Toon posts:

XviD speelt niet op mijn P4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem wat ik heb is dat films die gebruik maken van de XviD codec niet spelen op mijn Pentium 4 in Windows XP Pro.

Het speelt wel op me oude systeem:
- AOpen 350Watt
- Asus A7V266-E
- AMD Athlon XP 1600+
- 2x256MB PC2100 Dane-Elec
- Matrox Millenium II 8MB
- Onboard sound

Ik gebruik voor XviD de voorlaatse codec: V1.0.0 RC3, werkt perfect op me AMD, maar op me nieuwe system (zie onder voor configuratie) geeft Windows XP Pro mij een error en zegt dat hij het programma moet sluiten. Het maakt niet uit in welke videoplayer ik het speel, het werkt niet. BSPlayer, Windows Media Player etc. Geeft elke keer error. Nu heb ik geprobeert om een oudere codec te gebruiken waarvan ik zeker ben dat die werkt omdat ik die voor deze codec altijd gebruikte, maar weer hetzelfde. DivX werkt helemaal top, alleen XviD wil niet 8)7

Kent iemand dit probleem, zo ja, wat is de oplossing?? Wat is de werkende codec? Of waar ligt het probleem anders??

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit heeft weinig met het OS te maken, lijkt me :+

Windows Operating Systems » Software Algemeen

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Probeer eens geen gebruik te maken van allerlei losse codecs. Maar maak gebruik van FFDSHOW. Een klein progsel wat alles ondersteunt. Het is het enige wat er op mijn PC staat aan video codecs en ik kan alles afspelen

meuktracker: ffdshow 2004-05-01

[ Voor 31% gewijzigd door Ortep op 05-05-2004 08:32 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:45

Zoefff

❤ 

Dat is natuurlijk wel handig, maar het nadeel van FFDSHOW is dat het alleen leest, en niet kan coderen. Daar heb je alsnog een aantal losse codecs voor nodig..

Voor XviD (lezen) gebruik ik altijd de binaries van Nic of Koepi (zie google).

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Zoefff schreef op 05 mei 2004 @ 09:35:
Dat is natuurlijk wel handig, maar het nadeel van FFDSHOW is dat het alleen leest, en niet kan coderen. Daar heb je alsnog een aantal losse codecs voor nodig..
Dat is voor de meeste mensen geen nadeel, die coden niet ze spelen alleen af. Daar had de topic starter het over. Ik ga van het principe uit dat er zo weinig mogelijk op je PC moet staan. Wat er niet op staat kan ook geen problemen veroorzaken.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Topicstarter
THX, werkt nu _/-\o_
Pagina: 1