Toon posts:

[WINXP] Windows Update: Toegang geweigerd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik naar http://windowsupdate.microsoft.com/ ga krijg ik de volgende error:

Toegang geweigerd

Vanwege bepaalde netwerkbeleidsinstellingen kunt u Windows Update niet gebruiken voor het downloaden en installeren van updates.

Neem contact op met de systeembeheerder als u denkt dat dit bericht niet op u van toepassing is.

Ik heb mijn netwerkinstellingen gechecked en alles is in orde WindowsUpdate werkt perfect op mijn andere PC's in het netwerk.
Het is me wel opgevallen dat ik bij eigenschappen op "Deze Computer" en bij het tabblad "Automatische updates" nergens op kan klikken, ik kan niets in dat tabblad enablen/disablen. Ik heb een tijdje geleden Windows XP Service Pack 2 RC 1 gebruikt maar heb 'em inmiddels alweer geuninstalled,

Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem kan fixen?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-04 17:48

Remy

I usually get 100% accuracy

Check je rechten in windows, of je wel adminrechten voor zoiets hebt, aangezien je die zaken ook niet kan aanpassen in 'deze computer'.

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Topicstarter
yeap ik heb volledig adminrechten

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Misschien in policies zitten rommelen?

Ook even je systeemtijd checken. Zorg dat deze goed staat. Als dit niet het geval is werkt SSL niet en dus ook Windows Update niet.

Verwijderd

Topicstarter
systeemtijd in orde. Nog nooit gerommeld met de policies, SSL ? dat gebruik je toch ook als je inlogged bij hotmail? (als dat zo is, ik kan gewoon normaal inloggen bij h otmail zonder problems).

[edit]

na flink wat gerommelt te hebben zie ik nu dit op de Windows update site:
---
Network policy settings prevent you from using Windows Update to download and install updates.

If you believe you have received this message in error, see your system administrator.

Error number that occured: 0x8ddd0003
---

ik weet haast zeker dat ik niet met de policy's heb gerommeld, maar nu is de vraag hoe ik dit nou allemaal goed kan krijgen?!

[edit2]

Heb de oplossing gevonden:

User Key: [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\
Explorer]
System Key: [HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\
Explorer]
Value Name: NoWindowsUpdate
Data Type: REG_DWORD (DWORD Value)
Value Data: (0 = default, 1 = disabled)

Gewoon de NoWindowsUpdate key verwijderen 8) :+

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2004 16:30 ]

• SierdW
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-04 09:20
ik heb wel met de policies geknoeid 8)7 8)7 8)7 dom dom dom, maar ik krijg het niet meer goed. Ik kan op de server en op de werkstations niet meer windowsupdate draaien, hij zegt neem contact op met de systeembeheerder, maar dat ben ik zelf...

Wie kan mij vertellen welke domain policy mij beperkt in het uitvoeren van windowsupdate?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

FF googlen joh, zo gevonden:
http://www.microsoft.com/...n/xpmanaged/05_xpdev.mspx
En deze: http://www.winnetmag.com/...snt20002003faq_21649.html

[ Voor 74% gewijzigd door KillerAce_NL op 24-09-2004 12:47 ]

Pagina: 1