FP+Firefox, Meerdere tabs, crisis

Pagina: 1
Acties:

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-01 09:01

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
Ok, voordat ik hier over firefox ga blaaten en jullie me naar het "firefox wat vinden jullie ervan"-topic versturen wil ik even mededelen dat ik de search gebruikt heb en tot de conclusie kwam dat ik geen 26 pagina's ga doorzoeken, maar daar maak ik zo een ander topic over.

Het probleem (wat ik eigenlijk al heel lang heb) is als volgt;
Ik gebruik Firefox om te browsen. De frontpage (in Firefox 0.8, nightly build van gisternacht) is zo traag door al het javascript wat erin zit.. Als ik de frontpage open dan gaat het nog wel, maar een rechtermuisknop op een link duurt 2 seconden voordat het menu opent, en een nieuwe tab laad vrijwel meteen, maar duurt door het javascript 4 seconden voordat het volledig opgebouwt is. Ik weet dat het probleem bij Firefox ligt, maar ik wilde jullie er toch even op attent maken. Nu wil ik eigenlijk vragen of dit een bekend probleem is, en of dit misschien in een volgend design opgelost gaat worden aangezien je van Firefox toch wel mag verwachten dat het de huidige sites goed en snel opbouwt.

Zoals een goed "ik heb een probleem" poster betaamt hier de specs van mijn werk-pc:
CPU: AMD Athlon 1800+
Memory: 224MB DDR
Browser: Firefox 0.8
Internet: 3Mbit ADSL (meestal 400Kbyte/sec)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-03 00:34

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Hoe gaat deze : Tweakers.net remake ? In dit topic staan trouwens ook wel enkele reacties omtrend het wel of niet aanpassen van het ontwerp en op welke termijn dat dan zou moeten gebeuren.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Kheldar
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-02 19:36
Wow, die remake is een stuk sneller qua menutjes uitvouwen :*).

Xces wat voor systeem heb je? Want bij mij is de frontpage ook niet de snelste qua laden, maar ik heb niet het gevoel dat het aan de javascript ligt (vooral het laden van alle plaatjes duurt een seconde of 2).

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

We ondersteunen simpelweg geen nightly builds van browsers, en ik denk ook dat geen enkele website dat doet. Een nightly bevat bijna per definitie vage bugs en performanceproblemen, anders zouden ze het wel 0.9 genoemd hebben en op de frontpage van Mozilla.org geplaatst hebben ;). We gaan echt niet het design van de site aanpassen voor een probleem dat morgenavond alweer opgelost kan zijn.

Professioneel Hyves-weigeraar

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Wouter Tinus schreef op 05 mei 2004 @ 09:29:
We ondersteunen simpelweg geen nightly builds van browsers, en ik denk ook dat geen enkele website dat doet. Een nightly bevat bijna per definitie vage bugs en performanceproblemen, anders zouden ze het wel 0.9 genoemd hebben en op de frontpage van Mozilla.org geplaatst hebben ;). We gaan echt niet het design van de site aanpassen voor een probleem dat morgenavond alweer opgelost kan zijn.
Dat is niet waar hoor. Het probleem dat de TS beschrijft is een probleem dat niet alleen in nightlies voorkomt. Het opbouwen van de FP gaat gewoon traag en de oorzaak daarvan zou gelegen kunnen zijn in de JavaScript inderdaad. Maar goed, we kunnen wachten tot eind mei met de introductie van Firefox 0.9 en dan zien we dat het probleem er nog steeds is ;) . Ik vind het overigens niet zo'n enorm probleem omdat ik er ondertussen aan gewend ben

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Ik heb nooit last van gehad van problemen met de snelheid in officiële releases van Firefox. Soms is het inderdaad niet even snel als Internet Explorer, maar het is zeker niet zo erg als de topicstarter beschrijft dat het twee seconden duurt voor de browser reageert op een rechtermuisklik als de pagina al geladen is. Als er dergelijke problemen zouden bestaan buiten de alpha-versies dan zou Femme zelf zich er waarschijnlijk ook aan doodergeren en er iets aan gedaan hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Wouter Tinus op 05-05-2004 12:12 ]

• 4AMD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-01-2022
Misschien is het wel een specifiek combinatie probleem wat alleen bij bepaalde hardware combinaties optreedt (zoals bij mij) en zijn er zelfs oudere Final versies van de browser waar het wel goed werkt op die systemen (en dus alleen nieuwere Final versies zijn op die systemen zo traag). Zie: Devtrack

• gvdh81

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
Beste Wouter, ik begrijp je reactie dat "we" geen nightly builds ondersteunen, maar geloof me, ik heb dit probleem al 3 maanden en ook al met (official) 0.7 en (official) 0.8 builds. Ik blijf erbij dat het aan het vele javascript ligt en zoals ook al in het remake topic gezegd word, raad ik sterk aan om het via XHTML en CSS te laten genereren ipv dmv javascript die laad zonder problemen supersnel, maar ik zou pas kunnen benchen zodra het dezelfde content (nieuwsitems etc) genereert als de FP nu doet. En ik denk wel zeker dat het een hardware combo probleem is, maar als ik er al last van heb dan zullen er ook meerdere mensen last van hebben (zoals meerdere blauwe en rode nicknames hier) en we zijn er in dit subforum toch voor om de FP zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken.

Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet "FIXXEN GVD" ik zeg alleen; "Jongens, ik heb dit probleem, is dit bekend en zoja gaat dit opgelost worden?" Heb tijd zat hoor ;)

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

gvdh81 schreef op 05 mei 2004 @ 18:29:
Beste Wouter, ik begrijp je reactie dat "we" geen nightly builds ondersteunen, maar geloof me, ik heb dit probleem al 3 maanden en ook al met (official) 0.7 en (official) 0.8 builds.
Wel zo handig om dat meteen te melden ;).
Ik blijf erbij dat het aan het vele javascript ligt en zoals ook al in het remake topic gezegd word, raad ik sterk aan om het via XHTML en CSS te laten genereren ipv dmv javascript die laad zonder problemen supersnel, maar ik zou pas kunnen benchen zodra het dezelfde content (nieuwsitems etc) genereert als de FP nu doet.
Is goed mogelijk ja, maar T.net is natuurlijk sowieso een hoop complexer dan de gemiddelde site, zelf al is de achterliggende code netjes XHTML/CSS.
En ik denk wel zeker dat het een hardware combo probleem is, maar als ik er al last van heb dan zullen er ook meerdere mensen last van hebben (zoals meerdere blauwe en rode nicknames hier) en we zijn er in dit subforum toch voor om de FP zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken.

Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet "FIXXEN GVD" ik zeg alleen; "Jongens, ik heb dit probleem, is dit bekend en zoja gaat dit opgelost worden?" Heb tijd zat hoor ;)
Het is bekend dat javascript niet meer ideaal is, maar zoals je in dat topic kunt lezen is heel T.net bij lange na niet zo makkelijk aan te passen als één statische pagina. Als het gebeurt dan zal dat dus waarschijnlijk zijn tijdens een groot onderhoud van alle scripts waarbij meerdere wensen qua layout en navigatie worden meegenomen. Gezien de .todo verwacht ik alleen niet dat daar het komende jaar veel tijd voor vrij is.

• gvdh81

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
k duidelijk kan dus in de ijskast gezet worden het komende jaar. Hoop alleen wel dat hier dan rekening mee gehouden is bij het nieuwe ontwerp van parse.

[ Voor 41% gewijzigd door gvdh81 op 06-05-2004 16:10 ]

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
gvdh81 schreef op 06 mei 2004 @ 16:10:
k duidelijk kan dus in de ijskast gezet worden het komende jaar. Hoop alleen wel dat hier dan rekening mee gehouden is bij het nieuwe ontwerp van parse.
Parse heeft niets te maken met de FP hoor. De FP is ontworpen en gebouwd door ons aller Femme. Het forum is het werk van Parse; though de templates weer van ACM's en crisp zijn.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Kheldar schreef op 05 mei 2004 @ 09:24:
Wow, die remake is een stuk sneller qua menutjes uitvouwen :*).
Die eenvoudige XHTML versie is visueel een stuk simpeler dan de huidige frontpage en valt daarom niet te vergelijken.
gvdh81 schreef op 05 mei 2004 @ 08:57:

Het probleem (wat ik eigenlijk al heel lang heb) is als volgt;
Ik gebruik Firefox om te browsen. De frontpage (in Firefox 0.8, nightly build van gisternacht) is zo traag door al het javascript wat erin zit.. Als ik de frontpage open dan gaat het nog wel, maar een rechtermuisknop op een link duurt 2 seconden voordat het menu opent, en een nieuwe tab laad vrijwel meteen, maar duurt door het javascript 4 seconden voordat het volledig opgebouwt is.
Dit is echt geen normaal gedrag voor Firefox. Ik zou je pc eens aan een nadere inspectie onderwerpen.

Wat ik bijzonder vreemd vind is dat javascript vijf jaar geleden op 300MHz PII's sneller was dan een versie zonder javascript, en dat nu allerlei personen gaan klagen dat de frontpage zo verschrikkelijk traag is door het gebruik van javascript omdat hun +2GHz processors het niet kunnen trekken.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:15
Het verschil tussen nu en 5 jaar geleden is volgens mij dat de bottleneck van een browsend persoon ergens anders ligt. 5 jaar geleden had je veel meer mensen met 56k of andere tragere verbindingen dan nu. Toen gebruikte je Javascript om herhalende content voor het browservenster te genereren zodat je minder dataverkeer had. Tegenwoordig zijn er zoveel mensen met internet verbindingen sneller dan 100kB/s dat je eigenlijk geen of veel minder zorgen hoeft te maken over dataverkeer naar de gebruiker toe.

Daarnaast duurt het bij mij met eem officiele 0.8 build van firefox ook even voordat de t.net frontpage gebruiksklaar is, overigens valt me dit vandaag pas op.... dus misschien is er ergens een foutje ingeslopen?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1