Ik ben er in de loop der jaren dat ik VB6 programmeer, dat er een aantal functies zijn die veelvuldig gebruikt worden in mijn verschillende projecten. Nu kwam ik op het idee om voor mij en mijn collega's de meest gebruikte functies te verzamelen in een DLL die door iedereen gebruikt kan worden. Ik loop echter tegen het probleem ik geen functies kan maken met een formulier als parameter, bijvoorbeeld:
Echter krijg in de melding dat er geen objecten gebruikt mogen worden als parameter in de class. Als ik deze functie verplaats naar een module in mijn class, kan ik hem vanuit een testprogramma niet oproepen ?
Hoe kan ik dit verhelpen ? Als ik in de class een functie maak met een string als parameter, werkt het wel goed.
code:
1
2
3
4
5
| public function Foo(frm as Form)as string ... bla ... end function |
Echter krijg in de melding dat er geen objecten gebruikt mogen worden als parameter in de class. Als ik deze functie verplaats naar een module in mijn class, kan ik hem vanuit een testprogramma niet oproepen ?
Hoe kan ik dit verhelpen ? Als ik in de class een functie maak met een string als parameter, werkt het wel goed.