Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[FEAT] Search engine

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 15:10

xces

To got or not to got..

Topicstarter
Kan het zo gemaakt worden dat een search niet alleen een lijst topics als result geeft, maar ook de exacte post(s)/pagina(s) waarin het voorkomt, met van die resultaten diegene die het meeste woorden matcht bovenaan komt?

Bijv: 1 topic, 3 posts:
topic: "Zeg hier hallo tegen pietje"
post1: "Hallo pietje"
post2: "Hallo"
post3: "Pietje!!!"

Search op "Hallo pietje, gewenst resultaat:
topic: "Zeg hier hallo tegen pietje"
-> post1
-> topic
-> post2
-> post3

Ik hoop dat jullie het snappen wat ik bedoel, dit zou veel tweakers hier en ook parse een goede push in de juiste richting geven omdat dan die posts, waar zo veel mogelijk woorden die je zoekt, ook daadwerkelijk naar boven komen.

Ik persoonlijk vind het namelijk een no-go om 21 pagina's met highlighted text door te gaan zoeken...

• Foxie_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-11 12:06
Geen slecht idee. Al is het maar omdat er steeds vaker van die mega topic's worden gestart. En 400 reactie's doorlezen is juist iets teveel van het goede. :)

edit:

Iets te snel geantwoord. Blijbaar is dit onderwerp al vaker voorgekomen. Je moet maar eens erop zoeken ;) .Grappig is wel dat men al in 2002 zei dat de "Het grote ....topic" ongewenst is. Maar in sommige subforums staat er bijna niets anders :) )

[ Voor 48% gewijzigd door Foxie_s op 05-05-2004 09:21 ]

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

gossie daar zat ik gister ook over na te denken.
bijvoorbeeld om bij het gevonden topic in de kantlijn een index te presenteren

bedenk me zojuist dat ik de search funktie van adobe reader 6 opnieuw heb bedacht

[ Voor 25% gewijzigd door PipoDeClown op 05-05-2004 09:29 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Is al wel een paar keer eerder gevraagd. En staat op de todo, maar heeft wegens de complexiteit/zwaarte enzo niet een erg hoge prioriteit.

Dit topic is gesloten.