[PC] waar vind ik oude koelkasten / vrieskisten?

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008

• f1r3b4ll
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:17
zie titel.... wil met phase change uit de slag en heb een compressor nodig, dus ben op zoek naar een oude koelkast. uit de search word ik niet echt wijzer. ik woon in Friesland. Is er een sloop / demontagebedrijf voor witgoed (koelkasten, witgoed etc.)???

tnx!!!!

Daikin 4MXM68A2V1B9 + FTXA50C2V1BB + 2x FTXM25A5V1B + FTXM20A5V1B. SolarEdge 13960 Wp PV array + SE9K inverter

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Zoek eens naar een kringloopwinkel
Kranten afspeuren
Advertentieborden in supermarkten bekijken

[ Voor 49% gewijzigd door WFvN op 05-05-2004 01:03 ]

Verwijderd

Er zijn wel sloop en demontage bedrijven maar die mogen geloof ik niet zomaar afgedankte koelsystemen weggeven, omdat er een ozongas inzit. Het is makkelijker om zoals mijn bovenganger zegt gewoon ergens goedkoop een koelkast te kopen. Dan weet je ook redelijk zeker dat ie werkt.

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-02 17:39
Even voor het grof vuil uitrijden als dat gehaald wordt :)
Of bij een studentenflat gaan checken, daar staan er regelmatig enkele (hier in wageningen tenminste)

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-02 16:10

Syzzer

Prutser

Geef aan je kenniskring door dat als iemand een koelkast weg moet hebben dat je hem wil op wilt halen en let als je onderweg ben op of je er toevallig een ziet staan. Hier in Rotterdam kom ik regelmatig koelkasten tegen.

Mss nog ene goeie tip: vraag iemand met een krantenwijk voor je op te letten, cls heeft op die manier al heel wat koelkastjes voor me gespot ;) .

Verwijderd

Bel de gemeente voor het grofvuil. Vraag ze waar je je oude koelkast naartoe moet brengen.

Ga daar naar toe. Neem een oude koelkast mee. Geef ze desgewenst een krat bier, of EUR 10 ofzo.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Gewoon de bovengenoemde tips proberen, dan vind je wel iets.

Als je op een gegeven moment echt met phase-change aan de slag wilt (een direct die systeem maken) dan zul je iets kritischer moeten gaan zoeken, maar voor de eerste experimenten kun je prima met elke willekeurige koelcompressor je gang gaan :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.