[PHP / COM] Unable to obtain IDispatch interface for CLDIS *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hello world,

Eerst ik wist niet zeker of dit topic in algemeen thuishoort of niet, maar ik heb hem toch maar hier geplaatst...

Het probleem:
Ik heb een in delphi geschreven comobject (een applicatiecore) genaamd appcore, en zou deze willen gaan aanroepen met PHP.
Het project van het com object levert uiteindelijk deze dingen op:

appcore.exe : de bij het com object horende exe (start een formpje met statusinfo)

appcore_tlb.pas: pasfile met de typelibrary van het comobject

appcore.tlb : een typelibrary bestand (hoewel ik niet weet waar ik dit nodig heb)

Ik roep het com object in access aan en dan doet hij het perfect

Op het internet heb ik wel wat informatie gevonden over het aanroepen van comobjecten in PHP,ik heb geprobeerd met gebruik te maken van de functies com_load_typelib, com_load en $obj = new COM("appcore.cocore").

als ik deze aanroep doe krijg ik de volgende melding :

Warning: (null)(): Unable to obtain IDispatch interface for CLDIS {0B6C3B16-AAB2-4CF6-AC88-763CA20F1CEC}: Access is dienied. in C:\webserver\www\test.php on line 2

in deze file staat
<?
$obj = new COM("appcore.cocore");
?>

terwijl ik m.b.v. dcom toch rechten heb ingesteld en deze naar mijn mening goed staan...

Mijn excuses dat ik niet specifieker kan vragen, maar alle tips en/of verwijzingen naar resources en voorbeelden zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 15:13
Nee denk toch echt dat dit topic beter tot z'n recht komt in Programming & Webscripting :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zou een van de mods hem dan ff kunnen overhevelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:01

Pelle

🚴‍♂️

Nou vooruit dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:31

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Dan doe ik er nog een titelwijziging overheen. :) Mocht je alsnog een andere willen, laat het dan even weten via Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu even met de rechten e.d. gespeeld nu laat hij foutmelding niet meer zien maar hij geeft de irri PC beep en doet dan net alsof hij aan het laden is van pagina alleen stopt het niet meer en de dcom applicatie die moet gaan starten start niet...

Iemand enig idee ?
Pagina: 1