers ik zit met het volgende,

Sinds een jaar of twee ben ik in het bezit van een Napa380 MP3 CD speler, de oplaadbare batterijtjes die daar bij kwamen zijn "op" als in na een half uur zijn ze alweer op.

Dus... moesten er nieuwe komen :)
Gisteren ben ik dus naar de V&D gegaan en heb oplaadbare AAA batterijtjes gekocht, alleen wist de verkoper niet zeker of deze wel geschikt waren voor mijn speler en de daar in gebouwde lader.

En om te voorkomen dat ik mijn speler/batterijtjes opblaas wilde ik jullie advies graag hebben, ze zitten nog in de verpakking dus ze kunnen nog terug als het een miskoop is. :)

Dit staat er op de 'originele' batterijtjes die erbij kwamen"
1.2V AAA
650 mAh
Cd 0%
Ze lijken van het merk 'Pana' te zijn.

Het volgende kan ik zeggen over de net gekochte batterijen:
AAA/HR03/DC2400
NiHM/1.2V/750 mAh
Merk: Duracell

Zouden deze nieuwe batterijen dus in mijn speler kunnen/moeten?
Zelf heb ik er echt geen verstand van... dus vandaar ;)

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:05

Maximus

There is no substitute

Voltage is gelijk
AAA is gelijk

het enige wat ik zie is dat de duracell 750mAh zijn en de Pana 650mAh. Nu heb ik nauwelijks kennis daar van maar ik denk dat dat niet veel uit maakt :?

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je nieuwe batterijen gaan zelfs wat langer mee dan de originele (750 vs 650 mAh), denk er wel om dat je ze de 1e keer helemaal laat opladen, dan helemaal leeg gebruikt voordat je ze opnieuw gaat laden etc, anders worden ze lui :)

Verwijderd

jazeker die kunnen erin, op die batterijtjes die er al in zaten staat dat er 0% cadmium in zit dat wil zeggen dat er geen NiCd batterijen in zitten en deze waarschijnlijk ook niet kan opladen, je hebt NiMH gekocht Nikkel MetaalHydride,
ook deze hebben 0% cadmium dus de nieuwe en de oude zijn dan gelijk aan elkaar wat betreft type. En ze leveren allebij1.2V en hebben de nieuwe iets meer capaciteit, maar das alleen maar beter. Dus je kan ze gerust gebruiken

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:36
*klik* voor een manual.

D'r gaan Ni-MH batterijen in.. Staat ook in je manual. Die je gekocht hebt kunnen er gewoon in.

[ Voor 7% gewijzigd door freggel op 05-05-2004 10:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Da's duidelijk dan :)

Dank voor de reacties! ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Niet alles in Overige Hardware dumpen als er prima subfora zijn (Gadget Talk) zijn voor dit soort vragen. En eerst zelf zoeken, als je je ook maar minimaal in verdiept had je dit makkelijk kunnen vinden.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.