Toon posts:

[Firewall] Localhost rule

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn systeem draait een Sygate firewall, waarbij ik een tweetal advance rules heb toegevoegd waar ik nu even niet helemaal zeker van ben of dit nu echt veilig is.

De rules:
- Allow both incoming and outgoing traffic from/to IP address(es) 127.0.0.1 on all ports and protocols. This rule will be applied to all network interface cards.
- Allow both incoming and outgoing traffic from/to Subnet IP address 192.168.100.1 Mask 255.255.255.0 on all ports and protocols. This rule will be applied to all network interface cards.

Achtergrond:
Ik ontwikkel applicaties die nogal veel gebruik maken van IP-verkeer (oa VoIP, maar ook analysers/logger). Bij het ontwikkelen hiervan draaien er op verschillende IP's binnen mijn subnet (192.168.100.x) services of test applicaties waartegen ik zit te testen.
De rules zijn toegevoegd zodat ik niet elke keer wordt lastig gevallen met onzin, vooral die op localhost (nodig oa voor VMWare).

MAAR
Is dit nu vanuit veiligheids oogpunt handig? De PC (ook binnen 192.168.100.x) die het internet opgaat is voorzien van laatste virusscanner en dicht gemetselde firewall.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Door de 192.168.100.0/24 open te zetten voor alle verkeer terwijl je PC zelf in dat subnet hangt disable je eigenlijk effectief je firewall op je PC :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 05 mei 2004 @ 10:14:
Door de 192.168.100.0/24 open te zetten voor alle verkeer terwijl je PC zelf in dat subnet hangt disable je eigenlijk effectief je firewall op je PC :)
Ja inderdaad :)
Foutje. Ik doelde eigenlijk meer op: alle UITgaande verkeer naar remote IP binnen mijn eigen subnet heeft vrije doorgang. Wat betreft binnenkomend: alle verkeer AFKOMSTIG van iets binnen mijn eigen subnet mag naar binnen. De rest mag hij over gaan mekkeren.

Ik kan deze vorm van rule dus niet terugvinden in mijn Sygate Prof Firewall.

Tja... heb de oorspronkelijke dus maar verwijderd.
Thanks anyway for comments!

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 15:54 ]